Semesters
ANI113 Animasjon 3
Course code:
ANI113
Duration:
1 semester
Credits (ECTS):
15
Level of study:
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester:
2016 Autumn
Assessment semester:
2016 Autumn
Language of instruction:
Norwegian
Required prerequisite courses
ANI121 Animation 1: Basics of animation - 2D/cartoons
ANI112 Animation 2
Course content
Studenten skal gjennom praktiske øvelser utforske tredimensjonal objektanimasjon (”stop-motion”), med fokus på dokkeanimasjon. Det gis også grunnleggende innføring i hvordan man bygger funksjonelle animasjonsdokker, enkle sett og lyssetting.
Emnet gir innføring i tredimensjonal dataanimasjon, ulike begreper og konsepter innen denne teknikken, samt organisering av arbeidet med relevant programvare.
Learning outcome
Standardtekst
Learning outcome knowledge
- Hele produksjonsprosessen av en dukkefilm, både analogt og digitalt
- Digital programvare for 3-dimensjonal data-animasjon
- Lyssetting av dukkefilm
Learning outcome skills
- Skal kunne bygge og animere en animasjonsdokke
- Skal kunne bygge og lyssette enkle kulisser til dukkefilmproduksjon
- Skal kunne animere digitale karakterer i Maya programvare
Learning outcome qualification
- Skal kunne tenke kreativt og kunne improvisere
- Skal kunne kommunisere med audiovisuelle tekster
Working and learning activities
Gruppeundervisning og workshops. Individuelt arbeid med veiledning.
Assessment requirements
Studenten skal ha laget en funksjonell animasjonsdokke.
Evaluation system
Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.
Evaluation
Emnet blir evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.
Minimum number of students:
5
Maximum number of students:
12
Person in charge:
Andres Mänd
Used in other programs
- Animation - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Portfolio | Individual | 1 Semester | Pass / fail | 100 | Fem dukkefilmøvingar, og tre 3D-dataøvingar. |