Ingvild Buhaug
Institutt for digital kompetanse
Høgskulelektor
------------------------
Assistant Professor (MA)
Department of Digital Literacy
Faculty of Humanities and Teacher Education
Volda University College, Norway
Norsk
Fagområder og interesser
Profesjonsfaglig digital kompetanse, digital literacy, lærarutdanning, programmering, spill-basert læring, lekende læring, digitale verktøy i uteskole og skolehage.
Undervisning
IDK151N Introduksjon til blokkprogrammering (2024-2025)
DKL155N Digital skolehage og uteskole (2024-2025)
IDK160N Spill i læringsarbeid (2024-2025)
PROG1-510KFK-1 Introduksjon til programmering for lærere (5. - 10. trinn) (2022-2025)
DKL112N Læringsdesign og klasseromsleiing i teknologirike læringsmiljø (2022-2023)
DKL116 Programmering i skulen (2022-2023)
DKL117 Tilpasset opplæring med digitale ressurser (2022-2023)
PROG1-17KFK-1 Introduksjon til programmering for lærere (1. - 7. trinn) (2022-2023)
PROG1-813KFK-1 Introduksjon til programmering for lærere (8. - 13. trinn) (2022-2023)
Forskningsgruppe
English
Research interests
Teachers Professional Digital Competency, Digital Literacy, Teacher education, Programming, Game-Based Learning, Playful Learning, Digital Tools in Outdoor Education.
Teaching
IDK151N Introduction to block programming for teachers (2024-2025)
DKL155N Teaching with digital tools outdoors (2024-2025)
IDK160N Introduction to games and gamification for teachers (2024-2025)
PROG1-510KFK-1 Introduction to programming for teachers (5th - 10th grade) (2022-2025)
DKL112N Læringsdesign og klasseromsleiing i teknologirike læringsmiljø (2022-2023)
DKL116 Programmering i skulen (2022-2023)
DKL117 Tilpasset opplæring med digitale ressurser (2023-2024)
PROG1-17KFK-1 Introduksjon til programmering for lærere (1. - 7. trinn) (2023-2024)
PROG1-813KFK-1 Introduksjon til programmering for lærere (8. - 13. trinn) (2023-2024)
Research groups
Research
CRIStin
Other works
A Journey to Ahhhwakanda and Beyond - Two Years of Gamified Learning Experiences
Published 2024 by Ingvild Buhaug
Profesjonelt handlingsrom og samarbeid: Ein casestudie om deltaking i First Lego League.
Published 2023 by Torbjørn Frantsen, Ingvild Buhaug, E.G. Joakim Olsson
First Lego League in School. Teachers percieved professional space and agency (Pilot)
Published 2023 by Ingvild Buhaug, Torbjørn Frantsen, Lena Svendheim, Erik Gustav Joakim Olsson
Digital skolehage og uteskole
Published 2023 by Ingvild Buhaug
Digitale verktøy - ei utforskande reise for skuleelevar
Published 2023 by Torbjørn Frantsen, Ingvild Buhaug, Trine Kupen Refvik, Kim André Stavenæs Refvik
Digitale verktøy - ei utforskande reise for barnehageborn
Published 2023 by Torbjørn Frantsen, Trine Kupen Refvik, Ingvild Buhaug, Kim André Stavenæs Refvik
Learning with Robots - A Case Study of First Lego League
Published 2023 by Erik Gustav Joakim Olsson, Torbjørn Frantsen, Ingvild Buhaug, Lena Svendheim