NAT121 Stoffer, energi og berekraft

Course code: 
NAT121
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Stoffer, energi og berekraft
Teaching semester: 
2024 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Stoffer, energi og bærekraft
Assessment semester: 
2024 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen. 

Course content

Emnet gir den naudsynte faglege og didaktiske kompetansen for å undervise naturfag med vekt på kjemifaget på 8.-13. trinn (ungdomstrinn, vg1 og vg3 påbygg). Emnet tek for seg sentrale kompetansemål frå læreplanane i naturfag for 8.-13. trinn og knyt desse til grunnleggande tema i kjemi. Tema som klimaendringar, fotosyntesen og celleanding, karbonkretsløpet, helse, DNA, legemidlar og doping, berekraft og miljøgifter i næringskjede er skildra og forklart uti frå relevante grunnleggande konsepta/tema i kjemi. Desse konsepta/tema i kjemi er atomet sin bygnaden, periodesystemet, eigenskapar til stoff, massebalansen, uorganiske kjemiske sambindingar, energien i kjemiske reaksjonar, reaksjonsfart og likevekt, syrer og basar, organiske sambindingar, næringsstoff og andre biomolekyl. I kjemididaktikk/naturfagdidaktikk er lagt vekt på å utvikle kompetanse og vurderingsevne i å legge til rette for omgrepsutvikling, utforskande arbeid og djupnelæring i naturfag. Sikkerheit ved gjennomføring av praktisk arbeid inngår òg i emnet.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten

  • kan gjere greie for atommodellar, korleis periodesystemet er bygd opp og periodiske trendar
  • har kunnskap om eigenskapar til grunnstoff og kjemiske bindingar
  • har kunnskap om samansetninga og eigenskapar til vanlege uorganiske molekyl og saltar
  • har kunnskap om syre-base reaksjonar, pH og likevekt i kjemiske reaksjonar
  • kan forklare samanhengen mellom drivhuseffekten, globale klimaendringar og forsuring av havet ut ifrå eigenskapar og reaksjonar til CO2
  • kan forklare de kjemiske prinsippene i korrosjon, forbrenning, fotosyntese og celle andinga
  • har kunnskap om bygnaden, eigenskapar og reaksjonar til organiske sambindingar
  • kan forklare samanhengen mellom fotosyntesen, celleandinga og karbonkretsløpet frå et kjemisk perspektiv
  • kan gjere greie for oppbygging, eigenskapar og energien til ulike næringsstoff
  • kan gjere greie for korleis energien til ulike næringsstoff hengar saman med et variert kosthald og berekraftperspektiv
  • har kunnskap om oppbygging til DNA, RNA, ATP og ADP
  • har kunnskap om nedbrytbarhet til ulke typer plast og korleis nokre miljøgifter akkumulerast i næringsskjedar
  • har kunnskap om undervisningsmetodar knyta til utforskande arbeid og djupnelæring som kan nyttast i undervisning av kjemi/naturfag
Learning outcome skills

Studenten

  • skal kunne vurdere og anvende modeller ved undervising av kjemi/naturfag
  • skal kunne gjennomføre praktisk undervisning i kjemi/naturfag med bruk av relevant utstyr, vurdere nødvendige tryggleikstiltak og gjere målingar og utrekningar med og utan digitale verktøy
  • skal kunne legge til rette for utforskende arbeid ved undervisning i kjemi/naturfag
Learning outcome qualification

Studenten

  • har innsikt i naturvitskaplege metodar og tenkemåtar og naturfag si rolle som allmenndannande fag
  • kan planlegge, tilpasse, gjennomføre og evaluere naturfagundervisning i tråd med læreplan i naturfag (LK20)
  • kan drøfte og vurdere eigen rolle, praksis og utviklingsmoglegheiter som naturfaglærar
  • forstår korleis digital teknologi, digitale læremiddel og læringsressursar kan bidra til å motivere og støtte elevane sin læringsprosess 
Working and learning activities

Emnet er organisert med teoretisk og praktisk undervisning. Mesteparten av teoriundervisninga vil bli gitt via internett. Praktisk undervisning skjer fysisk på campus Høgskulen i Volda, på ei samling á 3 dagar. Nærare informasjon om dette vil bli gitt i semesterplanen.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Frammøte til all praktisk undervisning er obligatorisk, og enkelte delar av teoriundervisninga kan bli gjort obligatorisk, sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §6-6.

Arbeidskrav:

Kvar student skal ha fått godkjent følgjande arbeidskrav:

  1. fagrapport frå to laboratorieøvingar
  2. samlerapportar frå alt anna laboratoriearbeid

Detaljar knytt til arbeidskrava vert kunngjorde på Canvas.

Arbeidskrava og oppmøtekravet må vere godkjend for å oppnå eksamensrett i emnet.

Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
40
Person in charge: 
Carlos Magnusson
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
6 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100 %
Alle.