Semesters

BLUSRLE-D Samfunn, religion, livssyn og etikk

Course code: 
BLUSRLE-D
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
20
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Samfunn, religion, livssyn og etikk
Teaching semester: 
2018 Autumn
2019 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Samfunn, religion, livssyn og etikk
Assessment semester: 
2019 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Kunnskapsområdet rettar merksemda mot barnehagen sitt samfunnsmandat og verdigrunnlag i eit samfunn prega av mangfald. Problemstillingar knytt til fleirkulturalitet, religion, livssyn og etikk er aktuelle i barnehagen, og kunnskapsområdet skal utdanne studentane til å møte desse utfordringane ved å sette i gang individuelle danningsprosessar og danning til barnehagelærarprofesjonen.

Verdiane i formålsparagrafen ligg til grunn for alt arbeid i barnehagen. Desse verdiane skal også støtte den førebyggjande funksjonen barnehagen har i samfunnet. Det krev at barnehagepersonalet har kunnskap om og respekt for ulike kulturar, religionar og livssyn. Verdiane i vår kristne og humanistiske arv, som er forankra i menneskerettane, skal såleis aktualiserast i dette kunnskapsområdet.

Kunnskapsbasen byggjer i hovudsak på faga samfunnsfag, religion, livssyn og etikk og pedagogikk. Undervisninga skal tydeleggjere ei barnehagepedagogisk tilnærming og fagdidaktisk forsking knytt til kunnskapsområdet, der praksis inngår som ein integrert del.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten har kunnskap om

  • verdigrunnlaget til barnehagen og kva dette inneber i praksis i det norske fleirkulturelle samfunnet,
  • barnehagen som samfunnsinstitusjon, som aktør i samfunnet og som pedagogisk verksemd,
  • samfunn, barnehage og familie i eit historisk, notidig og framtidig perspektiv,
  • demokratiet, mangfald, likeverd og likestilling, velferdsstaten og sosial utjamning,
  • sekulære livssyn og dei store verdsreligionane med særskilt vekt på kristen tru og tradisjon,
  • eksistensielle spørsmål og etisk grunnlagstenking,
  • samane si historie som urfolk og deira kultur og rettar i samfunnet,
  • barn sine dannings-, sosialiserings- og læringsprosessar og deira medverknad i desse,
  • barn sine rettar, internasjonale konvensjonar og lover og forskrifter som regulerer barnehagedrifta og barnehagelærarprofesjonen,
  • barn sine reaksjonar og vaksne sitt ansvar for barn i sorg- og krisesituasjonar,
  • barnehagelæraren sitt profesjonelle ansvar,
  • kvalitet i barnehagen.
Learning outcome skills

Studenten kan

  • reflektere over eigne verdiar, haldningar og veremåtar og handle i tråd med rammeplanen og barnehagen sin formålsparagraf,
  • grunngi, formidle og praktisere barnehagen sitt samfunnsmandat,
  • samarbeide med barn og personale med ulik bakgrunn,
  • samarbeide med barn og foreldre gjennom aktiv samhandling / kontakt
  • samtale med barn om etiske, religiøse, filosofiske og livssynsmessige spørsmål,
  • formidle forteljingar frå ulike religionar og i samarbeid med heimen legge til rette for markering av høgtider og merkedagar,
  • legge til rette for barns medverknad og stimulere til demokratiforståing og demokratisk praksis,
  • bruke digitale forteljing som verkty i arbeid med dokumentasjon og refleksjon.
Learning outcome qualification

Studenten har

  • tileigna seg eit fagleg og profesjonelt grunnlag for å kunne arbeide fleirfagleg i barnehagen,
  • eit ressursorientert perspektiv i samarbeid med barn sine føresette,
  • evne til å sjå samanhengar mellom individ, gruppe og samfunn og relatere desse samanhengane til praksis,
  • tileigna seg digital dømmekraft og kompetanse for bruk i pedagogisk verksemd saman med barna.
Working and learning activities

Frammøte til undervisning og studentseminar er obligatorisk etter gjeldande reglar. Undervisninga i dette emnet går over to semester. Arbeidsmåtane er forelesingar, gruppearbeid, prosjektarbeid, eventuelt studentstyrde seminar og studieturar.

Didaktikk og praktisk barnehagearbeid står sentralt i delar av emnet sine arbeidskrav. Dette skal sikre at dei kunnskapsbaserte læringsutbytta kan vise att i praksis som ferdigheiter for den profesjonelle barnehagelæraren.

Emnet inneheld rettleia praksis i barnehage. Sjå meir informasjon om praksis i emneplan for praksis, BLUPRA1. Studenterfaringane frå praksis vert tekne vidare inn i undervisninga og studentane sine arbeidskrav.

Assessment requirements

For å kunne gå opp til eksamen skal studenten ha fått godkjent følgjande arbeidskrav i emnet:

  1. Individuell digital historieforteljing etter praksis.
  2. Studentseminar i gruppe.
  3. Individuell, skrifteleg oppgåve (inntil 2500 ord). 
Evaluation system

Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maximum number of students: 
100
Person in charge: 
Hilde Muren
Used in other programs
  • Early Childhood Education - bachelor (part time)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
3 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Inntil 2500 ord.
Approval signature: 
Anne Øie