Semesters

MGL1-7NA1A Naturfag 1A: Fysikk, kjemi og fagdidaktikk

Course code: 
MGL1-7NA1A
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Naturfag 1A: Fysikk, kjemi og fagdidaktikk
Teaching semester: 
2025 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Naturfag 1A: Fysikk, kjemi og fagdidaktikk
Assessment semester: 
2025 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Undervisninga i MGL1-7NA1A, saman med MGL1-7NA1B, skal gje studentane fagleg og fagdidaktisk grunnlag for undervising i naturfag i grunnskulen på 1.-7. steg (jf. Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 1.- 7. trinn).  

Emnet tek for seg tema i fysikk, kjemi og naturfagdidaktikk. Energi, bølgjer, elektrisitet, astrofysikk, uorganisk og organisk kjemi er sentrale faglege tema. I fagdidaktikk blir det lagt vekt på å utvikle kompetanse og vurderingsevne i å legge til rette for omgrepsutvikling og grunnleggande ferdigheiter i naturfag. Det å kunne legge til rette for oppdagarglede, undring og naturglede, samt utvikle elevane sitt naturfagspråk er ein viktig del av denne kompetansen.  

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • kunnskap om undervisning og læring knytt til elevane si forståing av omgrep, arbeids- og tankemåtar som blir nytta i naturfag  
  • kunnskap om gjeldande læreplan i naturfag og tilhøvet mellom læreplan, lærebøker, digitale verktøy og eiga undervisning 
  • kunnskap om sentrale særmerke ved energiformer som bevaring, overføring og kvalitet  
  • kunnskap om krefter, rørsle og likevekt 
  • kunnskap om elektrisitet, bølgjer, lyd og lys  
  • kunnskap om solsystemet og utviklinga av universet 
  • kunnskap om bygnaden og eigenskapar til vanlege stoff og kjemiske reaksjonar 
  • kunnskap om formlar og namn på uorganiske sambindingar 
  • kunnskap om skriving og balansering av reaksjonslikningar, kjemisk likevekt og syrer og baser
  • kunnskap om varme, uorden og spontanitet 
  • kunnskap om bygnaden og eigenskapar til organiske sambindingar 
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • planlegge, gjennomføre og reflektere over eiga undervisning i naturfag på 1.-7. steg forankra i forsking, teori og praksis og med spesielt fokus på grunnleggande ferdigheiter og nødvendige basisferdigheiter som trengs for å jobbe utforskande 
  • gjennomføre praktisk undervisning i fysikk og kjemi med bruk av relevant utstyr, vurdere nødvendige tryggleikstiltak og gjere målingar og utrekningar med og utan digitale verktøy 
  • gjennomføre undervisning der teknologi og bruken av digitale verktøy vert knytt til relevante tema i naturfag  
Learning outcome qualification

Studenten

  • har innsikt i naturvitskaplege metodar og tenkemåtar og naturfag si rolle som allmenndannande fag 
  • kan analysere og bruke gjeldande læreplan i naturfag  som utgangspunkt for naturfagundervisning 
  • kan legge til rette for overgangen frå barnehage til grunnskulen og frå barnetrinn til ungdomstrinn  
  • kan drøfte og vurdere eigen rolle, praksis og utviklingsmoglegheiter som naturfaglærar 
  • forstår korleis digital teknologi, digitale læremiddel og læringsressursar kan bidra til å motivere og støtte elevane sin læringsprosess
Working and learning activities

Undervisninga i emnet er organisert i form av førelesingar, digitale økter, oppgåveløysing og praktisk laboratoriearbeid. Nærmare informasjon om organisering av emnet vert gjeve i semesterplanen. 

Assessment requirements

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 6-6

Kvar student skal ha fått godkjent følgjande arbeidskrav: 

  • fagrapport frå to laboratorieøvingar 
  • samlerapportar frå alt anna laboratoriearbeid 
  • ei naturfagdidaktisk refleksjonsoppgåve 

Detaljar knytt til arbeidskrava vert kunngjorde på Canvas.  

Arbeidskrava og oppmøtekravet må vere godkjend for å oppnå eksamensrett i emnet. 

Evaluation system
Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
35
Person in charge: 
Carlos Magnusson
Costs

Ingen

Expenses

Ingen

Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
5 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Kalkulator utan høve til lagring av formlar og tekst. Andre hjelpemiddel, som til dømes periodesystemet og formelsamlingar vert om nødvendig lagt ved eksamensoppgåvene. 
Eksamen er delt i to hovuddelar (fysikk, kjemi). Begge hovuddelane må vurderast til stått (dårlegast karakteren E) for at svaret samla skal kunne vurderast til stått
Approval signature: 
Arne Myklebust