Pedagogikkonferanse med blikk på dei framande i klasseromet
Professor Tobias Werler ved Institutt for pedagogikk i Volda samla forskarar frå Portugal, Tyskland, Austerrike og Skandinavia til ein vellukka workshop rundt temaet heterogenitet. Workshoppen leier no til eit symposium på den europeiske forskingskonferansen ECER neste år og ein antologi som kjem no i haust.
Professor Werler utanfor det nye Synnøve Riste-huset ved Høgskulen i Volda.
Workshoppen tok mellom anna opp mangelen på empirisk og teoretisk kunnskap om heterogenitet og konsekvensane dette har for allmenn didaktikk.
Professor Werler innleia workshoppen med å spisse temaet rundt omgrepa ”strangeness” og ”otherness” i didaktikken.
Dette vart følgt opp av Christoph Wulf frå Freie-universitetet i Berlin, som innleidde om korleis den framande vert konstruert i historieundervisninga.
Korleis blir elevar sett på?
Vidare tok Bernadette Hörmann frå Universitetet i Wien opp korleis PISA-undersøkingane kan føre til ekskludering frå bestemte elevgrupper i sjølve undersøkingane, medan Jorunn Midtsundstad fortalde om mangfaldet som ein føresetnad for vellukka undervisning.
Carl Anders Säfström frå Sverige viste på eit teoretisk nivå at ei av dei viktigaste oppgåvene i undervisninga er å gjere det ukjende kjent for både å skape meining og å lære.
Sofia Marques da Silva frå Universitet i Porto fortalte om forskingsmetodar for å kjenne att dei framande elevane i klasseromet. Ho viste korleis konstruksjonen av danskheita har ”den andre” som naudsynt føresetnad for å skjøne den framande. Det same kunne Tanja Sturm frå Hamburg vise til, gjennom empiri på forsking rundt svake elevgrupper.
Les førehandmeldinga om workshoppen