Semestre
HPE206 Rettleiing av mastergradsstudentar
Ingen.
Studiet er for fagleg tilsette ved HVO
Formålet med emnet er å gje deltakarane praktisk og teoretisk innsikt i rettleiing som læringsform knytt til mastergradsnivå. Emnet er forankra i rettleiingspedagogikk og kan tilpassast dei ulike studieprogramma ved Høgskulen i Volda. Tilhøvet mellom teori og praksis, etiske problemstillingar og profesjonsforståing er sentralt. Det vert lagt vekt på ei vid rettleiingsforståing der ulike modellar for mastergradsrettleiing vert presentert som grunnlag for diskusjonar om likskap og ulikskap mellom aktuelle studieprogram på mastergradsnivå. Emnet vil gi innsikt i problemorientert rettleiing, både individuelt og i gruppe. Eit mål for emnet er å støtte faglærar i rettleiinga av eigne mastergradsstudentar, og det skal bidra til å stimulere til kontinuerleg utvikling av tilsette sin pedagogiske kompetanse. Emnet kan også inngå i pedagogisk merittering.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten har:
- kunnskap om ulike rettleiingstradisjonar og teoretiske rammeverk innan forskingsrettleiing
- kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på rettleiing, rettleiarrolla og profesjonalitet
- kunnskap om etiske perspektiv i arbeidet som rettleiar
Studenten kan:
- identifisere og nytte ulike rettleiingsstrategiar for å fremje læring
- ta i bruk relevante tilnærmingar knytt til studentane sine behov i ulike fasar av oppgåveskrivinga
- ta del i og leie ulike former for rettleiing individuelt og i grupper
Studenten:
- kan planlegge, gjennomføre og kritisk analysere rettleiingsprosessar med omsyn til individuell ståstad og institusjonelle krav
- kan tilpasse eiga rettleiingsforståing til krava i det einskilde studieprogrammet
- reflekterer kritisk over eigen og andre sin rettleiingspraksis
- kan ta initiativ til utvikling og nytenking knytt til rettleiing
Arbeidsmåtane vekslar mellom førelesingar, presentasjonar av eigenproduserte tekstar, drøftingar og praktiske øvingar.
Intensjonen med arbeidsmåtane er å støtte tilsette i rettleiingsarbeidet og i si eiga utvikling i rolla som rettleiar.
Frammøtekrav:
Det er obligatorisk frammøte til all timeplanfesta aktivitet, jf. Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6, med krav om 70 % oppmøte
Arbeidskrav:
- Innlevering av tekst på om lag ei side om ein reell rettleiingssituasjon
- Innlevering av tekst på omlag 1200 ord der studenten drøftar eigen praksis som rettleiar, med basis i litteratur om forskingsrettleiing. Arbeidskravet dannar utgangspunkt for eksamen.
Detaljert informasjon og vurderingskriterium for arbeidskrava vert gitt ved semesterstart.
Det er ein føresetnad at arbeidskrava er fullførte og godkjende for å kunne framstille seg for eksamen i emnet. Sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 4-7.
Det er ikkje knytt studieavgift til emnet.
Studentane har fritak for semesteravgift.
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Heimeeksamen | Individuell | 1 veke | Stått eller ikkje stått | Eksamen bygger på arbeidskrav innlevert i studiet. | Alle hjelpemiddel tillatt | 2500-3000 ord |