Semestre

ULSP304 Leiing og åtferd

Emnekode: 
ULSP304
Varighet: 
1 semester
Studiepoeng: 
15
Studienivå: 
Master
Undervisningssemester: 
2017 Vår
Eksamenssemester: 
2017 Vår
Krav til forkunnskapar

Ingen

Om emnet

Studentane skal tileigne seg kunnskapar om ulike forklaringar på sambandet mellom leiing og åtferd i barnehage og skule, og konsekvensar for læringsmiljøet. Emnet skal sette søkjelys på ulike forklaringsmodellar sine bidrag til ei heilskapleg forståing av åtferd og kva konsekvensa dei får for tiltak i barnehage og skule. Tema vert sett inn i både eit individ- og systemperspektiv og legg vekt på kva som påverkar læringsmiljøet både i barnehage og skule. Ein vil ha fokus på lærarrolla, gruppe-/ klasseleiing og mobbing.

Læringsutbytte

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Kunnskapar

Studenten skal ha grundige kunnskapar om

  •  ulike forklaringsmodellar og teoretiske perspektiv på åtferd
  •  samanhengane mellom leiing og åtferd og konsekvensar for læringsmiljøet
  •  læringsmiljø og mobbing
Ferdigheiter

 Studenten 

  • Skal kunne analysere og forstå åtferd i eit individ og systemperspektiv
  • Skal kunne førebygge og avdekke mobbing og sette i gang relevante tiltak for å stoppe mobbing
  • Skal kunne legge til rette for endrings og innovasjonsarbeid for å betre læringsmiljøet i barnehage og skule
  • Skal ha kompetanse på gruppe – og klasseleiing
Generell kompetanse

Studenten skal ha kunnskap om korleis leie læringsarbeidet gjennom å auke kapasiteten til å handtere utfordrande åtferd.

Praktisk organisering og arbeidsmåtar

Emnet er organisert med samlingar over to dagar om lag kvar fjerde veke. Arbeidsmåtane i emnet vil veksle mellom førelesingar, seminar og gruppearbeid. Det er obligatorisk frammøte til alle samlingane.

Vilkår for å framstille seg til eksamen

Obligatorisk frammøte til undervisninga.

Sensorordning

Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Evaluering og kvalitetssikring

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maksimumstal: 
35
Emneansvarleg: 
Trond Hansen Riise
Emnet inngår i følgande studieprogram
  • Mastergradsstudium undervisning og læring
  • Spesialpedagogikk - vidareutdanning
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individuell
1 semester
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
Det er utarbeidd ein mal for den skriftlege oppgåva.
Om lag 4000 ord (føreord, innhaldsliste, litteraturliste og eventuelle vedlegg kjem i tillegg).
Munnleg justerande eksamen
Individuell
A-F, der A er best og E er siste ståkarakter
100