Semestre
JOR111 Praksis i radio
Det avgrensa tal plassar på dette emnet. Søknad om deltaking på emnet skal gjerast i undervisningsopptaket som vert gjennomført i november. Dersom det melder seg fleire søkjarar enn det er tal på plassar, vil studentane sine opptakspoeng til studiet vere avgjerande for rangeringa.
Dette emnet bygger på JOU111 der studentane har lært grunnleggande journalistiske ferdigheiter. Studentane skal no vidareutvikle kunnskapen til å omhandle nyheitsproduksjon for radio. Nyheitsproduksjon er kjernen i det journalistiske arbeidet. Den teoretiske kunnskapen skal omsetjast til praktiske ferdigheiter gjennom produksjon av nyheitssaker og -sendingar. Radiostudentane får også erfaring med å produsere skriftlege jornalistiske saker for nett.
Studentane skal lære grunnleggande språkbruk, forteljarteknikk og saksoppbygging for radio. Emnet startar med teknisk innføring i redigering, opptak, studio og dei andre delane av det tekniske arbeidet med radio.
Hovuddelen av emnet er den seks veker lange interne praksisperioden.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten skal
kunne forklare radiomediet sin eigenart og omgrep brukt i radioproduksjon
kunne forklare enkel forteljarteknikk og saksoppbygging for radio
kunne forklare nyheitsformidling på radio
kunne forklare bruk av teknisk utstyr i studio
kunne forklare teknisk utstyr for å sende direkte utanfrå studio
kunne forklare bruk av redigeringsutstyr
Studenten skal kunne
gjere opptak, redigere og publisere nyheiter for radio
gå inn i ulike journalistiske roller i ein nyheitsredaksjon
gjere grunnleggande vurderingar og prioriteringar av saker ut frå nyheitsverdi
bruke enkle modellar for forteljarteknikk og gjere vurderingar ut i frå nyheitskriterier
produsere ei nyheitssending, skrive meldingar, gjere opptak til saker, lage køyreplan og avvikle sendinga til oppsett tid
omarbeide radio-saker til nettsaker
Studenten skal kunne
arbeide sjølvstendig i ein nyheitsredaksjon
samarbeide godt i eit redaksjonelt miljø
evaluere eigne og andre sine nyheitsproduksjonar
Innføringskurs, praksisførebuande undervisning og praktisk redaksjonelt arbeid med rettleiing frå lærar.
Frammøtekrav:
- deltaking på teknisk innføringskurs
- deltaking på praksisførebuande undervisning
- deltaking i praksisperioden
Arbeidskrav:
gjennomført teknisk innføringskurs
gjennomført praksisførebuande undervising
gjennomført praksisperiode med dagleg deltaking i det redaksjonelle arbeidet
lage og gjennomføre godtkjent sending på 10 minutt under innføringskurset
føre logg over eige arbeid dagleg gjennom heile praksisperioden
deltaking på evaluering av emnet
- Journalistikk - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mappeeksamen | Individuell | - | Stått eller ikkje stått | 100 | Innlevering i Inspera. | Alle. | Innlevering av ei 3 minutt lang bulletinsending med eigne nyheitsmeldingar og saker. Skrive ein rapport på 1800 – 2200 ord med vurderingar og prioriteringar basert på pensumlitteratur. |