Få personlig hjelp til oppgaveskriving

Litt vanskelig å komme i gang med oppgaven eller står du kanskje litt fast? Biblioteket lanserer nå en ny tjeneste der studenter kan få hjelp med akademisk oppgaveskriving.

Biblioteket oppgavehjelp

Tekst: Per Straume

- Oppdatert

Del på:

Litt vanskelig å komme i gang med oppgaven eller står du kanskje litt fast? Biblioteket lanserer nå en ny tjeneste der studenter kan få hjelp med akademisk oppgaveskriving.

Fra 1. mars tilbyr biblioteket ved Høgskulen i Volda (HVO) dialogbasert veiledning i akademisk oppgaveskriving fysisk eller digitalt etter avtale. Hjelpen blir gitt en til en med en ansatt ved biblioteket.

Dette er et tilbud til alle studenter ved HVO. 

Skrivehjelp

Det er ikke alltid like lett å starte på en akademisk oppgave og være trygg på at en har truffet på sjangeren når en skriver. De dyktige og hjelpsomme ansatte ved biblioteket har erfaring med dette og hjelper gjerne til.

De kan hjelpe deg som student med:

  • Forstå oppgaveformuleringer og komme i gang med å skrive
  • Struktur
  • Kildekritikk
  • Akademisk språk og stil

BESTILL HJELP TIL OPPGAVESKRIVING HER

Hjelp til andre ting

Det er lurt å bestille time i god tid før oppgaveinnlevering, noe som vil gjøre det enklere for studenten og også den som skal hjelpe.

Denne nye tjenesten er spesifikt rettet mot hjelp til oppgaveskriving. 

Har du spørsmål om:

Det blir ikke gitt hjelp til faglig veiledning, gjennomgang av hele oppgaven, språkvask og vurdering av nivå på oppgaven i den nye tjenesten.

Ta kontakt med biblioteket på e-post (skranke@hivolda.no) for hjelp til andre spørsmål som litteratursøk, kilder og referanser, eller kom innom dem i betjent åpningstid i skranke. Bruk også hjelpemidlene på nettsiden deres.

Følg gjerne biblioteket på Facebook og Instagram og hold deg oppdatert på nyheter, alt de har å tilby, konkurranser og annen moro.

Mange fikk hjelp i 2020

Mange studenter ved HVO har trykt biblioteket til sitt bryst og virkelig benyttet seg av deres lokaler, fasiliteter og ikke minst hjelpetjenester.

I fjor var 630 studenter innom deres 38 kurs- og undervisningstilbud.

Nesten 100 studenter og ansatte lånte seg en bibliotekar gjennom tjenesten «Lån ein bibliotekar».

Mange har også fått referansehjelp (APA) både gjennom «Kjeldesorteringsstasjonen» i Zoom både i vår- og høstsemesteret. 

I tillegg har biblioteket hatt mange spørsmål via e-post, i skranke og på telefon om det som er nevnt over og mer.
 

Del på: