MGL5-10PR3 Praksis 3, 30 dagar

Course code: 
MGL5-10PR3
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
0
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Praksis 3, 30 dagar
Teaching semester: 
2024 Autumn
2025 Spring
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL5-10PR2 Teaching practice 2, 25 days
Course content

Praksis 3 er i hovudsak lagt til ungdomsskulesteget, og hovudtema for praksis tredje studieår er: 

  • Elevmangfald
  • Kontaktlærarrolla
  • Skulen som organisasjon 
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten har kunnskap om:  

  • Kontaktlærarrolla 
  • Det heilskaplege opplæringsløpet, med vekt på overgang frå barnesteg til ungdomssteg, og frå ungdomssteg til vidaregåande opplæring
  • Arbeidsmåtar og vurdering som fremmer  inkluderande klasse- og læringsmiljø 
  • Kulturelt, språkleg, religiøst og sosialt mangfald 
  • Skulen som organisasjon 
Learning outcome skills

Studenten kan: 

  • Vurdere relevante læremiddel, ressursar og digitale verktøy som blir brukt i opplæringa for å fremme  elevane si digitale kompetanse 
  • Drøfte undervisning og læring på bakgrunn av profesjonsetiske perspektiv 
  • Identifisere og drøfte tiltak mot mobbing og trakassering for å bidra til positiv utvikling av skulen sitt læringsmiljø 
Learning outcome qualification

Studenten:  

  • Kan engasjere seg i skulen sitt internasjonale og fleirkulturelle arbeid 
  • Kan samhandle med elevar, føresette, kollegaer og andre interne og eksterne aktørar 
  • Har utvikla eigen læraridentitet, kommunikasjons- og relasjonskompetanse 
  • Kan delta aktivt i rettleiing i praksis og bidra med å analysere og vurdere relevante faglege og profesjonsetiske problemstillingar 
  • Har endrings- og utviklingskompetanse som bidreg  til samarbeid om fagleg og pedagogisk nytenking i skulen 
Working and learning activities

Felles for alle studieår: 

Studentane vert delte i grupper på to til fire studentar og vil vere på same praksisskule og i same klasse gjennom heile studieåret. Kvar gruppe får rettleiing frå praksislærar og oppfølgingslærar frå høgskulen, og praksislærar gir dagleg før- og etterrettleiing. Studentane samarbeider om planlegging, gjennomføring og vurdering av undervisning, og fyller ut planlegging- og rettleiingsskjema til timar dei har hovudansvar for. Det er forventa at studentane er aktive i observasjon og rettleiing, også der dei sjølve ikkje har hovudansvar for undervisninga.

I samband med praksis vert det organisert obligatoriske møte der studentar, praksislærarar og oppfølgingslærar frå høgskulen får høve til å møtast for samarbeid om planlegging av praksis og for felles refleksjon etter praksis.  

Tredje studieår: 
Studentane skal i praksis i 3. studieår få undervisningsansvar for lengre sekvensar, som til dømes å følgje same faget fleire timar etter kvarandre eller å ha ansvaret for all undervisning heile dagar. Omsynet til elevmangfaldet tyder at studentane skal få erfaringar med å differensiere undervisninga, og få kunne møte elevar med ulike føresetnader på deira premissar. Det føreset også ein bevisst og målretta vurderingspraksis.

Kontaktlærarrolla og det å skape gode relasjonar til elevane er ei anna side ved praksisen dette året. For å kunne lukkast med det, er det nødvendig at studentane skaffar seg kunnskapar om elevane. Det skal skje ved at studentane får ta del i dei kartleggings-prosessane og den kunnskapen skulen sit med om elevane, gjennom observasjonar og analysar av fagleg arbeid som elevane gjer og gjennom elevsamtalar.

Vurdering:

Praksislærar har hovudansvar og gjer vurderinga i samråd med oppfølgingslærar frå høgskulen og rektor ved praksisskulen. 
Studentane får: 

  • Skriftleg midtvegsvurdering. 
  • Skriftleg sluttvurdering med karakteren stått/ikkje stått

Rutiner for ikkje stått

  • Ved tvil nyttar praksislærar skjema for varsel om ikkje stått. 
  • Ved ikkje stått får studenten tilbod om å gjennomføre ny praksis på 10 dagar. 
  • Ved ikkje stått på andre forsøk må studenten avbryte studiet
Assessment requirements

Det er obligatorisk frammøte til førebuing, gjennomføring og etterarbeid til praksis. Alt fråver i praksis må takast att. Manglande deltaking på førebuing og etterarbeid kan føre til krav om kompensatorisk arbeid.  

I tillegg skal studentane: 

  • Levere signert midtvegs- og sluttvurdering i Canvas 
  • Gjennomføre og få godkjent arbeidskrav knytt til praksis. 

Sjå Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda

Evaluation system
Minimum number of students: 
1
Maximum number of students: 
70
Person in charge: 
Gunhild Verås Grimstad
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Praksis
30 Days
Pass / fail
Approval signature: 
Silje Ims Lied