Semestre

GL1-7RLE1 Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)

Emnekode: 
GL1-7RLE1
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
30
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2015 Haust
Emnenavn på engelsk: 
Christianity, religion, worldviews and ethics 1 (1-7)
Emnenavn på bokmål: 
Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)
Eksamenssemester: 
2015 Haust
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

RLE1 gir historisk og aktuell kunnskap om religionar, livssyn, filosofi og etikk. RLE 1 er delt i fire fagområde der fagdidaktikk er ein eigen del. Fagdidaktiske perspektiv er likevel integrert i
alle emna, og slik gir RLE1 kunnskapar og ferdigheiter tydeleg retta mot RLE-undervisning på 1.-7.årssteg. 

RLE 1 gir òg studentane nødvendig kultur- og religionskompetanse i møte med elevar, heimar og i samarbeid med kollegaer.

Delar

Del 1 Jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøsitet og ikkje-religiøse livssyn

Del 1 gir kunnskap om tekstar, truslære og historisk utvikling til jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøse- og ikkje-religiøse livssyn.

Del 2 Kristendom

Del 2 gir kunnskap om kristendomshistorie, kristen truslære og om Bibelen og forteljingar frå kristen tradisjon.

Del 3 Filosofi og etikk

Del 3 gir kunnskap om filosofisk og religiøs etikk, ulike etiske teoriar, menneskesyn og filosofisk samtale.

Del 4 Fagdidaktikk

Del 4 gir kunnskap om religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn og om RLE-fagets eigenart og historie. Del 4 gir òg kunnskap om og ferdigheiter i  eit variert
spekter av metodar i faget med tanke på undervisning på 1.-7. årssteg.

Læringsutbytte

-

Kunnskapar

Studenten

-       har kunnskap om religionar og livssyn, mangfald og ulike retningar, trusinnhald og oppfattingar, praksis, etikk og estetiske uttrykk, med særleg vekt på kristendommen og norske forhold

-       har kunnskap om religionshistorie med vekt på eldre tid og særleg på kristendommens historie fram til og med reformasjonen

-       har kunnskap om heilage tekstar: hovudinnhald, historisk bakgrunn og sentrale forteljingar, med særleg vekt på Bibelen

-       har kunnskap om vestleg filosofihistorie med vekt på antikken, særleg menneskesyn og etikk, og om filosofering med barn

-       har kunnskap om humanisme som livssyn i historisk kontekst og som filosofisk perspektiv i ulike variantar i bryting med andre menneskesyn gjennom historia

-       har kunnskap om etiske teoriar og bruken av desse i høve til nokre aktuelle problemstillingar

-       har kunnskap om menneskerettane og FNs barnekonvensjon og diskusjonane om ulike konsekvensar av desse i høve til undervisninga i RLE

-       har kunnskap om diskusjonane kring kognitiv forvirring i møte med religiøst og anna kulturelt mangfald

-       har kunnskap om grunnskolefaget si historie i hovudtrekk, grunngjeving, innhald og føremål

-       har kunnskap om sentrale arbeidsmåtar i faget i høve til dei aktuelle trinna

-       har kunnskap om barns gudsomgrep, religiøse førestellingar og opplevingar

-       har kunnskap om kva religiøse seremoniar og høgtider har å seie for barn

-       har kunnskap om reglement for fritak på religiøst og livssynsmessig grunnlag

Ferdigheiter

Studenten

-       kan planleggje, gjennomføre og vurdere RLE-undervisning på ein sjølvstendig og fagleg gjennomtenkt måte med vekt på danningsperspektiv og dei fleirkulturelle utfordringane

-       kan bruke sentrale arbeidsmåtar i RLE med vekt på arbeidet med høgtider, forteljingar og estetiske uttrykk

-       kan setje seg inn i borna sine tankar og førestellingar om religiøse og filosofiske spørsmål og kan samtale med dei om dette

-       kan samtale med barn om tilhøve som oppstår i samband med vanskelege livssituasjonar

-       kan samarbeide med andre lærarar, elevar og heimen om faget

-       kan gjennomføre tilpassa opplæring i RLE, mellom anna med omsyn til elevar med bakgrunn i ulik tru og ulike livssyn

-       kan kombinere kravet om objektiv, kritisk og pluralistisk undervisning i RLE med varierte, elevaktive og engasjerande arbeidsmåtar med tilsvarande vurderingsformer

-       kan legge til rette for utvikling av dei grunnleggande ferdigheitene i undervisninga

-       kan reflektere kritisk over innhaldet og verdimålsettingane for faget i skolen og over forholdet mellom fag, undervisning og eiga utvikling i yrkesutøvinga

-       kan bruke internett og digitale læremidlar på ein kritisk og pedagogisk måte i undervisninga

Generell kompetanse

Studenten:

-       har yrkesetisk kompetanse og kan sjå dette i samanheng med religiøse og livssynsmessige tradisjonar

-       kan leggje til rette for samarbeid mellom heimen, skolen og lokalmiljøet

-       har forståing for rolla som verdiformidlar i eit fleirkulturelt samfunn 

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Undervisninga er obligatorisk og består av forelesingar og ulike typar studentaktivitet. Undervisninga vil vere lokal klasseromsundervisning og kan bli digitalt overført.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må
studenten
- ha fått godkjent to kunnskapsprøver innan fastsett frist
- ha fått godkjent fire innleveringar innan fastsett frist

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimumstal: 
5
Maksimumstal: 
70
Emnet inngår i følgande studieprogram
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
50
Om lag 4000 ord
Munnleg eksamen
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
50
Munnleg eksamen an gjelde heile pensum