MGL1-7SP3 Spesialpedagogikk 3: Spesialpedagogrolla i skulen

Course code: 
MGL1-7SP3
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Spesialpedagogikk 3: Spesialpedagogrolla i skulen
Teaching semester: 
2025 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Spesialpedagogikk 3: Spesialpedagogrollen i skolen
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL1-7SP1 Special education practice and research
MGL1-7SP2 Special education 2: Learning difficulties and special edication
MGL1-7PE2 Pedagogy and student knowledge 2: Learner in student diversity
Course content

Emneplanen er utarbeidd i samsvar med nasjonale retningslinjer for Grunnskulelærarutdanninga , 1-7 i faget Profesjonsretta pedagogikk eller spesialpedagogikk.

Dette emnet er konsentrert om rolla som spesialpedagog i skulen. Emnet byggjer vidare på innhaldet i dei to første emna i Spesialpedagogikk og Pedagogikk og elevkunnskap. Det utvidar perspektivet til å handle om spesialpedagogen og spesialpedagogisk profesjonsutøving. Lærarar med høg spesialpedagogisk kompetanse kan ha mange roller og oppgåver i skulen. Det kan innebere å planlegge og gjennomføre spesialundervisning, legge til rette for eit godt læringsmiljø for elevar som strevar, vere rådgjevar og rettleiar for kollegaer, samarbeide med eksterne fagpersonar og å vere aktiv aktør i  endrings- og utviklingsarbeid. Målet er å skape gode samanhengar og samband mellom ordinær opplæring og spesialundervisning. Viktige tema i emnet er difor korleis lærar med både spesialpedagogisk og allmennpedagogisk innsikt kan styrke opplæringa for elevar som strevar.. Det kan dreie seg om korleis spesialpedagogen på klassestega 1-7 kan arbeide for å gje ei god, opplæring utifrå eleven sine føresetnader både fagleg, sosialt og emosjonelt, i samarbeid med heimen, kollegaer og det  spesialpedagogiske hjelpeapparatet.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Kandidaten:

  • har analytisk kunnskap om korleis skape gode samband mellom spesialundervisning og ordinær opplæring 
  • har inngåande forskingsbaserte kunnskapar om utfordringar og dilemma i skulen knytt til ulike aspekt ved rolla som spesialpedagog i skulen
  • har kunnskap om kartlegging og betydning av kartlegging
  • har avansert kunnskap om utfordringar og moglegheiter i samband med tverrfagleg og tverretatleg samarbeid knytt til gjennomføring og evaluering av spesialpedagogiske tiltak
  • har kunnskap om profesjonsetiske dilemma i spesialundervisning
  • har brei kunnskap om relevant profesjonsretta forsking
Learning outcome skills

Kandidaten:

  • kan gå inn i dei ulike rollene som lærar med høg spesialpedagogisk kompetanse i skulen
  • kan analysere og vurdere elevar sin skulesituasjon og bruke sin allmennpedagogiske og spesialpedagogiske kunnskap for å betre ordinær opplæring og spesialundervisning for elevar som strevar
  • kan reflektere over og drøfte sentrale og dagsaktuelle spesialpedagogiske dilemma
  • kan kritisk analysere og vurdere bruken av ulike spesialpedagogiske tiltak i planlegging, gjennomføring og evaluering
Learning outcome qualification

Kandidaten:

  • har kompetanse til å kunne utvikle og betre opplæringa i skulen med utgangspunkt i dei ulike rollene som spesialpedagogen har 
  • har kompetanse til å kunne reflektere over eigen og skulen sin praksis kring undervisninga for elevar som strevar
  • skal analysere og formidle eit samansett fagstoff munnleg og skriftleg
  • kjenner til og brukar aktuelle styringsdokument i det spesialpedagogiske arbeidet i skulen
Working and learning activities

Arbeidsmåtane vil veksle mellom førelesingar, lesing av faglitteratur, studentseminar, arbeid individuelt og i grupper, munnlege presentasjonar, oppgåveskriving og rettleiing.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Krav om 70 prosent frammøte/deltaking til obligatorisk undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §6-6.

Arbeidskrav:

Det er to skriftlege arbeidskrav i emnet.

Studenten skal delta på seminar knytt til begge arbeidskrava.

Evaluation system
Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Lina Rebekka Kobberstad
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
2 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Ingen.
Approval signature: 
Arne Myklebust