Slipper studentene løs på sosiale medier

Tekst: Per Arne Brandal

- Oppdatert

Studentene ved PR, kommunikasjon og media har laget en kampanje som går under navnet «Rekrutteringsveka». Studentene vil på ulike måter vise hvordan det er å være student i Volda med tanke på studier og faglig utbytte, studentliv og studentaktiviteter. Det overordnede målet for kampanjen er økt studentrekruttering til Høgskulen i Volda.

Satser på Facebook
Hovedsatsingen vil være på høgskolen sin Facebook-konto, men det vil også bli publisert på twitter, YouTube og i «Voldabloggen».

– Vi vet at 90 prosent av målgruppa vår bruker sosiale medier som en naturlig del av sin hverdag. Her har vi en god mulighet til å kommunisere med potensielle søkere. På Facebook kan man dele bilder, videoer, historier og annen nyttig informasjon, sier Birgitte Bøen ved informasjonskontoret.

Samarbeid
Prosjektet er et samarbeid mellom informasjonskontoret og studentene, og er en del av studentenes internpraksis. Studentene selv har kommet opp med ideen, og vil produsere alt innhold den kommende uken. Dersom resultatet blir bra, kan enkelte element i prosjektet bli brukt ved en senere anledning.

– Vi mener det er studentene som best kan fortelle om hvordan det er å studere i Volda, både når det gjelder det faglige og det sosiale, avslutter Bøen.

Student Arne Christian Ingvaldsen har sammen med Eirin Sørensen Røkke, Haakon Stensrud og Julie Alexandre Lie Pau planlagt dette siden desember.

– Dette er noe vi har gledet oss til lenge, og vi ser fram til en veldig spennende uke, sier Arne Christian Ingvaldsen.

6871fec9127efc9bedd4f1bc4b9d0a0e462f4735

F.v.: Arne Christian Ingvaldsen, Eirin Sørensen Røkke, Julie Alexandra Lie Pau og Haakon Stensrud.

En del av kampanjen er en videosnutt som forteller deg hvorfor nettopp du skal studere ved Høgskulen i Volda.

Facebook

Twitter

Del på