KUM302 Vitenskapsteori og metode inkl. prosjektomtale/oppgåvedisposisjon

Course code: 
KUM302
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Vitenskapsteori og metode inkl. prosjektomtale/oppgåvedisposisjon
Teaching semester: 
2025 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Vitenskapsteori og metode inkl. prosjektomtale/oppgåvedisposisjon
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Vitskapsteori er systematiske studiar av kva som kjenneteiknar vitskapleg forsking, aktivitet og kunnskap. Emnet tek utgangspunkt i at kulturmøte er eit fagfelt der ein treng omgrep, teoriar og analytiske reiskapar frå både humaniora og samfunnsvitskapane. Studiet tek derfor opp til drøfting ulike metodar frå både humanistiske og samfunnsvitskaplege forskingstradisjonar. Studentane skal lære seg å kombinere metodar frå ulike fagtradisjonar i sitt eige arbeid, særleg i historie og religion. Emnet består av ein felles innføring i vitskapsteori og metode, samt utvikling av ei individuell prosjektskisse til masteroppgåva.

Vitskapsteori og metode

I dette delemnet blir det gjeve ei innføring i vitskapsteoriens hovudspørsmål, med vekt på dei historisk-filosofiske fagtradisjonane. Studenten får ei innføring i dei vitskapsteoretiske spørsmåla innan historie og religion, og betydninga av desse faga for kulturmøte. Dei sentrale omgrepa og teoriane på fagfeltet blir drøfta, samt tilhøvet mellom kultur og språk. Det blir også gjeve ei innføring i forskingsetikk. I metodedelen ligg vekta på historiske, religionsvitskaplege, komparative, fortolkande, og samfunnsvitskaplege metodetradisjonar.

Prosjektskisse

Prosjektskissa skal innehalde: 

  • ei framstilling og avgrensing av tema/felt for masteroppgåva
  • formulering av problemstilling, eventuelle arbeidshypotesar, og drøfting av sentrale metodespørsmål relatert til oppgåva
  • oversyn over forskinga som er gjort på temaet/feltet
  • planar for framdrift av arbeidet med mastergradsoppgåva, t.d. planar for kjeldeinnsamling, innhenting av empiriske data og opphald ved andre institusjonar
  • ei liste over utvalt vitskapsteoretisk og metodisk litteratur til oppgåva (ca. 500 sider)
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha inngåande kunnskap om

  • kva som kjenneteiknar vitskapleg tenkemåte, forsking og arbeid generelt.
  • grunnleggjande omgrep og teoriar innan historievitskapen, religionsvitskapen og samfunnsvitskapane (for eksempel religion, klasse, kjønn, etnisitet, maktstrukturar).
  • historiske, religionsvitskaplege og samfunnsvitskaplege metodar.
  • tilhøvet mellom språk og kultur.
  • forskingsetiske problem og korleis ulike etiske utfordringar kan handterast.
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • tileigne seg, ordne og systematisere kunnskap på logisk konsekvent vis for å svare på ei problemstilling.
  • skrive fagtekstar av eit visst omfang på eiga hand og innanfor gjevne tidsrammer.
  • reflektere over eige fagleg arbeid og justere dette under rettleiing.
  • vurdere forsking kritisk ved å analysere teoriar, omgrep, modellar og metodar, og gjere bruk av vitskapsteoretisk refleksjon i utarbeiding av eige forskingsprosjekt.
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • reflektere kritisk over relevant faglitteratur.
  • byggje opp ein skriftleg argumentasjon på ein klar, logisk og forståeleg måte.
  • bruke og vise til kjeldemateriale på ein konsekvent, tydeleg og logisk måte.
  • analysere og kommentere arbeida til medstudentar på ein solidarisk, stringent og konstruktiv måte.
Working and learning activities

I emnet vert det nytta varierte undervisnings- og arbeidsformer: førelesning, seminar og individuell rettleiing. Det blir gjeve konsentrert undervisning i ei veke basert på fellespensumet i vitskapsteori og metode. Frammøte til denne veka er obligatorisk. Studenten får tildelt rettleiar og skal avklare tema mm. for prosjektskissa saman med rettleiar. Studenten får også rettleiing undervegs i arbeidet med prosjektskissa.

Forelesning vil i hovudsak foregå på campus. For å oppnå interaktiv læring mellom samlingane, kommuniserer vi med studentane via læringsplattforma Canvas, der vi legg ut fagstoff, oppgåver og opprettar faglege diskusjonsforum.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

  • Deltaking på obligatorisk undervisningsveke

Arbeidskrav:

  1. Avklare tema for prosjektskissa innan ei fastsett frist.
  2. ​Levere eit første utkast til prosjektskissa innan ei fastsett frist.

​Arbeidskrava blir vurderte til godkjent/ikkje godkjent. Ein student som får ikkje godkjent på eitt eller fleire arbeidskrav, får høve til å forbetre arbeidskravet til godkjent nivå i same semester.

Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
20
Person in charge: 
Knut-Willy Sæther
Used in other programs
  • Cultural Encounters - master
  • Cultural Encounters - master
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
4 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Alle
Oppgave
Individual
1 Semester
Pass / fail
Ei prosjektskisse / oppgåvesynopsis.
Begge eksamensdelar må vere bestått for å få samla karakterresultat.
Prosjektskissa skal ha eit omfang på ca. 4000 ord.
Approval signature: 
Arne Myklebust