Forskingsgrupper AHL

Berekraftsdidaktikk

Forskargruppa skal vere eit samlingspunkt for forskarar med føremål om tverrfagleg forskings- og utviklingsarbeid innanfor tema: Utdanning for berekraft. Forskargruppa har medlemmar frå realfag, samfunnsfag og pedagogikk og har felles forankring i barnehagelærarutdanning, grunnskulelærarutdanning, PPU og vidareutdanning av lærarar. Les meir.

Digihand

DigiHand er ei både ei forskingsgruppe og eit forskingsrådsprosjekt (NFR, FINNUT, 2018-2021) som har som føremål å undersøkje korleis bruken av nettbrett og ulike skriveverktøy påverkar elevane i første klasse si handskrift og skriveutvikling over 2 år.  Eit anna føremål er å drive kompetansebygging i lærarutdanningane våre på Høgskulen i Volda og på Lesesenteret i Stavanger. Les meir.

Forskingsgruppe for profesjonsfag

Fagleg formål

Eit av formåla med gruppa er å utvikle profesjonskunnskap som kan kome til nytte både for lærarutdanningane og praksis. Eit anna formål er kompetanseheving og publisering, og deltaking i aktivitetar som kan støtte opp om desse områda. Gruppa forskar i hovudsak på område innan kvalifisering, profesjonsutøving, kunnskapstypar og kunnskapen sin status, og profesjonsetikk/ skjønn. Les meir

Forskingsgruppe for litteratur

Fagleg formål

Gruppa skal vere eit forum for litteraturvitskap og tekstlesing i ulike fag. Ho samlar i dag fagfolk frå fire seksjonar/institutt, men er open for fleire tverrfaglege synergiar. Vi arbeider med teksttolking, kontekstuelle analyser, teoretiske og metodiske problemstillingar. Det er eit hovudmål at medlemmane skal få rettleiing og respons på undervegs-arbeid, og få inspirasjon til framtidige prosjekt. Dessutan skal gruppa halde kvarandre informert om aktuelle forskingssamarbeid, prosjektutlysingar, og nyttige nettverk. Der det er ønskeleg vil vi søke interne eller eksterne midlar for meir formaliserte samarbeidsprosjekt. I tillegg er det eit mål å integrere masterstudentar og PhD-stipendiatar i forskingsgruppa. Les meir

Forskargruppe for læringsprosessar og vurderingshandlingar

Om forskargruppa 

Forskargruppa vil arbeide med forskingsstudiar inn mot tema læringsprosessar og vurderingshandlingar i utdanningsforsking. Studiar vil verte gjennomført gjennom eit samarbeid mellom fagtilsette på dei ulike avdelingane innanfor HVO og med varierande grad av involvering av eksterne forskarar. Gruppa vil vere samansett av fagdidaktikkarar i lærarutdanningane. Les meir.

Forskingsgruppe for spesialpedagogikk og inkludering

Forskingsgruppa har som fagleg formål å generere forskingsbasert kunnskap om barn og unge med behov for særskilt tilrettelegging, og korleis skule og barnehage kan jobbe for å imøtekome desse behova på ein god måte. Les meir her.

Forskergruppen Religion og livssyn

Forskergruppen Religion og livssyn arrangerer regelmessige forskningssamlinger, der både nye og erfarne forskere har mulighet til å presentere arbeid innenfor de prosjektene som initieres i gruppen. Med i forskergruppen er også forskningsstipendiater. I tillegg arrangerer gruppen mer spesifikke fagseminar, der man inviterer kolleger utenfor gruppen til å bidra. Forskergruppen springer ut av fagmiljøet ved Institutt for religion og livssyn. Forskergruppen har gjennom Institutt for religion og livssyn (IRL) den fagfellevurderte publikasjonsplattformen Religionsfag Profil på Cappelen Damm Akademisk.

