MGL5-10SA2A Samfunnsfag 2A: Politikk og demokrati

Course code: 
MGL5-10SA2A
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunnsfag 2A: Politikk og demokrati
Teaching semester: 
2024 Autumn
2025 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Samfunnsfag 2A: Politikk og demokrati
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL5-10SA1A Social Studies as School Subject and Academic Discipline
MGL5-10SA1B Development and Sustainability
Course content

Demokrati som styreform, livsform og samfunnsform er hovudtema i emnet. Det sentrale er å utvikle studentane sitt kunnskapsgrunnlag og deira forståing av korleis eit demokratisk samfunn er bygd opp, og korleis skulen har vore og er viktig for å oppretthalde og vidareutvikle demokratiet. Dette vil bli studert med ulike humanistiske og samfunnsfaglege perspektiv. 

 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om fagdidaktisk teori og forsking i samfunnsfag og samfunnsfag som skulefag
  • kunnskap om kritisk tenkning som utgangpunkt for arbeid med kritisk refleksjon i skulen
  • kunnskap om sentrale føresetnader for og problemstillingar som gjeld medborgarskap, demokrati og demokratiseringsprosessar i nasjonal og internasjonal politikk før og no
  • kunnskap om ideologiar, makt, politiske system og demokratiske kanalar i fortid og notid.
  • kunnskap om samane som urfolk, og om dei nasjonale minoritetane
  • kunnskap om økonomiske strukturar, globalisering, verdiskaping og marknad ut frå romlege og politiske perspektiv
  • kunnskap om menneskerettar
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • bruke og evaluere ulike digitale og ikkje-digitale arbeidsmåtar som fremjar elevaktive læringsformer i samfunnsfag
  • ha ei djupare forståing av rollene som skulen og læraren har i demokratiet og demokratiopplæringa
  • formulere ei problemstilling som grunnlag for skriving av akademisk tekst
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • legge til rette for kritisk og reflekterande undervisning i samfunnsfag
  • bruke ulike typar kjelder og arbeide med kjeldekritikk i undervisning
  • oppdatere seg fagleg og reflektere over eigen praksis
Working and learning activities

Læringsutbytte blir varetatt gjennom studentaktive læringsformer og vurderingsformer som legg vekt på fagleg refleksjon. 

Assessment requirements
Evaluation system
Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Nils Magne Magerøy
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Studentane skal velje tema og problemstilling sjølv, og denne skal godkjennast av faglærar. Det vert gitt ein førebels bokstavkarakter på semesteroppgåva.
Alle
Oppgåva skal ha eit omfang på minimum 3 000 og maksimum 3 500 ord.
Adjusting oral examination
Individual
30 Minutes
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
- Semesteroppgåva må vere bestått før ein kan gå opp til munnleg eksamen.
- Eksamenen tek utgangspunkt i semsteroppgåva, men gjeld pensum for heile emnet.
- Munnleg justerande eksamen betyr at prestasjonen på munnleg eksamen kan føre til ei eventuell justering av karakteren på semesteroppgåva. Studenten får vite den endelege karakteren same dag.
Ingen
Approval signature: 
Randi Bergem 27.02.2023