Semestre

PPU126-15 PPU: Fagdidaktikk - Formgjeving/Kunst og handverk, 15 stp

Emnekode: 
PPU126-15
Varighet: 
2 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2016 Haust
2017 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Didactics of art and craft
Emnenavn på bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Formgjeving/Kunst og handverk, 15 stp
Eksamenssemester: 
2017 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Emnet er ein del av studieprogrammet Praktisk pedagogisk utdanning allmenn heiltid. Gjennom undervisning i felles fagdidaktikk vert det gitt innføring i sentrale felles fagdidaktiske område som : fagplanhistorie, tilpassa opplæring, didaktiske utfordringar knytte til elevar som ikkje har norsk som morsmål, dei fem grunnleggande ferdigheitene (lesing, skriving, munnleg, rekning og IKT) og nasjonale prøver.

Innhaldet i fagdidaktikk formgjeving/kunst og handverk vil vere:

  • faget si grunnlagstenking knytt til eigenart og posisjon i skulen i eit historisk perspektiv 
  • planarbeid som omfattar arbeid med aktuelle læreplanar og planlegging av undervisning, herunder tilpassa opplæring, varierte arbeidsformer, tverrfagleg verksemd, prosjektarbeid og IKT i faget (utvikling av lokal læreplan)
  • Vurdering og rettleiing
  • Førebuing og refleksjon knytt til praksis

Læringsutbytte er henta frå studieplanen som bygger på Rammeplan for praktisk- pedagogisk utdanning, fastsett 21. desember 2015 av Kunnskapsdepartementet.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten har kunnskap om:

  • planlegging, gjennomføring, vurdering og grunngjeving for undervisning i faget tilpassa den enkelte elev og elevgruppe
  • grunnleggjande fagdidaktiske omgrep og evne til å utøve fagkritikk,
  • å fornye og utvikle faget både i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv
  • forståing for fagfeltet sin eigenverdi, i historisk, samfunnsmessig og kulturelt perspektiv
  • barn og unge i vanskelege livssituasjonar, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep, og om barn og unge sine rettar i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv. 
  • korleis skulen kan jobbe for å fremje helse og trivsel hos barn og unge.
Ferdigheiter

 Studenten har ferdigheiter i:

  • å planlegge, gjennomføre, vurdere og grunngje formgjeving-, kunst og handverkspedagogisk verksemd
  • å identifisere særskilde behov hos barn og unge, herunder identifisere, teikn på psykiske vanskar, vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglege vurderingar skal kandidaten raskt kunne setje i verk nødvendige tiltak.
Generell kompetanse

Studenten:

  • kan reflektere over eigen profesjonsutøving og utvikle undervisningsmetodar tilpassa den einskilde eleven
  • kan med utgangspunkt i fagleg erfaring, praksisrefleksjon og kjennskap til faglitteratur utvikle evne til å tenke nytt i faget
  • kan rettleie og samarbeide med kollegaer for å styrke dei praktiske og estetiske dimensjonar i alle fag og i skulen som heilskap
Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Læringsarbeidet vil skje på to ulike nivå: i plenum (felles fagdidaktikk fag) og i gruppe i det enkelte fag (formgjeving/kunst og handverk).

 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

3 fagtekstar på omlag 2500 ord, innlevert til avtalt tid og godkjend.

Det er obligatorisk frammøte til undervisninga. Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Evaluering og kvalitetssikring

 Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem

Maksimumstal: 
12
Emneansvarleg: 
Sissel Midtlid
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • PPU-R15
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
To av fagtekstane på omlag 2500 ord. En presentasjonstekst på omlag 1000 ord.