Forskningsarrangementer forskergruppen Religion og livssyn - våren 2024

18.-19. januar.
Fred Kavli Kunnskapssenter: Forskningsseminar "Religiøs politisk kultur i regional kontekst gjennom det lange 1800-tallet". Arrangører: Romsdalsmuseet, Forskergruppene Kulturmøte og Religion og livssyn ved Høgskulen i Volda

21. februar.
Høgskulen i Volda: Strategisamling for forskergruppen

20. mars.
Høgskulen i Volda: Forskningsseminar. Tema blir oppgitt senere. 

24. april.
Høgskulen i Volda: Forskningsseminar. Tema blir oppgitt senere.
Tema kommer senere

29. mai.
Høgskulen i Volda: Forskningsseminar. Tema blir oppgitt senere.

Medio September: Forskningskonferanse. Prosjekt "Hellige tekster"
 

Medlemmer

Knut-Willy Sæther (leder)
Guro Bjørnevik
Ragnhild Fauske
Annette Gjerde Hansen
Marianne Hustvedt
Per Halse
Hildegunn Valen Kleive
Alexander Krogevoll
Jonas Gamborg Lillebø
Birger Løvlie
Ralph Meier
Mathias Nygaard
Jostein Garcia de Presno
Andreas Tjomsland
Jan Ove Ulstein

Forskingsgruppe for matematikkdidaktikk

Formålet er å generere forskingsbasert kunnskap om barn og unge si forståing og læring av matematikk og korleis skule og barnehage kan arbeide for å legge til rette for slik læring. Les meir her.

Heim og opplæring

Forskingsgruppa har som formål å utvikle ein arena og eit fellesskap for forskarar med interesse for foreldre og familien si rolle og involvering i barn og unge si utdanning og heimsamarbeid med barnehage, skule og samfunn. Dette skal skape grunnlag for å kunne dele, drøfte og produsere forskingsbasert kunnskap, kompetanse og aktivitetar gjennom samarbeid og samlingar og aktiv deltaking i interne og eksterne nettverk, seminar og konferansar. Les meir.

Kulturmøter

Forskergruppen Kulturmøte er en tverrfaglig forskningsgruppe der medlemmene har fagbakgrunn fra blant annet religionsstudier, historie, og antropologi. Felles for medlemmene i gruppen er arbeid med problemstillinger knyttet til møter mellom mennesker med ulik kulturell og religiøs bakgrunn. Hvordan har slike møter utspilt seg innenfor ulike kontekster i historien? Hvordan utspiller slike møter seg innenfor ulike kontekster i dag? I tillegg tar man i forskingsgruppen opp generelle spørsmål knyttet til humaniora, historie- og religionsfagets plass og rolle i samfunnet. Les meir

Litteratur og musikk

Mange har ei intuitiv kjensle av at det finst eit slektskap mellom musikk og litteratur. Men kva er musikk? Og kva er litteratur? I løpet av dei siste 20 åra har det vakse fram eit nytt forskingsfelt basert på ei erkjenning av at den beste måten å svare på dei to spørsmåla på er å sjå dei i samanheng. Les meir her.

 

Litteraturdidaktikk

Forskingsgruppa for litteraturdidaktikk arbeider med litteratur og didaktikk, primært knytt til lærarutdanninga. Forskingsgruppe samlar fagpersonar frå norskseksjonen og engelskseksjonen, men er også opne for interesserte frå andre institutt eller seksjonar. Vi tek utgangspunkt i det utvida tekstomgrepet, som inkluderer både skjønnlitteratur, sakprosa, samansette tekstar og andre tekstuttrykk, og vil forske på korleis lærarstudentar og lærarar legg til rette for undervisning med desse teksttypane i klasserommet, og korleis elevane utviklar litterær kompetanse i arbeid med tekstane. Les meir.

Media Literacy and Learning Design

Forskargruppa har sitt utgangspunkt i Institutt for digital kompetanse ved AHL, men er også for fagtilsette med digitaldidaktiske prosjekt, samt masterstudentar i GLU som har PfDK og digital literacy og didaktikk som masterprosjektfokus.
Leiar: Synnøve H. Amdam

Meir informasjon: Media Literacy and Learning Design | Høgskulen i Volda (hivolda.no)

Norsk i lærarutdanningane

Målet er å auke kompetansen innan rettleiing av masterstudentar innan for norsk i lærarutdanningane, samt å auke samarbeidet om forskings- og utviklingssamarbeid på tvers av fag innan lærarutdanningane. Les meir

PPU forskingsgruppe

Forskingsgruppe for fagmiljøet i praktisk pedagogisk utdanning (PPU). Les meir. 

