500 barnehagefolk drøftar eiga rolle
«Du og eg» er overskrifta når meir enn 500 barnehagetilsette frå heile Møre og Romsdal er samla til konferanse i Ålesund torsdag og fredag.
– I Møre og Romsdal har vi 290 barnehagar. Denne konferansen er årets viktigaste faglege møteplass for alle dei som arbeider for og med dei rundt 14 000 barna som går i desse barnehagane. Og dei gjer ein svært viktig jobb, sa fylkesmann Lodve Solholm då han opna Barnehagekonferansen 2018 torsdag.
«Du og eg»
Konferansen er eit årleg arrangement som Fylkesmannen, Høgskulen i Volda og Utdanningsforbundet i Møre og Romsdal samarbeider om. «Du og eg» er tittelen på årets konferanse, inspirert av Emil i Lønneberget og hans gode venn Alfred. Tittelen peikar på den heilt sentrale rolla relasjonane mellom barn og vaksne spelar.
– Kva barn lærer av vaksne er i stor grad avhengig av kva relasjon det er mellom dei. Tenkjer vi over kor viktige vi er? Å arbeide i barnehage handlar om å vere klar over korleis vi påverkar barna. Fremmar eller hemmar åtferda mi barnet si utvikling? spurte assisterande utdanningsdirektør ved Fylkesmannen i Møre og Romsdal, Maren Ørjasæter Aaland i sitt opningsforedrag.
– Kvar dag gjer de eit arbeid som er avgjerande for utviklinga til kvart einskild barn. Vi treng fleire dyktige barnehagelærarar for å gjere dette viktige arbeidet, og vi treng å møtast for å diskutere og reflektere over dette arbeidet, sa Ørjasæter Aaland til dei vel 500 deltakarane på konferansen.
![](/sites/default/files/styles/widget/public/2018-11/aaland_innlegg.jpg?itok=thUJTeXR)
Dei viktige første åra
Ein av foredragshaldarane torsdag var psykologen Hedvig Montgomery, som snakka om «Livsmeistring – å byggje ein grunnmur i barnehageåra». Ho la vekt på at det som skjer i dei første åra, og som barnehagen er ein viktig del av, er med på å bestemme korleis kvar einskild skal få det i resten av livet.
– Vi veit at mange ungdomar slit i dag. Om 15-16-åringen skal klare seg bra eller ikkje, blir faktisk bestemt i barnehageåra. Og psykisk helse er noko som utviklast hos barna når dei er saman med vaksne. Det er i denne relasjonen at grunnlaget blir lagt. Psykisk helse er noko vi lever, ikkje noko vi lærer - og denne læringa må skje heilt frå starten, framheva Montgomery.
– Kva kan foreldre og barnehagepersonalet gjere no som gjer at vi har færre 16-åringer med problem om 15 år? Svaret ligg i å skape band mellom vaksne og barn, i å møte og handtere barnas følelsar slik at dei sjølve lærer seg å møte og handtere sine følelsar, og det ligg i å vise at det eg kallar «passe lykke» også inneber at det nokre gonger gjer vondt. Men saman toler vi det, sa Montgomery.
![](/sites/default/files/styles/widget/public/2018-11/hedvig_montgomery.jpg?itok=vkvxc0eK)
Herskarteknikkar
Relasjonar handlar det også om når vaksne tek i bruk herskarteknikkar, anten det er mot andre vaksne eller mot barn. Konferansen hadde henta inn NRK-journalist Sigrid Sollund, som har skrive bok om nettopp herskarteknikkar.
– Herskarteknikkar handlar om å få eit maktovertak, og mange av oss gjer nytte av det. Medvite eller umedvite. Det skjer heilt sikkert også i barnehagen, sa Sollund.
Konferansen held fram fredag, mellom anna med foredrag av professor Roar Amdam (Høgskulen i Volda) og Turi Pålerud som er rådgjevar i Utdanningsforbundet.
![](/sites/default/files/styles/widget/public/2018-11/nrk-journalist_sigrid_sollund.jpg?itok=3zdLzIx3)