Semesters

GL1-7RLE1 Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)

Course code: 
GL1-7RLE1
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)
Teaching semester: 
2015 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)
Assessment semester: 
2015 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

RLE1 gir historisk og aktuell kunnskap om religionar, livssyn, filosofi og etikk. RLE 1 er delt i fire fagområde der fagdidaktikk er ein eigen del. Fagdidaktiske perspektiv er likevel integrert i
alle emna, og slik gir RLE1 kunnskapar og ferdigheiter tydeleg retta mot RLE-undervisning på 1.-7.årssteg. 

RLE 1 gir òg studentane nødvendig kultur- og religionskompetanse i møte med elevar, heimar og i samarbeid med kollegaer.

Delar

Del 1 Jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøsitet og ikkje-religiøse livssyn

Del 1 gir kunnskap om tekstar, truslære og historisk utvikling til jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøse- og ikkje-religiøse livssyn.

Del 2 Kristendom

Del 2 gir kunnskap om kristendomshistorie, kristen truslære og om Bibelen og forteljingar frå kristen tradisjon.

Del 3 Filosofi og etikk

Del 3 gir kunnskap om filosofisk og religiøs etikk, ulike etiske teoriar, menneskesyn og filosofisk samtale.

Del 4 Fagdidaktikk

Del 4 gir kunnskap om religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn og om RLE-fagets eigenart og historie. Del 4 gir òg kunnskap om og ferdigheiter i  eit variert
spekter av metodar i faget med tanke på undervisning på 1.-7. årssteg.

Learning outcome

-

Learning outcome knowledge

Studenten

-       har kunnskap om religionar og livssyn, mangfald og ulike retningar, trusinnhald og oppfattingar, praksis, etikk og estetiske uttrykk, med særleg vekt på kristendommen og norske forhold

-       har kunnskap om religionshistorie med vekt på eldre tid og særleg på kristendommens historie fram til og med reformasjonen

-       har kunnskap om heilage tekstar: hovudinnhald, historisk bakgrunn og sentrale forteljingar, med særleg vekt på Bibelen

-       har kunnskap om vestleg filosofihistorie med vekt på antikken, særleg menneskesyn og etikk, og om filosofering med barn

-       har kunnskap om humanisme som livssyn i historisk kontekst og som filosofisk perspektiv i ulike variantar i bryting med andre menneskesyn gjennom historia

-       har kunnskap om etiske teoriar og bruken av desse i høve til nokre aktuelle problemstillingar

-       har kunnskap om menneskerettane og FNs barnekonvensjon og diskusjonane om ulike konsekvensar av desse i høve til undervisninga i RLE

-       har kunnskap om diskusjonane kring kognitiv forvirring i møte med religiøst og anna kulturelt mangfald

-       har kunnskap om grunnskolefaget si historie i hovudtrekk, grunngjeving, innhald og føremål

-       har kunnskap om sentrale arbeidsmåtar i faget i høve til dei aktuelle trinna

-       har kunnskap om barns gudsomgrep, religiøse førestellingar og opplevingar

-       har kunnskap om kva religiøse seremoniar og høgtider har å seie for barn

-       har kunnskap om reglement for fritak på religiøst og livssynsmessig grunnlag

Learning outcome skills

Studenten

-       kan planleggje, gjennomføre og vurdere RLE-undervisning på ein sjølvstendig og fagleg gjennomtenkt måte med vekt på danningsperspektiv og dei fleirkulturelle utfordringane

-       kan bruke sentrale arbeidsmåtar i RLE med vekt på arbeidet med høgtider, forteljingar og estetiske uttrykk

-       kan setje seg inn i borna sine tankar og førestellingar om religiøse og filosofiske spørsmål og kan samtale med dei om dette

-       kan samtale med barn om tilhøve som oppstår i samband med vanskelege livssituasjonar

-       kan samarbeide med andre lærarar, elevar og heimen om faget

-       kan gjennomføre tilpassa opplæring i RLE, mellom anna med omsyn til elevar med bakgrunn i ulik tru og ulike livssyn

-       kan kombinere kravet om objektiv, kritisk og pluralistisk undervisning i RLE med varierte, elevaktive og engasjerande arbeidsmåtar med tilsvarande vurderingsformer

-       kan legge til rette for utvikling av dei grunnleggande ferdigheitene i undervisninga

-       kan reflektere kritisk over innhaldet og verdimålsettingane for faget i skolen og over forholdet mellom fag, undervisning og eiga utvikling i yrkesutøvinga

-       kan bruke internett og digitale læremidlar på ein kritisk og pedagogisk måte i undervisninga

Learning outcome qualification

Studenten:

-       har yrkesetisk kompetanse og kan sjå dette i samanheng med religiøse og livssynsmessige tradisjonar

-       kan leggje til rette for samarbeid mellom heimen, skolen og lokalmiljøet

-       har forståing for rolla som verdiformidlar i eit fleirkulturelt samfunn 

Working and learning activities

Undervisninga er obligatorisk og består av forelesingar og ulike typar studentaktivitet. Undervisninga vil vere lokal klasseromsundervisning og kan bli digitalt overført.

Assessment requirements

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må
studenten
- ha fått godkjent to kunnskapsprøver innan fastsett frist
- ha fått godkjent fire innleveringar innan fastsett frist

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
70
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
50
Om lag 4000 ord
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
50
Munnleg eksamen an gjelde heile pensum