Semesters

GL1-7MAT1B-D Matematikk 1B

Course code: 
GL1-7MAT1B-D
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Matematikk 1B
Teaching semester: 
2015 Autumn
2016 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Matematikk 1B
Assessment semester: 
2016 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

ingen

Course content

Emnet omfattar matematikkdidaktiske og matematikkfaglege tema som er viktige for alle som skal undervise i matematikk på stega 1-7 i grunnskulen. Emnet utgjer, saman med GL1-7MAT1A-D, den obligatoriske matematikkdelen av grunnskulelærarutdanninga for 1.-7. steget. For å nå måla om læringsutbytte for emnet vert mellom annafølgjande innhald vektlagt; begynnaropplæring semiotiske representasjonsformer kommunikasjon og språket si rolle i matematikk talforståing statistikk; ulike diagram, mål for spreiing og mål for sentraltendens sannsyn; sannsynsomgrepet, ulike sannsynsmodellar og kombinatorikk geometri/måling; grunnleggjande figurar, kongruens og formlikskap, romfigurar og avbildingar og symmetri funksjonar; funksjonsomgrepet og lineære funksjonar matematikkvanskar og matematikkmestring bruk av IKT i matematikk.

Learning outcome

-

Learning outcome knowledge

Studenten

  • har undervisningskunnskap i matematikken elevane arbeider med, særleg talforståing, geometri og måling med vekt på begynnaropplæring.
  • har kunnskap i geometri, funksjonar, statistikk, kombinatorikk og sannsynsrekning, og kan knyte denne kunnskapen til lærestoffet på barnesteget
  • har kunnskap om betydninga semiotiske representasjonsformer har i matematikk, og kva utfordringar som er knytt til
    overgangar mellom representasjonsformer
  • har kunnskap om språket si rolle for læring av matematikk
  • har kunnskap om vanlege interaksjonsmønster og kommunikasjon knytt til matematikkundervisning
  • har undervisningskunnskap om betydninga av rekning som grunnleggjande ferdigheit i alle skulefag
  • har kunnskap om å uttrykkje seg munnleg, lese, uttrykkje seg skriftleg og kunne bruke digitale verkty i matematikkfaget
  • har kunnskap om matematikkfaget sitt innhald i barnehagen og på ungdomssteget og om overgangane barnehage-skule og
    barnesteg-ungdomssteg
  • har kunnskap om eit breitt metoderepertoar for undervisning i matematikk.
Learning outcome skills

Studenten

  • kan planleggje, gjennomføre og vurdere matematikkundervisning for alle elevar på barnesteget med fokus på variasjon og
    elevaktivitet, forankra i forsking, teori og praksis
  • har gode praktiske ferdigheiter i munnleg og skriftleg kommunikasjon i matematikkfaget, og kompetanse til å fremje slike
    ferdigheiter hos elevane
  • kan bruke arbeidsmåtar som fremjar elevane si undring, kreativitet og evne til å arbeide systematisk med utforskande
    aktivitetar, grunngivingar, argument og bevis
  • kan bruke og vurdere kartleggingsprøver og ulike observasjons- og vurderingsmåtar for å tilpasse opplæringa til elevane sine
    ulike behov
  • kan kommunisere med elevar, enkeltvis og i ulike gruppesamansettingar, lytte til, vurdere og gjere bruk av elevane sine innspel,
    og institusjonalisere kunnskap
  • kan analysere og vurdere elevane sine tenkjemåtar, argumentasjon og løysingsmetodar frå ulike perspektiv på kunnskap og læring
  • kan førebyggje og oppdage matematikkvanskar og leggje til rette for mestring hos elevar med ulike typar matematikkvanskar. 
Learning outcome qualification

-

Working and learning activities

Emnet legg opp til varierte arbeidsformer som krev engasjement og initiativ frå studentane for å fremje eiga og medstudentar si læring. Arbeidsformene kaninndelast slik: sjølvstudium, utforsking og problemløysing, oppgåveløysing og drøfting, didaktisk refleksjon, studentpresentasjonar og forelesingar. Som ein del av emnet vert døme på faglege og didaktiske utfordingar henta frå studentane sine praksisperiodar løfta fram og arbeidd med. Det vert kravd aktivdeltaking frå studentane i alle deler av studiet. Det er obligatorisk frammøte til dei timeplanfesta aktivitetane.Undervisninga vert dels gitt på samlingar ved Høgskulen i Volda og dels som nettundervisning.

Assessment requirements
  • Tre didaktiske refleksjonsoppgåver. Omfanget på kvar oppgåve skal vere på 500-800 ord.
  • Tre skriftlege prøver, kvar på tre timar.

Arbeidskrava vert presisert og tidfesta i semesterplanen.

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem

Maximum number of students: 
60
Used in other programs
  • Teacher Qualification for 1.-7. grade
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade