Semesters

PPUD128-15 PPU: Fagdidaktikk - Framandspråk, 15 stp

Course code: 
PPUD128-15
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
PPU: Fagdidaktikk - Framandspråk, 15 stp
Teaching semester: 
2019 Autumn
2020 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
PPU: Fagdidaktikk - Framandspråk, 15 stp
Assessment semester: 
2020 Spring
Course content

På bakgrunn av fagstudium i framandspråk skal fagdidaktikkemnet i framandspråk gi studentane eit grunnlag for å sjå språk som mennesket sitt viktigaste kommunikasjonsmiddel og som ein reiskap for å utvikle tanke og personlegdom. Noreg er eit lite språksamfunn, og nordmenn nyttar seg av framandspråk for å få kunnskap om – og innsikt i – andre land sine kulturar og for å kunne vere ein del av verdssamfunnet. Både innafor utdanning, yrkesliv og den private sfære gjer samarbeid på tvers av landegrenser og kulturar det viktig å lære framandspråk.Gjennom fagdidaktikkstudiet i framandspråk skal studentane få medvit om framandspråk som ferdigheitsfag, reiskapsfag, kultur- og danningsfag. Elevane sin totale språkkompetanse er ei felles oppgåve for alle språkfaga. Undervisninga skal gjere det mogleg for studentane å tileigne seg kunnskap, gjere praktiske erfaringar og utvikle evne til refleksjon, i møte med fagdidaktiske problemstillingar som relaterer seg til framandspråk i skule og opplæring.

Utdanninga skal også kvalifisere til å ivareta opplæring om samiske forhold. Under dette kjem kjennskap til den statusen urfolk har internasjonalt, og samiske born og ungdommar sin rett til opplæring i tråd med opplæringslova og gjeldande læreplanverk.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten

  • har inngåande fagdidaktisk og pedagogisk kunnskap for relevante trinn og kunnskap om framandspråksfaga sin eigenart

  • har brei forståing for skulen sitt mandat, opplæringa sitt verdigrunnlag og opplæringsløpet

  • har inngåande kunnskap om og evne til å halde seg oppdatert på gjeldande lov- og planverk for profesjonsutøvinga, og kunnskap om fornyinga av fagplanane

  • har brei kunnskap om barne og ungdomskultur og barn og ungdom si utvikling og læring i ulike sosiale og kulturelle kontekstar

  • har brei kunnskap om læringsstrategiar, læringsarenaar og arbeidsmetodar i framandspråksundervisinga

  • har kunnskap om barn og unge i vanskelege livssituasjonar, og om barn og unge sine rettar i eit nasjonalt og internasjonalt perspektiv

Learning outcome skills

 Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisning i framandspråk basert på forskings og utviklingsarbeid og erfaringsbasert kunnskap
  • kan leie og legge til rette for undervisingsforløp som fører til gode faglege og sosiale læringsprosessar
  • kan bruke varierte arbeidsmetodar, differensiere og tilpasse opplæring i samsvar med gjeldande læreplanverk, og skape motiverande og inkluderande læringsmiljø i framandspråksundervisinga
  • kan beskrive kjenneteikn på kompetanse, vurdere og dokumentere elevar si læring, gje læringsfremjande tilbakemeldingar og bidra til at elevane kan reflektere over eiga læring og eiga fagleg utvikling
  • kan identifisere særskilde behov hos barn og unge, og på bakgrunn av faglege vurderingar skal kandidaten raskt kunne iverksette nødvendige tiltak.
Learning outcome qualification

Kandidaten

  • kan formidle pedagogiske og framandspråksdidaktiske problemstillingar på eit avansert nivå
  • har ei profesjonell haldning og kan kritisk reflektere over faglege, profesjonsetiske og fag- og utdanningspolitiske spørsmål
  • kan med stor grad av sjølvstende vidareutvikle eigen fagdidaktisk kompetanse og bidra til både kollegaar og skulen si utvikling
  • kan bygge relasjonar til elevar og føresette, og samarbeide med aktørar som er relevante for skuleverket
Working and learning activities

Undervisninga omfattar dels felles førelesingar på tvers av fag i PPU (felles fagdidaktikk) og dels seminar og førelesingar knytt til det einskilde faget (t.d. framandspråk). Studiet er praksisbasert, og faget set store krav til eige studiearbeid, individuelt og i grupper. 

Assessment requirements

 

  • Ei fagdidaktisk skriftleg oppgåve knytt til praksis (2500 ord)
  • Ein individuell teoretisk refleksjonstekst (2000 ord) knytt til eit metodisk opplegg
  • Ein refleksjonstekst om eiga utvikling over tid (800 ord)

Frammøtekrav: Det er obligatorisk frammøte til all undervisning.
Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

Evaluation system
Maximum number of students: 
20
Person in charge: 
Åsa Sundnes Bruheim
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
•Ei fagdidaktisk skriftleg oppgåve knytt til praksis (2500 ord)
•Ein individuell teoretisk refleksjonstekst (2000 ord) knytt til eit metodisk opplegg
Ein refleksjonstekst om eiga utvikling over tid (800 ord)
Approval signature: 
Arne Myklebust