Semesters

MGL5-10MA1A Matematikk 1A: Tal og algebra

Course code: 
MGL5-10MA1A
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Matematikk 1A: Tal og algebra
Teaching semester: 
2017 Autumn
2018 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Matematikk 1A: Tall og algebra
Assessment semester: 
2018 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Course content

Dette emnet er fyrste del av Matematikk 1 for studentar som vel matematikk i grunnskulelærarutdanninga for 5-10. Gjennom emnet får studentane eit didaktisk og fagleg grunnlag for å kunne planleggje, organisere, tilpasse, gjennomføre og evaluere ulike læreprosessar i matematikk for elevar på trinn 5-10, med særleg vekt på mellomtrinnet. Innhaldet er basert på retningslinjene for Matematikk 1 i grunnskulelærarutdanninga for 5-10.

I emnet vil mellom anna følgjande tema bli vektlagt: Talsystem, utvikling av talforståing, rekneartane og utvikling av algoritmar, brøk, desimaltal, prosent, algebra, grunnleggande ferdigheiter, læringsteoriar og arbeidsmåtar i matematikkfaget.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten

  • har kunnskap om talforståing, tallære og algebra, og overgangen frå aritmetikk til algebra
  • har kunnskap om brøk, desimaltal og prosent, samanhengen mellom og ulike representasjonar for desse
  • har kunnskap om matematiske lærings- og utviklingsprosessar og ulike syn på læring av matematikk
  • har kunnskap om grunnleggande ferdigheiter i matematikk og progresjonen i desse
  • har kunnskap om bruk og vurdering av ulike læremiddel, som til dømes konkretiseringsmateriell, spel, læreverk og digitale verkty
  • har kunnskap om den historiske utviklinga til matematikken, med vekt på talsystem
  • har kunnskap om matematikkfaget sitt innhald på barnetrinnet og ungdomstrinnet, med særleg vekt på mellomtrinnet og overgangen mellom trinna.
Learning outcome skills

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere matematikkundervisning for alle elevar med fokus på variasjon og elevaktivitet
  • kan bruke arbeidsmåtar som fremmar elevane si undring og kreativitet
  • kan kommunisere med elevar, lytte til, vurdere, gjere bruk av elevar sine innspel og stimulere elevane si matematiske tenking
  • kan tilpasse undervisninga til elevane, mellom anna ved bruk av diagnostisk undervisning
  • kan meistre norsk munnleg og skriftleg på ein kvalifisert måte.
Learning outcome qualification

Studenten

  • kan bruke både matematikkfaglege og -didaktiske kunnskapar og ferdigheiter på ein sjølvstendig måte
  • har innsikt i matematikkfaget si rolle knytt til andre fag, kvardagslivet og samfunnet elles
Working and learning activities

Emnet har ei tett kopling til praksisfeltet ved at det blir arbeidd systematisk med studentane sine praksiserfaringar. Studiet legg opp til varierte arbeidsformer, mellom anna sjølvstudium, individuell rettleiing, didaktisk refleksjon, utforsking, problemløysing og forelesingar. Arbeidsformene i emnet skal gi studentane høve til å utvikle kompetanse knytt til ulike læringsutbytteformuleringar både munnleg og skriftleg. Det vert kravd aktiv deltaking frå studentane, gjennom engasjement og initiativ, for å fremje eiga og medstudentar si læring.

Assessment requirements

Frammøtekrav: Det er krav til obligatorisk frammøte til dei timeplanfesta aktivitetane.

Arbeidskrav:

  • Tre didaktiske refleksjonsoppgåver, der ei av dei er knytt til praksis. Kvar av dei skal vere på 700-1000 ord. Grunnleggjande normer for akademisk skriving skal følgjast.
  • Ei skriftleg prøve på 3 timar i matematikkfaglege tema.

 

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)

Maximum number of students: 
60
Person in charge: 
Ingeborg Katrin Lid Berget
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 5-10 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
5 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Kalkulator og eitt handskrive A4-ark