Profesjonsetikk

Forskningsgruppen i profesjonsetikk er en tverrfaglig forskningsgruppe som er åpen for ansatte ved Høgskulen i Volda, Høgskulen i Molde og ansatte i Helse Møre og Romsdal. Vi er knyttet til doktorgradsprogrammet i helse- og sosialfag. Forskningsgruppen vil perspektivere etiske problemstillinger både relasjonelt og kontekstuelt (strukturvilkår), og bearbeider problemstillinger i kjernen av profesjonelt arbeid. Les meir

Shakespeare network

The Bergen-Volda Shakespeare Network

Fagleg formål: Formålet med nettverket er å dele, diskutere og utvikle idear om og innsikt i tematikk rundt Shakespeare og interdisplinære fagfelt, som til dømes adaptasjon, biletkunst, omsetjing og bokhistorie.

Aktivitetar: medlemmer frå nettverket møtes ein gong i året og presenterer papers om eit bestemt tema; ved fleire tilfelle har dette kulminert i utgjevingar av antologiar og spesialutgåver av tidsskrift

Prosjekt: mange individuelle prosjekt

Leiar: Svenn-Arve Myklebost (HVO)

Medlemmer: om lag 40-45 personar frå England, USA, Italia, Kroatia, Ungarn, Canada, Frankrike, Danmark, Finland, m.fl. Frå Noreg: Svenn-Arve Myklebost (HVO), Timothy Saunders (HVO), Delilah Bermudez Brataas (NTNU), Stuart Sillars (emeritus UiB), Roy Eriksen (UiA), Perry McPartland (UiA), Siri Vevle (UiB/HVO).

 

Meir informasjon på nettverket si heimeside: https://bvshakespearenet.wordpress.com/

Skriftkulturar

Høgskulen i Volda har lange tradisjonar for skriftkulturforsking, med eit særleg auge for den nynorske skriftkulturen. Forskargruppa Skriftkulturar tek utgangspunkt i denne forskingstradisjonen, og er open og inkluderande for alle som er interesserte i forsking på det skriftkulturelle feltet, og som vil delta aktivt i aktuelle prosjekt eller samarbeidstiltak. Forskargruppa har disiplinmessig breidde og femner om mediefag, samfunnsfag og humanistiske fag, samstundes som nynorsk skriftkultur står i sentrum – både direkte og indirekte gjennom ulike former for komparasjon. Les meir

Språkleg og kulturelt mangfald i utdanninga

Forskargruppa arbeider med problemstillingar knytt til moglegheiter og utfordringar som det språklege og kulturelle mangfaldet gir. Gruppa er tverrfagleg, men har det til felles at vi er opptekne av korleis barnehagar og skular skapar eit oppvekst- og læringsmiljø som gir best mogleg utbytte for alle barn, unge og vaksne. Sentrale forskingsinteresser er: 
•    Inkludering og antirasistisk arbeid
•    Fleirspråklege og fleirkulturelle perspektiv på utvikling og læring hos barn og unge 
•    Norskopplæring i eit andrespråksperspektiv 
Målet for forskargruppa er å utvikle kompetanse på det fleirspråklege og fleirkulturelle feltet, utvikle metodekompetanse på forsking i barnehage- og skule, etablere forskingssamarbeid med nasjonale og internasjonale forskingsmiljø, utvikle felles forskingsprosjekt og involvere studentane i forskinga. 

