Semestre

PPUD131-30 PPU: Fagdidaktikk - Mediefag, 30 stp

Emnekode: 
PPUD131-30
Varighet: 
4 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2018 Haust
2019 Vår
2019 Haust
2020 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Media literacy and didactics
Emnenavn på bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Mediefag, 30 stp
Eksamenssemester: 
2020 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Om emnet

Fagdidaktikk i mediefag tek føre seg barn, unge og mediekultur, det å undervisa i mediefaget, arbeidsformer knytt til faget, planleggingsprinsipp, integreringa av faget i skulefaga og utviklinga av faget. I opplæringssystemet kan ein skilje mellom mediefag som eige fagområde og bruk av medium som pedagogisk verkemiddel i opplæring og formidling. Emnet har fokus på begge desse forståingane. Fagområdet kan delast inn i følgjande delemne:

- Mediefaget, mediekompetanse i skulen og medielærarrolla

- Media i samfunn og skule: identitet, kultur og mediebruk i og utanfor skulen

- Medieanalyse og metodikk: Læreplanar, undervisningsplanlegging og den metodiske verktøykassa

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Ein kandidat med fullført kvalifikasjon

- er kjend med det mediefaglege feltet knytt til mediepedagogikk, mediedidaktikk og ’media literacy’ 

- har utvikla kunnskap om læring både om, med og gjennom ulike medium, korleis bruk av medium gir meirverdi i eit arbeid og om læringsprosessar i eit utvida perspektiv 

Ferdigheiter

Ein kandidat med fullført kvalifikasjon  

- kan bruke kunnskapar om mediepedagogikk, mediedidaktikk og ’media literacy’ i arbeidet  med å planlegge, gjennomføre og vurdere mediefagleg læring.

- har tileigna seg kunnskapar og utvikla evner slik at dei kan fungera som faglege ressurspersonar for skule, elevar og andre lærarar.

- kan planlegge, gjennomføre og evaluere mediefagleg relevante undervisnings- og læringsdesign.

Generell kompetanse

Ein kandidat med fullført kvalifikasjon  

- har utvikla analysekompetanse i fagplanarbeid, og gjennom denne ha utvikla fagkritisk distanse til å iverksetje læringsarbeid som er i tråd med gjeldande læreplanar

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Vi legg opp til problembaserte og studentaktive arbeidsformer, individuelt og i grupper. Arbeidsoppgåver vil bli relatert til læring og formidling.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Det er knytt arbeidskrav til kvart av dei tre delemne som går inn i eksamensmappa. I tillegg gjer kandidaten eit større utviklingsarbeid som også inngår i eksamensmappa. Arbeidskrava er nærare spesifiserte i semesterplanen i emnet. 

Det er obligatorisk frammøte til undervisninga. Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
15
Emneansvarleg: 
Synnøve Hedemann Amdam
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • PPUD-R15
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Studenten skal levere ei vurderingsmappe med eit utval av arbeida frå semesteret. Vurderingsmappa skal leverast elektronisk. Grunna den pågåande utviklinga i teknologiske moglegheiter vil arbeidet variere noko frå år til år, og vil vere tydeleg spesifisert i semesterplanen.
Godkjent av: 
Anne Øie