Semesters

MAT154 Resonnering og argumentasjon

Course code: 
MAT154
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
5
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2026 Spring
Assessment semester: 
2026 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Tema for dette emnet er resonnering og argumentasjon i matematikkundervisninga i grunnskulen. Gjennom emnet får studentane vidareutvikle det didaktiske og faglege grunnlaget sitt for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar på grunnskulen der resonnering og argumentasjon blir vektlagt.

Emnet skal gi studentane auka kompetanse til å undervise i matematikk, og vere med å utvikle og forme matematikkfaget.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om å arbeide med og undervise i ulike typar argumentasjonsformer, inkludert matematiske bevis, knytt til tema som talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • kunnskap om bevisets plass i den systematiske oppbygginga av matematiske teoriar.
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • bevise og/eller argumentere for påstandar og samanhengar, t.d. innan talteori, algebra, geometri og funksjonar
  • planlegge undervisning som legg til rette for at elevar får utvikle matematisk kunnskap gjennom resonnering og argumentasjon
  • analysere og vurdere elevar sin matematiske resonnering og argumentasjon.
Learning outcome qualification

Studenten kan

  • bruke både matematikkfaglege og matematikkdidaktiske kunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte
  • vise fagleg engasjement i viktige spørsmål om skule og opplæring.
Working and learning activities

Emnet har ei obligatorisk samling der arbeidsmåtane varierer mellom førelesingar, dialogbasert undervisning, gruppearbeid og seminar. Det vil bli gitt før- og etterarbeid til samlinga. I tillegg vil det vere nettundervisning og lagt til rette for at studentane kan samarbeide på nett. Kommunikasjonen mellom studentar og høgskulen utanom samlingane vil for det meste skje gjennom e-læringsverktøy.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er krav om 80 % frammøte til undervisninga; jf. § 6-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Arbeidskrav:

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studenten ha levert og fått godkjent alle arbeidskrav innan fastsette fristar. Arbeidskrava blir spesifisert i semesterplanen.

Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Beate Krøvel Humberset
Used in other programs
  • Continued education in mathematics for teachers
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
5 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100