Semesters

PPUD130-30 PPU: Fagdidaktikk - Samfunnsfag, 30 stp

Course code: 
PPUD130-30
Duration: 
4 semesters
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2018 Autumn
2019 Spring
2019 Autumn
2020 Spring
Assessment semester: 
2020 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen. 

Course content

Emnet skal gje studenten grunnleggande kunnskap og ferdigheit til å undervise i samfunnsfaga i norsk skule. Studiet skal også bidra til å auke studentane sin fagdidaktiske refleksjon rundt samfunnsfaga. Desse fagdidaktiske områda er felles for alle: fagplanhistorie, tilpassa opplæring, didaktiske utfordringar knytte til elevar som ikkje har norsk som morsmål, dei fem grunnleggande ferdigheitene (digitale, munnlege, lese, rekne, skrive) og nasjonale prøver.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket skal studenten ha følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ha

  • inngåande kunnskap om samfunnsfaga sin eigenart, utvikling og legitimering
  • kunnskap om grunngjevingar for samfunnsfaga som skulefag
  • kunnskap om gjeldande læreplan og fagplanhistorie
  • kunnskap om analyse av læreplanar og læremiddelfagdidaktisk refleksjon i samband med planlegging av undervisning
  • forståing for samfunnsfaga si rolle som haldningsdannande fag i høve til menneskerettar, demokrati, likestilling, miljøspørsmål og det fleirkulturelle samfunnet
  • kunnskap om historieforståing og historiebruk mellom barn og unge
  • kjennskap til sentrale samfunnsfaglege kjelder i faget og kritisk vurdering av desse
  • evne til refleksjon om tverrfaglege utfordringar
  • kunnskap om vurdering av utviklingsarbeid retta mot samfunnsfaga i skulen
Learning outcome skills

Studenten skal kunne

  • bruke og vurdere ulike arbeidsformer innafor samfunnsfaga
  • planlegge undervisning og læring med utgangspunkt i fagtradisjon, læreplanverk og ulike typar av læremiddel
  • legge til rette for bruk av problemorienterte arbeidsmåtar
  • bruke og vurdere digitale verktøy og kjelder i opplæringa, og bidra til at elevane kan forholde seg aktivt og kritisk til digitale media
  • bruke ulike typar kjelder og materiale i arbeidet med utvikling av elevars grunnleggande ferdigheiter
  • utvikle og bruke ulike typar av forteljingar innanfor samfunnsfaga
  • bruke lokalsamfunnet som læringskjelde
  • kan reflektere over og bruke ulike former for vurdering i samfunnsfaga, og bidra til at elevane kan reflektere over eiga læring og faglege utvikling i faget
  • kan vurdere samanhengen mellom mål, arbeidsformer, læremiddel og vurderingsformer
Learning outcome qualification

Studenten skal kunne

  • bruke fagdidaktiske kunnskapar til å tolke og bruke gjeldande læreplanverk
  • sjå dimensjonar ved samfunnsfaga som skulefag på ulike nivå
  • bruke faglege og fagdidaktiske kunnskapar til konstruktiv og kritisk refleksjon
  • utvikle eigen vurderings- og rettleiingskompetanse, og sjå korleis vurdering inngår som ein integrert del av alle læringsopplegg
  • identifisere, analysere og løyse problem knytt til elevar si læring og utvikling i samfunnsfaga
Working and learning activities

Undervisninga skjer på to ulike nivå: Eit nivå for felles fagdidaktikk og eit nivå for samfunnsfagdidaktikk. Studiet er praksisbasert, og faget set krav til eige studiearbeid, individuelt og i grupper. Det er obligatorisk frammøte til undervisninga på alle nivå. Oppgåvearbeid med individuell rettleiing.

Assessment requirements

Arbeidskrav: Studentane skal levere tre faglege arbeid: To fagtekstar, kvar på 2000-2500 ord, og ei digital forteljing på 2-3 minutt med eit refleksjonsnotat på 600-800 ord. Eitt av arbeida skal vere knytt til praksis.

Studentane skal også skrive ein større fagtekst på 4000-4500 ord. I arbeidet med denne skal studentane ha ei munnleg framføring.

Meir informasjon om arbeidskrava vert gitt etter studiestart.

Frammøtekrav: Det er obligatorisk frammøte til all undervisning. 
Viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking. 

 

Evaluation

Studiet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maximum number of students: 
30
Person in charge: 
Kari Aslaug Hasle
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
4 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Mappevurdering: To av dei tre faglege arbeida skal leverast til vurdering saman med ein presentasjonstekst på 600-800 ord der studenten presenterer innhaldet i mappa og arbeidsprosessen, og grunngjev utvalet.

I tillegg skal den større fagteksten på 4000-4500 ord leggast fram til vurdering. Her skal det også leverast ein presentasjonstekst på om lag 450 ord.
Approval signature: 
Odd Ragnar Hunnes 14.02.18