MGL5-10SA2B Samfunnsfag 2B - Perspektiv på samfunnsfagdidaktikk

Course code: 
MGL5-10SA2B
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunnsfag 2B - Perspektiv på samfunnsfagdidaktikk
Teaching semester: 
2024 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Samfunnsfag 2B - Perspektiv på samfunnsfagdidaktikk
Assessment semester: 
2024 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL5-10SA2A Social science 2A: Politics and democracy
Course content

I dette emnet vert det lagt vekt på å utvikle kunnskap og ferdigheiter knytt til det å undervise i samfunnsfag; til dømes ved å bruke disiplinfaglege tema frå historie, geografi eller samfunnskunnskap. Fokuset skal gi meir nyansert og presis kunnskap om grunnlaget for å strukturere og formidle kunnskap frå desse fagfelta. I dette emnet skal den disiplinfaglege kunnskapen koplast saman med didaktisk kunnskap, og studentane skal utforske eigne læringsstrategiar og utvikle nye, som grunnlag for refleksjon kring kognisjon, læring og danning. Studentane skal kunne vidareutvikle eigne læringsstrategiar og dele med medstudentar, og drøfte i kva grad prosessen har overføringsverdi til klasseromsarbeid om læring.. 

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge
  • Samfunnsfagets mandat
  • Fagleg formidling i skule-heim samarbeid
  • Drøfte omgrepa tillit, sosialisering, identitet, kognisjon, læring og danning, og filosofi, pedagogisk filosofi, pedagogikk og didaktikk.   
  • Detaljert og nyansert disiplinfagleg kunnskap i tema frå historie, geografi eller samfunnskunnskap..  
  • Nyansert kunnskap om didaktiske arbeidsmåtar og vurdering i samfunnsfag. Sette vurdering og didaktikk i samanheng.  
  • Kjeldeforståing 
Learning outcome skills
  • Utvikle eit profesjonsfagleg språk
  • Observasjonskompetanse    
  • Operasjonalisere samfunnsfagdidaktikk. 
  • Memorere og analysere
  • Kontekstualisere og drøfte
Learning outcome qualification
  • Autonomi, mot og kritisk refleksjon.
  • Kommunikative ferdigheiter 
  • Refleksjon og samarbeid
  • Rolleforståing og profesjonsidentitet
  • Digital oversikt 
  • Danning som grunnlag for eit humant og sivilisert samfunn
Working and learning activities

Organisering etter mål og innhald:  

Forelesing/formidling: i plenum, gruppe og individuelt. Bruk av VR - øve på skule-heim samarbeid,  

Seminar/drøfting: gruppe, øve på tavleundervisning.  

Refleksjon: studentaktivitet i plenum, par/gruppe, regelmessig loggskriving; individuelt.  

Samarbeid: Gruppe: utvikle læringsplattform, arbeid med digitale verkty, diskusjonsforum, oppgåveløysing, tavleundervisning.  

Litteraturstudium: individuelt arbeid/læringspartnar, gruppe, rettleiing 

Assessment requirements

Emnet har tre obligatoriske arbeidskrav. Kandidatar må få godkjent alle for å framstille seg til eksamen. 

  1. Levere to skriftlege arbeid 
  2. Utvikle pensumlitteratur  
  3. Dokumentere undervisningsrefleksjon i loggskriving.
Evaluation system
Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Trudi Henrydotter Eikrem
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Munnleg eksamen i form av ei presentasjon på 15 minutter og ein samtale om dei vala studenten har gjort i presentasjonen.
Approval signature: 
Jorunn Sem Fure