Live pitch på Nordiske Mediedager

Tekst: Webmaster Volda

- Oppdatert

Studentar frå Volda, Lillehammer og Bergen er invitert til å halde ein live pitch for eit panel av bransjeaktørar, med publikum i salen. Studentane skal først presentere ideen munnleg på eit halvt minutt, og så får de eit minutt på å visualisere den.

«PSYKT NORMAL»

På fjordårets Nordiske Mediedager pitcha journalistikkstudentane Mari Svenning og Trond Aukland serien «Psykt Normal».  

─ Målet vårt var å fortelle om psykiske lidelser på en ny og underholdende måte, selv om temaet er alvorlig. I hver episode skulle jeg møte en ny person og selv "teste ut" hans/hennes lidelse. Vi lagde en trailer på ett minutt, og før vi reiste til Bergen øvde vi oss på å pitche til medstudenter og lærere. På Nordiske Mediedager sviktet teknikken oss slik at vi ikke fikk vist hele traileren. Med en drøss av bransjefolk i salen fikk vi likevel mange positive tilbakemeldinger og en del kritiske spørsmål å bryne oss på. Hvis man har en god idé er Live Pitch en strålende måte å få vist den frem på. Vi har dessverre foreløpig ikke tatt vårt konsept videre, men vinnerne av konkurransen solgte sin serie "Fakta fra barn" til Bergens Tidende.

FORVENTAR NOKO NYTT OG ANNLEIS

Bransjeaktørane forventar noko nytt og annleis av studentane som pitchar på Nordiske Mediedager.

«Om fremtiden er reality, talkshow, gameshow, humorshow, dokusåpe, en hybrid, eller noe helt annet vet vi ikke, men vi forventer noe nytt og annerledes. Og ganske sikkert noe som utnytter mulighetene som ligger i koblingen mellom sosiale medier og tradisjonell TV», stod det på heimesida til Nordiske Mediedager i fjor. 

Dei som ønskjer å representere Volda i Bergen under Nordiske Mediedager inviterast til å pitche ideen sin på Dokumentarfilmfestivalen 23.- 27. april.

Kontakt Steinar Høydal innan 14.april for bidrag: steinarh@hivolda.no.

Del på