Semesters

SPP303 Språk-, lese-, skrive- og matematikkvanskar

Course code: 
SPP303
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2025 Autumn
Assessment semester: 
2025 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Emnet vil ha eit kontekstuelt og interaktivt perspektiv på temaet som understrekar utfordringa barnehage og skule kan ha for å utvikle ei inkluderande og tilpassa opplæring til alle barn/elevar. Tema som språkleg utvikling, kognisjon/metakognisjon, forståingsstrategiar/ferdigheiter og sosiokulturelle tilhøve vil bli presenterte gjennom førelesingar og pensum. Emnet vil gi kunnskap om korleis barnehage og skule kan byggje opp den språklege plattforma hos barna/elevane, og slik gi godt grunnlag for lese- og skriveutvikling. Tilhøvet mellom språk og lesing vil stå i sentrum. I tillegg matematikkvanskar ha ein sentral plass. Emnet tek også føre seg andrespråksperspektivet på lesing og skriving.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Kandidaten

  • skal ha inngåande kunnskap om ulike teoretiske perspektiv på språk- og kommunikasjon
  • skal ha avansert kunnskap om språkleg utvikling og betydninga av språkleg kompetanse
  • skal ha grundig innsikt i elevar si utvikling i matematikkfaget og betydning av matematisk kompetanse
  • skal ha inngåande kunnskao om samanhengen mellom språkvanskar, lese- og skrivevanskar og matematikkvanskar
  • skal ha god innsikt i andrespråksperspektiv på lesing og skriving
Learning outcome skills

Kandidaten

  • skal kunne forstå og analysere vanskar innan områda språk, lesing og skriving og matematikk
  • skal kunne å legge til rette og vurdere pedagogiske aktivitetar med tanke på førebyggjing av skriftspråklege vanskar
  • evnar å legge til rette for ei tilpassa opplæring for personar med språkvansker, lese- og skrivevanskar og matematikkvanskar
Learning outcome qualification

Kandidaten

  • skal forstå og analysere vanskar innan områda språk, lesing og matematikk
  • skal evne å legge tilrette for og vurdere aktivitetar med tanke på førebyggjing av skriftspråklege vanskar
  • skal kunne kritisk vurdere og legge tilrette for ei tilpassa opplæring for personar med språkvanskar, lese- og skrivevanskar og matematikkvanskar
Working and learning activities

Arbeidsmåtane i emnet vil veksle mellom førelesingar, seminar og arbeid i mindre grupper. 

Assessment requirements
  1. Det er krav om 70 prosent frammøte til obligatorisk undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.
  2. Godkjent to skriftlege arbeidskrav i mappe
Evaluation system
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Beate Farstad
Used in other programs
  • Master in Special Education
  • Special Education
  • Special Education
  • Special Education - master
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Semesters
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Adjusting oral examination
Individual
30 Minutes
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Ingen
Approval signature: 
Arne Myklebust