Kompetanse for kvalitet Vidareutdanning (bachelornivå)
Musikk 1, 1. - 10. trinn
Vil du utvikle deg musikalsk og få kompetanse i undervisningsfaget musikk? Her lærer du å leie samspel med song og bandinstrument, nytte ulike former for musikknotasjon, lage og arrangere musikk med musikkteknologi, sette opp og styre lyd på konsertar og leie tverrfaglege kreative prosessar.
- Start:
- Haust
- Omfang:
- Deltid Samlingar
- Studiepoeng:
- 30,0
- Varigheit:
- 2 semester (1 år)
- Studietype:
- Kompetanse for kvalitet Vidareutdanning (bachelornivå)
- Søknadsperiode:
- 01.02.2024
Det er lagt opp til ei tett kopling mellom utvikling av fagdidaktisk og praktisk-teoretisk kompetanse. Gjennom heile studiet vil du få relevante oppgåver som du gjennomfører på eigen skule.
Målgruppa er primært lærarar i grunnskulen og i kulturskulen, og utdanninga er delvis differensiert for 1. til 7. trinn og 5. til 10. trinn.
Utdanninga er eit tilbod under satsinga Kompetanse for kvalitet frå Utdanningsdirektoratet (UDIR) når det gjeld vidareutdanning for lærarar og skuleleiarar.
Innblikk i studiekvardagen
Mangelen på kvalifiserte lærarar i dei praktisk-estetiske faga i grunnskulen, gjer at det no straumar lærarar frå ulike delar av Noreg – og til og med Spania – til Volda for å vidareutdanne seg.Vis mer
Mangelen på kvalifiserte lærarar i dei praktisk-estetiske faga i grunnskulen, gjer at det no straumar lærarar frå ulike delar av Noreg – og til og med Spania – til Volda for å vidareutdanne seg.
Opptakskrav
Fullført lærarutdanning (grunnskulelærar, allmennlærar, førskulelærar, barnehagelærar, eller Praktisk-pedagogisk utdanning PPU).
Undervisningsmåtar og vurderingsordningar
Vidareutdanninga er organisert som eit kombinert nett- og samlingsbasert tilbod med to samlingar pr. semester. I tillegg til samlingane er det lagt opp digitale læringsløyper og nettmøter gjennom læringsportalen Canvas.
Arbeids- og undervisningsformene i studiet vil veksle mellom praktisk og teoretisk tilnærming og oppgåveløysing, og didaktisk refleksjon knytt til studenten si eiga praksiserfaring. Mellom samlingane skal studenten gjennomføre og evaluere relevante oppgåver på eigen skule.
Det vert gjeve undervegsvurderingar i undervisningsituasjonar og over nett. For å kunne gå opp til eksamen må 80 % av alle læringsløyper gjennomførast innan fastsatt frist. Eksamen er sett saman av praktiske og teoretiske oppgåver. Eksamen vert vurdert til stått/ ikkje stått.
Aktuelle yrke og vidare studium
Studiet gir etterspurd kompetanse inn mot musikkfaget i grunnskulen.
Tidspunkt for oppmøte og samlingar
Samlingar:
Haust 2024: frå måndag kl 12 til torsdag kl 12 i veke 38 og 45.
Vår 2025: frå måndag kl 12 til torsdag kl 12 i veke 5 og 15.
Digitale oppgåver:
Digitale oppgåver/læringsløyper vert publisert i Canvas annakvar veke. Eksakt tidspunkt og leveringsfristar vert avtalt på første samling.
