Semesters

PPUD121-15 PPU: Fagdidaktikk – Religion, livssyn og etikk, 15 stp

Course code: 
PPUD121-15
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2016 Autumn
2017 Spring
Assessment semester: 
2017 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Emnet skal gje studenten inngåandekunnskap og dugleik til å undervise i KRLE-faget og RE-faget i norsk skule. Religion og livssynsfaga er både verdifag og kulturfag og emnet tar opp dei sentrale fagdidaktiske tema i formidling av religionar, livssyn, filosofi og etikk. Emnet skal bidra til å forstå den norsk kulturarva og det fleirkulturelle samfunnet, slik at studenten kan vere i stand til å skapa eit læringsmiljø som gjev elevane del i slik kunnskap og fremjar forståing og respekt mellom ulike religionar og livssyn.

Følgjande deltema særleg i fokus:

  1. Faga si eigenart, utvikling og legitimering. Dei ulike dimensjonane ved religionane og korleis desse bør vere synlege i undervisninga.
  2. LK-06, mål og utfordringar. Fritaksretten. Fagleg innhald.
  3. Elevføresetnadar, lærarrolle og yrkesetikk.
  4. Arbeidsmåtar i religions- og livssynsundervisninga, tilpassing og differensiering. Vurdering i faget.
Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge
  • inngåande kunnskap om læreplanarbeid i KRLE-faget på grunnskulen og i RE-faget på vidaregåande skule
  • inngåande kunnskap om dei grunnleggande prinsippa i formidling av faga
  • bred kunnskap om KRLE-fagets og RE-fagets historie
  • inngåande kunnskap om ulike arbeidsmåtar og metodar i faget
  • inngåande kunnskap om det å undervise i ulike religionar og livssyn
Learning outcome skills
  • ferdigheiter i å kunne undervise i KRLE-faget i grunnskulen frå 5.-10. årssteg
  • ferdigheiter i å kunne undervise i RE-faget i vidaregåande skule i studieførebuande utdanningsprogram
  • ferdigheiter til å reflektere over sentrale utfordingar i faget
  • ferdigheiter i å fremje forståing og toleranse mellom ulike religionar og livssyn
Learning outcome qualification
  • kan reflektere over pedagogiske og fagdidaktiske problemstillingar på eit avansert nivå
  • har ei profesjonell holdning og kan kritisk reflektere over faglege og profesjonsetiske spørsmål
  • kan byggje relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skuleverket
Working and learning activities

Læringsarbeidet skjer på to ulike nivå: Eit nivå for felles fagdidaktikk og eit nivå for RLE-fagdidaktikk. Delar av undervisninga i fagdidaktikk er organisert som tverrfagleg tematisk fellesundervisning (felles fagdidaktikk). Det er obligatorisk frammøte til undervisning i fagdidaktikk på alle nivå

Assessment requirements

Arbeid med innhald frå alle delemna, inkludert (tema i) felles fagdidaktikk, skal dokumenterast gjennom to fagtekstar. Kvar av dei skal vere på 2000 ord. Den eine av fagtekstane skal vere knytt til studenten sitt praksisfelt. Tekstane vert skrivne med obligatorisk innlevering av utkast undervegs i skriveprosessen med fastsette innleveringsdatoar for produkta.

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, kap 5.

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem

Maximum number of students: 
30
Person in charge: 
Knut-Willy Sæther
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
60
Endeleg vurdering i emnet skjer på grunnlag av to delar:

1. Dei to fagtekstane (jf. arbeidskrav) vert endelige leverte som eksamenstekstar og vert vurdert samla. Denne karakteren tel 60 % av samla karakter i emnet
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
40
2. Ein munnleg eksamen som dekkjer heile pensum og som tel 40 % av samla karakter
Det er ingen tillatne hjelpemiddel til munnleg eksamen