NYE PUBLIKASJONAR

Tekst: Kristian Fuglseth

- Oppdatert

Notat 17/2000: Fjernundervisning i musikk. Erfaringar med innføring av L97 for småskolesteget. Av Reidun Åslid Bjørlykke.

Notat 18/2000: Historiefag og høgskuleetablering. Av Oddbjørn Melle. Notatet inneheld prøveforelesinga "Historiefaget i allmennlærarutdanninga", som fann stad ved Universitetet i Bergen 25.november 1999. I tillegg inneheld det ein presentasjon av doktoravhandlinga "Ein høgskule finn sitt distrikt. Nasjon - region - institusjon. Om bakgrunnen for høgskuleetablering i Møre og Romsdal: Volda og Molde".

Notat 19/2000: Sosialdemokrat for regional utvikling og nasjonal sjølvråderett. Stortingsrepresentant Peter Kjelseth Moe. Av Oddbjørn Melle.

Arbeidsrapport nr.101: Estetisk iscenesettelse. Estetisk teori i drama/teater-praksis. Av Sigrun Meisingset.
Denne rapporten set søkelyset på estetisk oppdragelse og hvorfor dette nå spiller andre roller i utdanningssystemet enn det tradisjonelt har gjort. I økende grad reises det kritikk mot en instrumentell og funksjonell rasjonalitetsforståelse av utdanning og oppdragelse. Forsvarere av kunst og estetikk har selv vært med på å forsterke et skille mellom fornuft og følelser, vitenskap og kunst som to uforenlige områder, der estetikken kun blir knyttet til det irrasjonelle. Rapporten trekker fram og problematiserer disse motsetningene.
I vår tid vokser det fram nye uttrykksformer som er vanskelige å definere, men som blir en viktig del av vår kultur. Filosofiske betraktninger om kunst er derfor nyttig i et pedagogisk perspektiv. Teorier og didaktiske overbygninger er også interessante fordi de danner grunnlag for modeller. Et viktig mål for drama/teater-praksis er å forene individuelle uttrykk i et felles ekspressivt produkt der spontane og improviserte uttrykk sidestilles med en bevisst og kunnskapsrik refleksjon.
Rapporten ønsker å skape en bevisstgjøring om hvorfor og hvordan vi legger opp vår undervisning og opplæring med tanke på barns utvikling og dannnelse.

Arbeidsrapport nr.102: Fagspesifikk kompetanseheving. GR97 i Møre og Romsdal. Rapport med evaluering 1999-2000. Av Narve F. Birkeland.
Med innføring av nytt læreplanverk for grunnskulen i 1997 oppsto eit sterkt behov for etterutdanning av lærarar. Saman med Statens Utdanningskontor og representantar for kommunane utarbeidde då Høgskulen i Volda eit etterutdanningsprogram for Møre og Romsdal for åra 1997 til 2000. Dette programmet er no gjennomført.
Samarbeidspartnarane ønskte å følgje opp etterutdanningsprogrammet gjennom rapportering og evaluering, slik at ein kunne justere arbeidet undervegs. Evalueringa kunne også vere ei rettesnor for organisering av etterutdanning i åra framover.
Rapporteringa og evalueringa byggjer på tilbakemelding om kursa frå kursdeltakarar, ansvarsgrupper og kurshaldarar. Denne sluttrapporten inneheld også vurderingar ved andre sentrale aktørar i opplegget. Det er tidlegare utgitt rapportar for kvar av dei to første kursåra. Denne rapporten omhandlar kursåret 1999/2000, samtidig som den gir oppsummeringar for heile kursperioden.

Alle publikasjonane i Skriftserien kan kjøpast hjå Haugen Bok og SfS Bok Volda. Ein finn dei også på biblioteket.

Del på