Semesters

PPRÅD301 PP-rådgjevaren og kunnskapsgrunnlaget for yrkesutøvinga

Course code: 
PPRÅD301
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
PP-rådgjevaren og kunnskapsgrunnlaget for yrkesutøvinga
Teaching semester: 
2020 Spring
Assessment semester: 
2020 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Fullført og bestått lærarutdanning (barnehagelærar, allmennlærar, faglærar med PPU, grunnskulelærar). Søkarar med annan utdanningsbakgrunn kan få opptak etter særskild vurdering.

Course content

Emnet er bygd opp omkring spesialundervisning og inkludering, og har PP-rådgjevaren som målgruppe. Målet er å styrke kunnskap og ferdigheiter i sakkunnigheitsarbeid i PPT og omhandlar etiske utfordringar og juridiske dilemma PP-rådgjevaren står i. Det vert arbeidd med samanhengar mellom forvaltninga og læringsmiljøa for barn og ungdom. Tema som individuell sakkunnig uttale, systemkunnskap og organisasjonsutvikling er sentrale. Emnet gir plass til å arbeide med PP-rådgjevaren sine ulike roller og utvikling av profesjonell identitet.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha grundige kunnskapar om 

  • kunnskapsgrunnlag til rådgjevingsfeltet og ulike rådgjevarroller
  • spesialundervisning, inkludering og tilpassa opplæring
  • lovverk og juridiske rammer som er aktuelle for PP-rådgjevar si yrkesrolle
  • kunne analysere vilkår for læring og saman med samarbeidspartnarane utvikle inkluderande læringsmiljø
Learning outcome skills

Studenten skal  

  • kunne legge til rette for utviklingsarbeid som fremmer kvalitet for læringsmiljøet og arbeide for utviklingsarbeid som kontinuerlege prosessar
  • tidleg kunne avdekke behov for tettare oppfølging av barnet/eleven for å fremme læringsmoglegheiter og motverke negativ utvikling
  • kunne forvaltninga omkring å iverksette tiltak ved avdekking av vanskar og samtidig fagleg grunngje vala sine
Learning outcome qualification

Studenten skal  

  • vere dyktiggjort i rolla som rådgjevande partnar i kartlegging og utvikling av tiltak
  • kunne samarbeide med barnet/eleven og aktuelle aktørar i barnehage/skule og forvaltning på ein måte som sikrar medverknad og eigarskap for den/dei det gjeld
  • vidareutvikle sin eigen profesjonelle identitet
Working and learning activities

Emnet er bygd opp omkring tre tema (1) Sakkunnigheit, spesialundervisning og tilpassa opplæring (2)  Lovverk, forvaltning og etikk, og (3) Identitet og PP-rådgjevaren sine roller. 

Dette er eit nett- og samlingsbasert studium organisert med 3 samlingar på 2 dagar kvar.   

Arbeidsmåtane vekslar mellom førelesingar, seminar, gruppearbeid og individuelt arbeid.

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Det er obligatorisk frammøte til undervisninga. 

Arbeidskrav:

Arbeidskrav (1)  

Skriftleg gruppeoppgåve om oppgjeve tema. Arbeidet vert i hovudsak organisert som samskriving på nett. Omfang: 2 000 ord (+/- 10 %).    

Arbeidskrav (2)   

Individuell munnleg framlegging knytt til sjølvvalt tema frå emnet. Arbeidskravet blir presentert som digital fil i Canvas, delt og drøfta. 

Maximum number of students: 
30
Person in charge: 
Torhild Erika Lillemark Høydalsvik
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
3 Days
Pass / fail
Alle
Approval signature: 
Arne Myklebust