Les meir her

Tidleg litterasitet/literacy i barnehage og skule

Forskargruppa for tidleg litterasitet/literacy i barnehage og skule

Om forskargruppa for tidleg litterasitet/literacy i barnehage og skule

Forskargruppa for tidleg litterasitet/literacy i barnehagen er opptatt av å styrke barnehagelærarutdanninga (BLU) i å ruste studentar til å skape språkstimulerande miljø i barnehagen. Andre føremål er å undersøkja barns og barnehagars praksisar knytt til literacy, og  å prøve ut og implementere språklege tiltak i praksisfeltet. Forskargruppa er tverrfagleg, og det medlemene har felles er at dei er tilknytta barnehagelærarutdanninga og har ei interesse for arbeid med språk i barnehagen. Til no er fag som norsk, pedagogikk, drama, mat og helse, naturfag og matematikk representerte.

Les meir

Volda medvitsforum

Fagleg formål: Forstå medvitet

Aktivitetar: Tverrfaglege diskusjonar, artikkelgjennomgang, og foredrag med inviterte gjestar

Leiar: Eirik Søvik

 

Medlemmar:

Professor Tor-Johan Ekeland

Professor Tor Arne Haugen

Professor Jorunn Hetland

Professor Jan Inge Sørbø

Professor Knut-Willy Sæther

Professor Magnar Åm

Førsteamanuensis Jonas Lillebø

Førsteamanuensis Katrin Lunde

Førsteamanuensis Helga Synnevåg Løvoll

Førsteamanuensis Anemari Neple

Førsteamanuensis Timothy Saunders

Nature, aesthetics and ethics

Nature, aesthetics and ethics is an international research group based at Volda University College (VUC). The group contributes with interdisciplinary research related to the following topics: Views of nature, aesthetics, wellbeing, and ethical perspectives on human’s encounter with nature.

The scholars have been doing research together in different projects since 2016. Among the activities are applications to The Research Council of Norway, Templeton Foundation, scientific publications, and symposiums/conferences. PhD-students and MA-students are also members of the group.

The interdisciplinary perspective is significant for the group. The scholars involved represent different fields, such as philosophy, psychology, theology, spirituality, religion, friluftsliv / outdoor education.

Nature, aesthetics and ethics is an international research group based at Volda University College (VUC). The group contributes with interdisciplinary research related to the following topics: Views of nature, aesthetics, wellbeing, and ethical perspectives on human’s encounter with nature.

The scholars have been doing research together in different projects since 2016. Among the activities are applications to The Research Council of Norway, Templeton Foundation, scientific publications, and symposiums/conferences. PhD-students and MA-students are also members of the group.

The interdisciplinary perspective is significant for the group. The scholars involved represent different fields, such as philosophy, psychology, theology, spirituality, religion, friluftsliv / outdoor education.

 

In 2024 some of the activities are: 

- Publication of "Views of Nature and Dualism". Palgrave Macmillan, January 2024.

- Research symposium, May 24: Topic: How does local nature promote wellbeing?

- Research symposium, September/October 2024. Topic: TBA

- Seminar with paper presentations, November/December. Topic: TBA.

 

Members and affiliated scholars:
Knut-Willy Sæther, (Leader of Nature, aesthetics and ethics), VUC, Norway
Fredrique Brossard Børhaug, VID Specialized University, Norway
Giovanna Colombetti, University of Exeter, UK
Gunvor Marie Dyrdal, NTNU, Norway
Mark Graves, Fuller Theological Seminary, USA
Philippe Gagnon, Université Catholique de Lille, France
Thomas John Hastings, Princeton Theological Seminary, Princeton, USA
Lee Hogarth, University of Exeter, UK
Marie Marti Høgset, VUC, Norway
Petra Kaisinger, VUC, Norway
Aleksander Krogevoll, VUC, Norway
Anne Kull, University of Tartu, Estonia
Lina Langby, Uppsala University, Sweden
Jonas Gamborg Lillebø, VUC, Norway
Ingrid Malm Lindberg, Uppsala University, Sweden
Andreas Losch, University of Zürich, Switzerland
Ingrid Løland, VID Specialized University, Norway
Helga Synnevåg Løvoll, VUC, Norway
Ralph Meier, VUC, Norway
Raul Grau-Ruiz, VUC, Norway
Christopher Southgate, University of Exeter, UK
Megan Loumagne Ulishney, Boston College, USA
Dag Erik Wold, VUC, Norway