Semestre
TOD107 Lydbok, dubbing og radioteater
60 stp i teater og drama.
Emnet er eit skodespelarteknisk emne med fokus på skodespel for stemma, som gjer ei innføring i arbeid med lydbok, dubbing og radioteater.
Studentane vil jobbe med:
- Grunnteknikkar for stemmeskodespel.
- Lyttetrening, drøfting og analyse av ulike uttrykk.
- Praktisk-teoretisk innføring i arbeid med ulike sjangrar for lydbok.
- Grunnleggjande arbeid med dubbing av animert film og/eller dataspel.
- Radioteater for born og/eller vaksne.
- Grunnleggjande innføring i studioarbeid og mikrofonteknikk.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten
- har grunnleggjande kunnskapar om metodar og verkemiddel for stemmeskodespel i arbeid med lydbok, dubbing og radioteater.
- har grunnleggjande kunnskap om fagterminologi innan stemmeskodespel. om skodespelaren sine dramatiske verkemiddel og arbeidsmåtar innan lydbok, radioteater og arbeid med dubbing.
Studenten
- kan nytte stemma til å formidle ei dramatisk tekst og rolletolkning med stemmen som dramatisk verkemiddel.
- har grunnleggjande ferdigheiter i praktisk studioarbeid, mikrofonbruk og enkel lydteknikk for sjølvstendig lydbokinnspeling og voiceoverarbeid.
- kan jobbe kreativt i arbeid med ulike tekstar og sjangrar, både sjølvstendig og i gruppe.
- kan ta stemmeregi i ei praktisk opptakssituasjon.
Studenten
- kan planleggje, gjennomføre og vurdere stemmeskodespelarbeid åleine, og som deltakar i ei gruppe.
Undervisinga er eit samspel mellom teoretisk, praktisk og sjølvstendig arbeid, og vil innehalde:
- seminar
- workshops
- førelesingar
- lyttingar
- analyser
- studioarbeid
- sjølvstudium
- gruppearbeid
Undervisninga er samlingsbasert med fire samlingar á to dagar i Volda og ei vekes samling i Oslo. Studenten må sjølv dekke kostnadane for samlingane.
Frammøtekrav:
- Emnet krev aktiv deltaking og engasjement, og all undervisning er obligatorisk. For å kunne ta eksamen må studenten ha eit godkjent oppmøte på minimum 80% ved kvar samling.
Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6, om obligatorisk frammøte/deltaking.
Arbeidskrav:
- Ei individuell lydbok-innspeling, på om lag 5-10 minutt.
- Eit individuelt refleksjonsnotat over eige innspelt arbeid.
- Eit dubbing-arbeid, individuelt eller i gruppe: dataspel, film og/eller animert film, på om lag 5-10 minutt.
- Ei skriftleg analyse av ei radioteaterinnspeling.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, kap.5.
Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)
Det vert lånt ut klassesett med manus, lydbøker og høyrespel. Manglande innlevering gjes ei avgift på 100-200 kroner per stk.
- Manusutvikling og stemmeskuespill
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Produkt/produksjon | Gruppe | 1 veke | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 60 | Eit radioteater, som skal presenterast for eit publikum, medstudentar, emneansvarleg og sensor. Manus til radioteateret vert delt ut av emneansvarleg. | Alle | 5-10 minutt. |
Heimeeksamen | Individuell | 3 Dagar | A-F, der A er best og E er siste ståkarakter | 40 | Ei 3-dagars skriftleg heimeoppgåve på omlag 1000 ord. Kandidaten skal, ut frå eige arbeid, reflektere og drøfte ulike faktorar frå radioteateret i lys av aktuell teori. | Alle | 1000 ord. |