Studieplan
Musikk 1, 1.-10. trinn - Kompetanse for kvalitet
Musikk 1 er eit vidareutdanningsstudium i undervisningsfaget musikk for 1.-10. trinn i utdanningsprogrammet Kompetanse for kvalitet. Målgruppa er primært lærarar i grunnskulen og i kulturskulen, og utdanninga er delvis differensiert for trinn 1-7 og 5-10. Ved fullført studium skal studenten ha ei god forståing av musikk som fag i skulen i tråd med Kunnskapsløftet 2020 og eit solid musikkdidaktisk fundament for å kunne gi inkluderande undervisning i faget, anten dette gjeld musikkfaget (MUS01-02) eller valfaget Produksjon for scene (VAL0060). Musikkfagets eigenart som praktisk og skapande estetisk fag vert vektlagd, og studenten vil få innsikt i og prøve ut varierte faglege tilnærmingar og metodar for undervisning der elevane kan utvikle djupnekunnskap og sjå samanhengar både i musikkfaget og på tvers av fag. Digitale verktøy og arbeidsmåtar vil vere ein naturleg og integrert del av den oppnådde kompetansen.
Studiet er nett- og samlingsbasert. Samlingane vil sikre at studentane får nødvendig undervisning, praktisk utprøving og rettleiing på varierte arbeidsmåtar og -prosessar i musikkfaget. Gjennom arbeidsoppgåvene og deltaking i ulike typar nettleksjonar og nettbaserte aktivitetar vil studenten styrke sin profesjonsfaglege digitale kompetanse (PfDK), som ein del av den heilskaplege kompetansen som musikklærar.
Gjeldande læreplanar, fagfornyinga, fagteori og fagdidaktikk vil, saman med studenten sin eigen skulepraksis, danne refleksjonsgrunnlag i studiet.
Læreplan i Musikk (MUS01‑02): https://www.udir.no/lk20/mus01-02?lang=nob
Læreplan i valgfaget produksjon for scene (SOS01‑02): https://www.udir.no/lk20/sos01-02?lang=nob
Læringsutbyttet må sjåast i samanheng med innhald og arbeidsmåtar i emna. I tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført studieprogram
Kandidaten har:
- kunnskap om skulefaget Musikk sine kjerneelement og om musikkundervisning i tverrfaglege samanhengar
- kunnskap om fagteori og fagdidaktikk som grunnlag for refleksjon og undervisning
- kunnskap om faget si plassering i den digitale skulekvardagen
Kandidaten kan:
- planlegge, leie og evaluere undervisningsaktivitetar i musikkfaget og i tverrfaglege samanhengar
- reflektere over eigen undervisningspraksis med utgangspunkt i fagteori og fagdidaktikk
- bruke og vurdere tenlege digitale verkty i eiga undervisning
Kandidaten kan:
- bruke kunnskap og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte i ulike situasjonar
- vise samarbeidsevne og evne til refleksjon
- bruke verdiar i faget til å stimulere elevane si personlegdomsutvikling og danning
- nytte kritisk tenking i utdannings- og yrkessamanheng.
Studiet består av 2 emne à 15 studiepoeng på kvart sitt semester. Studiet er nett- og samlingsbasert med to samlingar pr. semester ved Høgskulen i Volda. Det er elles nettleksjonar annakvar veke, samt nettbasert møte for erfaringsdeling ein time annakvar veke.
Arbeids- og undervisningsformene i studiet vil veksle mellom praktisk og teoretisk tilnærming og oppgåveløysing, og didaktisk refleksjon knytt til studenten si eiga praksiserfaring. Mellom samlingane skal studenten gjennomføre og evaluere relevante oppgåver på eigen skule.
Det er obligatorisk frammøte og deltaking i alle organiserte læringsaktivitetar og undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen, om obligatorisk frammøte og deltaking §4-6
Emne | 2024 Haust | 2025 Vår |
---|---|---|
15 | ||
15 | ||
Sum (30 total) | 15 | 15 |
Det vert forventa at studenten har eigen bærbar PC og grunnkompetanse i bruk av digitale verkty (epost, word, powerpoint osb).
Studenten må vere praktiserande lærar, og såleis kunne nytte eigen skulepraksis i faget som refleksjonsgrunnlag i studiet.