Semesters

PPUD122-15 PPU: Fagdidaktikk - Matematikk, 15 stp

Course code: 
PPUD122-15
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
PPU: Fagdidaktikk - Matematikk, 15 stp
Teaching semester: 
2018 Autumn
2019 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Matematikk, 15 stp
Assessment semester: 
2019 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen.

Course content

På grunnlag av gjennomførte fagstudium i matematikk gir fagdidaktikkstudiet, saman med resten av emna i PPU, studentane grunnlag og ferdigheit til å planlegge og gjennomføre ei variert og reflektert undervisning i matematikk for elever i grunnskole og vidaregåande skule. Innhaldet i emnet er i stor grad konsentrert om matematikk slik vi finn det i planverket for årsstega 5–11 og studieretningsfaga i vidaregåande skule.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • inngåande undervisningskunnskap i matematikk som elevane arbeider med
  • oppdatert kunnskap om innhald i matematikkfaget på dei ulike stega i grunn- og vidaregåande skule
  • kunnskap om eit brei metoderepertoar for undervisning i matematikk
  • kunnskap om matematikken sin eigenart, historiske utvikling og plass i samfunnet
  • kunnskap om å rekne, uttrykkje seg munnleg, lese, uttrykke seg skriftleg og kunne bruke digitale verkty i matematikk
Learning outcome skills

Studenten skal

  • kunne planleggje, gjennomføre og vurdere undervisning i matematikk for alle elevar, forankra i forsking, teori og praksis
  • ha gode praktiske ferdigheiter i munnleg og skriftleg kommunikasjon i matematikk, og kompetanse til å fremje slike ferdigheiter hos elevane
  • kunne bruke arbeidsmåtar som fremjar elevane si undring, kreativitet og evne til å arbeide systematisk med utforskande aktivitetar, grunngjevingar og argument
  • kunne analysere og vurdere elevane sine tenkjemåtar, argumentasjon og løysingsmetodar frå ulike perspektiv på kunnskap og læring
Learning outcome qualification

Studenten

  • kan reflektere over matematikkdidaktiske problemstillingar
  • har ei profesjonell holdning og kan kritisk reflektere over faglege og fagpolitiske spørsmål
  • kan med stor grad av sjølvstende vidareutvikle eigen didaktiske kompetanse og bidra til elevar si faglege utvikling
Working and learning activities

Arbeidsmåtane vil veksle mellom lærarstyrt undervisning og at studentane arbeider på eiga hand. Deler av undervisninga inneber praktisk arbeid med matematikk, og drøftingar i samband med dette, medan andre delar er organisert som førelesingar.Delar av det faglege innhaldet er av ein slik generell art at det vert undervist samla for alle faga i PPU. Denne undervisninga er organisert som tverrfagleg tematisk fellesundervisning (felles fagdidaktikk) for alle faga samla.Nokre tema vert undervist felles for naturfag og matematikk.

Assessment requirements

Studentane skal skrive tre fagtekstar på 1800-2500 ord kvar.
Meir utfyllande informasjon om desse oppgåvene vert gitt etter studiestart og leveringsfristar går fram av semesterplanen.

Det er obligatorisk frammøte til all undervisning. Frammøte i emnet er også knytt til undervisninga i felles fagdidaktikk. Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Evaluation system
Maximum number of students: 
25
Person in charge: 
Bjørnar Sæterås
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Studenten vel ut to av fagtekstane (arbeidskrava) og leverer desse til vurdering saman med ei presentasjonstekst. I presentasjonsteksta på 800–1200 ord skal studenten presentere fagtekstene og arbeidet med dei og grunngi valet av tekstar.
Approval signature: 
Anne Øie