Semesters
BLULSU-D Leiing, samarbeid og utviklingsarbeid
Det overordna målet for kunnskapsområdet er å styrke kvaliteten i pedagogisk verksemd gjennom kompetanse i leiing. Det blir lagt vekt på korleis leiaråtferd, gjennom å ta ulike posisjonar, kan påverke og støtte barnehagen som lærande organisasjon og styrke han som lærings- og utviklingsarena for barna.
Praksis er ein integrert del av kunnskapsområdet. Erfaringane frå praksis skal saman med teoretisk kunnskap danne grunnlag for kraftfulle og kritiske refleksjonar knytt til leiingsomgrepa. Saman skal kunnskap, haldningar og erfaringar støtte utviklinga av eit medvete autoritetsgrunnlag som leiar og som profesjonell yrkesutøvar.
Innhaldet bygger på den kompetansen som studenten har opparbeidd tidlegare i studiet.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
- Brei kunnskap om leiing og om ulike posisjonar innan leiing.
- Kunnskap om korleis autoritetsgrunnlag og leiaråtferd påverkar menneske og prosessar i planlagt utviklingsarbeid.
- Kjenner til og kan oppdatere seg om relevant forsking, metodar og verkøy som grunnlag for leiing, samarbeid og utviklingsarbeid.
- Saman med personet leie planlegging, gjennomføring og vurdering av eit mindre utviklingsarbeid i barnehagen. Det inkluderer å kartlegge og analysere pedagogiske prosessar, organisatoriske rammer, lovverk og styringsdokument som grunnlag for å vurdere og utvikle kvalitet i pedagogisk arbeid. Det omfattar også å støtte utvikling av indremotivasjon og meistring gjennom demokratiske leiingsprosessar og rettleiing.
- Kan formidle sentralt fagstoff som omgrep, teoriar og moglege løysingar på leiingsutfordringar både munnleg, skrifteleg og gjennom andre relevante uttrykksformer.
- Viser medvit om og tar ansvar for å leie prosessar som styrker barnehagen som lærande organisasjon og som bidrar til å utvikle kvalitet i pedagogiske prosessar - i samsvar med etiske krav og retningslinjer, jamfør samfunnsmandatet.
- Viser medvit om eige autoritetsgrunnlag som leiar og profesjonell yrkesutøvar, eit grunnlag som bygg på kollektive, kritiske og etiske refleksjonar rundt verdigrunnlag og oppdatert teoretisk og praktisk kunnskap.
- Studenten tar ansvar for eigen og andre sin profesjonsutøving og - utvikling.
Det blir gitt undervisning desentralisert måndagar og onsdagar.
Arbeidsmåtane er forelesing, arbeid individuelt og i gruppe, medstudentrettleiing; evnt. seminar; skriving av refleksjonstekstar "eg som leiar av eit utviklingsarbeid" samt praksis i barnehagen.
Det er 17 dagar rettleidd praksis. Tema for praksis er knytt til å vere ein lærande organisasjon som utviklar kvalitet for barna. Det betyr at studenten, individuelt eller i gruppe, saman med personalet i praksisbarnehagen skal planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere eit mindre pedagogisk utviklingsarbeid.Studentar som har same praksislærar, samarbeider om utviklingsarbeidet.
Frammøte til undervisinga etter gjeldande reglar.
Godkjent arbeidskrav 1: Eg som leiar av eit utviklingsarbeid - planlegging av leiarpraksis.
Godkjent arbeidskrav 2: Eg som leiar av eit utviklingsarbeid - vurdering av leiarpraksis.
Arbeidskrava er prosessorienterte og bygg på individuelt arbeid og samarbeid i grupper. Oppgåvene er prosessorienterte og bygg på individuelt arbeid og samarbeid i grupper. Dette omfattar medstudentrettleiing, levering av læringslogg (evnt. refleksjonsnotat) og evaluering av oppgåva (innhald og prosess).
For meir informasjon: sjå forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-7.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11.
- Early Childhood Education - bachelor (part time)
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oral examination | Individual | 30 Minutes | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | Hjelpemiddel kan bli tillatt. |