Semesters

GL1-7RLE1 Kristendom, religion, livssyn og etikk 1 (1-7)

Course code: 
GL1-7RLE1
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2017 Autumn
Assessment semester: 
2017 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

KRLE1 gir historisk og aktuell kunnskap omkristendom, religionar, livssyn, filosofi og etikk. KRLE 1 er delt i fire fagområde der fagdidaktikk er ein eigen del. Fagdidaktiske perspektiv er likevel integrert i alle emna, og slik gir KRLE1 kunnskapar og ferdigheiter tydeleg retta mot KRLE-undervisning på 1.-7.årssteg. 

KRLE 1 gir òg studentane nødvendig kultur- og religionskompetanse i møte med elevar, heimar og i samarbeid med kollegaer.

Delar

Del 1 Jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøsitet og ikkje-religiøse livssyn

Del 1 gir kunnskap om tekstar, truslære og historisk utvikling til jødedom, islam, hinduisme, buddhisme, nyreligiøse- og ikkje-religiøse livssyn.

Del 2 Kristendom

Del 2 gir kunnskap om kristendomshistorie, kristen truslære og om Bibelen og forteljingar frå kristen tradisjon.

Del 3 Filosofi og etikk

Del 3 gir kunnskap om filosofisk og religiøs etikk, ulike etiske teoriar, menneskesyn og filosofisk samtale.

Del 4 Fagdidaktikk

Del 4 gir kunnskap om religions- og livssynsundervisning i eit fleirkulturelt samfunn og om KRLE-fagets eigenart og historie. Del 4 gir òg kunnskap om og ferdigheiter i  eit variert
spekter av metodar i faget med tanke på undervisning på 1.-7. årssteg.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten

-       har kunnskap om religionar og livssyn, mangfald og ulike retningar, trusinnhald og oppfattingar, praksis, etikk og estetiske uttrykk, med særleg vekt på kristendommen og norske forhold

-       har kunnskap om religionshistorie med vekt på eldre tid og særleg på kristendommens historie fram til og med reformasjonen

-       har kunnskap om heilage tekstar: hovudinnhald, historisk bakgrunn og sentrale forteljingar, med særleg vekt på Bibelen

-       har kunnskap om vestleg filosofihistorie med vekt på antikken, særleg menneskesyn og etikk, og om filosofering med barn

-       har kunnskap om humanisme som livssyn i historisk kontekst og som filosofisk perspektiv i ulike variantar i bryting med andre menneskesyn gjennom historia

-       har kunnskap om etiske teoriar og bruken av desse i høve til nokre aktuelle problemstillingar

-       har kunnskap om menneskerettane og FNs barnekonvensjon og diskusjonane om ulike konsekvensar av desse i høve til undervisninga i KRLE

-       har kunnskap om diskusjonane kring kognitiv forvirring i møte med religiøst og anna kulturelt mangfald

-       har kunnskap om grunnskolefaget si historie i hovudtrekk, grunngjeving, innhald og føremål

-       har kunnskap om sentrale arbeidsmåtar i faget i høve til dei aktuelle trinna

-       har kunnskap om barns gudsomgrep, religiøse førestellingar og opplevingar

-       har kunnskap om kva religiøse seremoniar og høgtider har å seie for barn

-       har kunnskap om reglement for fritak på religiøst og livssynsmessig grunnlag

Learning outcome skills

Studenten

-       kan planleggje, gjennomføre og vurdere KRLE-undervisning på ein sjølvstendig og fagleg gjennomtenkt måte med vekt på danningsperspektiv og dei fleirkulturelle utfordringane

-       kan bruke sentrale arbeidsmåtar i KRLE med vekt på arbeidet med høgtider, forteljingar og estetiske uttrykk

-       kan setje seg inn i borna sine tankar og førestellingar om religiøse og filosofiske spørsmål og kan samtale med dei om dette

-       kan samtale med barn om tilhøve som oppstår i samband med vanskelege livssituasjonar

-       kan samarbeide med andre lærarar, elevar og heimen om faget

-       kan gjennomføre tilpassa opplæring i KRLE, mellom anna med omsyn til elevar med bakgrunn i ulik tru og ulike livssyn

-       kan kombinere kravet om objektiv, kritisk og pluralistisk undervisning i KRLE med varierte, elevaktive og engasjerande arbeidsmåtar med tilsvarande vurderingsformer

-       kan legge til rette for utvikling av dei grunnleggande ferdigheitene i undervisninga

-       kan reflektere kritisk over innhaldet og verdimålsettingane for faget i skolen og over forholdet mellom fag, undervisning og eiga utvikling i yrkesutøvinga

-       kan bruke internett og digitale læremidlar på ein kritisk og pedagogisk måte i undervisninga

Learning outcome qualification

Studenten:

-       har yrkesetisk kompetanse og kan sjå dette i samanheng med religiøse og livssynsmessige tradisjonar

-       kan leggje til rette for samarbeid mellom heimen, skolen og lokalmiljøet

-       har forståing for rolla som verdiformidlar i eit fleirkulturelt samfunn 

Working and learning activities

Undervisninga består av forelesingar i klasserom og ulike typar studentaktivitet. Undervisninga kan og bli digitalt overført til eller frå andre høgskular. Det er obligatorisk frammøte (80%), jf, § 4-6 i Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda. Vi arrangerer studietur til London i veke 42. Der vil vi besøke ulike trussamfunn og gudshus, som f. eks. moske, hindutempel og synagoge og bli kjent med engelsk religionsundervisning i multikulturelle skular. Turen vil koste om lag 5000 kroner, inkludert flyreise, overnatting i tomannsrom og kursavgift.

Assessment requirements

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må
studenten
- ha fått godkjent to kunnskapsprøver innan fastsett frist
- ha fått godkjent fire innleveringar på 1500 ord innan fastsett frist
- ha delteke på studietur til London. Erstatningsarbeid for dei som ikkje har høve til å vere med

 

 

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11. (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.(http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)

Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
50
Person in charge: 
Kristin Hatlebrekke
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
50
Digital eksamen.
Om lag 4000 ord.
Oral examination
Individual
30 Minutes
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
50
Munnleg eksamen kan gjelde heile pensum