Semestre

MGL5-10SA1B Samfunnsfag 1B: Samfunnsutvikling og berekraft

Emnekode: 
MGL5-10SA1B
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Bachelor (grunnivå)
Undervisningssemester: 
2023 Vår
Emnenavn på engelsk: 
Development and Sustainability
Emnenavn på bokmål: 
Samfunnsfag 1B: Samfunnsutvikling og bærekraft
Eksamenssemester: 
2023 Vår
Undervisningsspråk: 
Norsk
Krav til forkunnskapar

Ingen.

Om emnet

Dette emnet tar for seg berekraft og samfunnsutvikling frå ulike perspektiv, frå det lokale til det globale, i fortid, notid og framtid. Undervisningstema i emnet vert knytt til omgrepa utvikling og berekraft. I geografi er berekraft og ressursbruk, klimalære, demografi og urbanisering sentrale tema. I historie er historisk kunnskap om demografi, folketalsutvikling og samfunnsutvikling med vekt på 1800-talet sentralt, og i samfunnskunnskap vil tema kring berekraft, forbruk og internasjonal klimapolitikk bli vektlagde.   

Metodisk tema i emnet er særskilt arbeid med digitale kjelder. I fagdidaktikken vil berekraftdidaktikk, kritisk omgrepsbruk og utvikling av undervisningsressursar ved bruk av digitale verktøy vere sentralt.  

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha kunnskap om

  • sentrale didaktiske tema knytte til berekraftig utvikling  
  • samfunnsutvikling med vekt på 1800-talet 
  • ressursar, klima, demografi og folketalsutvikling i fortid og notid   
  • internasjonal klimapolitikk   
  • didaktisk bruk av utvalde digitale uttrykksformer i samfunnsfag
  • vurderingspraksis i samfunnsfag
Ferdigheiter

Studenten skal kunne

  • bruke ulike perspektiv på berekraftig utvikling frå det globale til det lokale, i fortid, notid og framtid   
  • bruke ei analytisk tilnærming til korleis geografiske, historiske og notidige forhold set vilkår for korleis menneske dekker behov, og fordeler ressursar   
  • arbeide med verdiar og haldningar i samfunnsfag relatert til samfunnsutvikling og berekraft.   
  • utvikle undervisningsresursar ved hjelp av digitale verktøy og kjelder, og vurdere den didaktiske relevansen 
  • bruke årsak-verknad og brot-kontinuitet som analytiske verktøy i arbeidet med historiske tema   
Generell kompetanse

Studenten skal kunne

  • reflektere sjølvstendig og kritisk over samfunnsfaglege spørsmål og eigen praksis i eit berekraftperspektiv 

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Læringsutbytte blir ivaretatt gjennom studentaktive undervisnings- og vurderingsformer, som legg vekt på fagleg refleksjon. 

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Frammøtekrav:

  • obligatorisk oppmøte til alle timeplanfesta aktivitetar, jamfør Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §7-3.

Arbeidskrav:

Det er tre arbeidskrav i emnet, alle er individuelle, og alle må vere levert til rettleiing og godkjent for å kunne gå opp til eksamen.  

  1. lage eit digitalt forteljekart. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart  
  2. lage ei digital forteljing  Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart  
  3. lage ein undervisningsvideo. Rammene for arbeidskravet blir klare ved semesterstart 
Sensorordning
Maksimumstal: 
45
Emneansvarleg: 
Nils Magne Magerøy
Eirik Holmen
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Grunnskulelærarutdanning, trinn 5-10 - master (5 år)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Mappeeksamen
Individuell
1 Semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Studenten vel to av tre ferdig utarbeidde arbeidskrav og lever desse i eksamenesmappa saman med ein presentasjonstekst  på 800- 1000 ord 
Godkjent av: 
Randi Bergem 03.03.2022