Omfattende forskningsprosjekt avsluttes til høsten

Tekst: Webmaster Volda

Høgskolen i Volda og Møreforskning har gjennom mange år arbeidet med prosjektene Særskilt tilrettelagt opplæring (finansiert av KUF fra 1995 til 2000) og Vaksenliv på særvilkår (finansiert av Velferdsprogrammet i perioden 2000–2003).

Mye er publisert i prosjektperioden, og flere publikasjoner kommer i nærmeste framtid. Førsteamanuensis Rune Kvalsund har vært prosjektleder sammen med førsteamanuensis Jon Olav Myklebust.

Våren 1996 ble det samlet inn data om nesten alle elevene som begynte videregående opplæring på særvilkår i 1994 i Nord-Trøndelag, Møre og Romsdal og Hedmark. Fra de samme tre fylkene pluss Finnmark, Oslo og Rogaland fikk forskerne også opplysninger om inntakskullet fra 1995. Til sammen var det vel 2000 særvilkårselever, og 760 av dem ble valgt ut for videre oppfølging. Skolene leverte data om disse elevene i en treårsperiode. Seinere ble både elevene (494 respondenter) og foreldrene (489 respondenter) intervjuet. I tillegg til disse store kvantitative undersøkelsene ble det også gjennomført kvalitative studier ved utvalgte skoler.

Les:
Jon Olav Myklebust: Kompetanse – er ordinærklasse eller spesialklasse best for elevar med særskild tilrettelegging? Spesialpedagogikk nr. 2/2004. I dette siste nummeret det også flere andre artikler som tar utgangspunkt i denne forskningen.

Finn Ove Båtevik diskuterer hvordan særvilkårselever greier seg på arbeidsmarkedet, og

Brynhild Solvang skriver om hvordan fødsler påvirker livsløpet til unge jenter med særskilt tilrettelagt opplæring.

Spesialpedagogikk (abonnement og løssalg) kan bestilles på telefon: 24 14 22 03 eller telefaks: 24 14 22 85, se også www.spesialpedagogikk.no.


Prosjekta vart også omtala  på nettsidene til Forskingsrådet.
Artiklane i Spesialpedagogikk var skrivne av Jon Olav Myklebust, Finn Ove Båtevik (2 artiklar) og Brynhild Solvang: 

Jon Olav Mykelbust
Jon Olav Myklebust: "Elevar med særskild tilrettelegging: Ordinærklasse eller spesialklasse?" 

Jenter på særvilkår betrar kompetansesjansane kraftig når dei får gå i ordinære klasser. Dette er dette eit kraftig argument for meir omfattande inkludering.At gutane heller ikkje taper på å få tilrettelegging i ordinærklasser, talar også for ei slik omlegging.



Finn Ove Båtevik
Finn Ove Båtevik: "Særvilkårselevar på arbeidsmarknaden: Sårbar ungdom med demografisk flaks"

Mange av dei som starta opplæringa i vidaregåande som særvilkårselevar midt på 1990-talet, hadde relativt få å konkurrere med då dei skulle etablere seg på arbeidsmarknaden. Men aukande sysselsetjingsproblem i samfunnet vil også råke desse ungdommane.

Finn Ove Båtevik: "Vegen til arbeid for tidlegare særvilkårselevar"

Eit hovudmål med vidaregåande opplæring er å førebu ungdom på overgangen til arbeidslivet. Dette gjeld ikkje minst dei mange særvilkårselevane som tek yrkesretta opplæring i vidaregåande. Blant desse er det få som held fram i høgare utdanning.


Brynhild Solvang
Brynhild Solvang: "Særvilkårselev og ung mor"

I ei intervjuundersøking har seks jenter fortalt korleis livssituasjonen deira var då dei fekk barn før dei fylte 20 år.
Materialet viser blant anna at dei som klarte å fullføre vidaregåande skule, har ein lettare veg til vidare studiar og eit sjølvstendig vaksenliv enn dei som ikkje fullførte, sjølv om dei hadde mellombelse avbrot i samband med graviditet og fødsel.

Prosjekta har vore ein del av Vaksenlivprosjektet, leia av Jon Olav Myklebust og Rune Kvalsund.



Del på