Semesters

MAT155 Problemløysing i matematikk

Course code: 
MAT155
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
5
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2026 Spring
Assessment semester: 
2026 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Tema for dette emnet er problemløysing i matematikkundervisning i grunnskulen, der kjerneelementet utforsking og problemløysing vert vektlagt. Gjennom emnet får studentane vidareutvikle det matematikkdidaktiske og faglege grunnlaget sitt for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar i skulen gjennom problemløysingsoppgåver.

Emnet skal gi studentane auka kompetanse til å undervise i matematisk problemløysing, og vere med å utvikle og forme matematikkfaget. Emnet er erfaringsbasert og forskingsbasert, og har ei tett kopling til praksisfeltet.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om å arbeide med og undervise problemløysing knytt til tema som til dømes talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • inngåande teoretisk og praktisk kunnskap om matematisk problemløysing både som reiskap og som del av læringsprosessar
  • inngåande kunnskap om bruk av problemløysing i matematikkfaget.
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • nytte matematiske problemløysingsmetodar
  • bruke matematisk problemløysing i arbeid med tilpassa opplæring og inkludering for elevar i grunnskulen, og kunne vurdere slik bruk
  • analysere elevar sine munnlege ytringar og matematiske tekstar.
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • dokumentere og evaluere arbeid med problemløysing i skulen
  • ta aktiv del i faglege og utdanningspolitiske diskusjonar knytt til problemløysing.
Working and learning activities

Emnet har ei obligatorisk samling der arbeidsmåtane varierer mellom førelesingar, dialogbasert undervisning, gruppearbeid og seminar. Det vil bli gitt før- og etterarbeid til samlinga. I tillegg vil det vere nettundervisning og lagt til rette for at studentane kan samarbeide på nett. Kommunikasjonen mellom studentar og høgskulen utanom samlingane vil for det meste skje gjennom e-læringsverktøy.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er krav om 80% frammøte til undervisninga; jf. § 6-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Arbeidskrav:

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studenten ha levert og fått godkjent alle arbeidskrav innan fastsette fristar. Arbeidskrava blir spesifisert i semesterplanen.

Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Runar Lie Berge
Used in other programs
  • Continued education in mathematics for teachers
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
Pass / fail
100