Semesters

IFL201 Prestasjonsutvikling

Course code: 
IFL201
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Prestasjonsutvikling
Teaching semester: 
2018 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Prestasjonsutvikling
Assessment semester: 
2018 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
IFL101 Motorisk læring
IFL104 Treningslære
Course content

Ved fullføring av emnet skal studenten kunne drive opplæring innan prestasjonsutvikling med vekt på tilrettelegging for trening av fysisk kapasitet, bevegelse og idrettspsykologi for individ på ulike nivå. Studentane skal gjennom emnet tileigne seg teoretisk og praktisk kompetanse innan utvikling av prestasjon. Det vert tett kopling mellom teori og praksis. Kurs 1. Treningslære - Analyse av arbeidskrav og kapasitet innan individuell idrett og lagidrett. - Testing av fysisk kapasitet.- Fysiologiske tilpassingar ved trening for prestasjonsutvikling i idrett. Kurs 2. Bevegelseslære - Teoretisk og praktisk innføring i teknikk og bevegelsesanalyse i utvalde idrettar. Kurs 3. Idrettspsykologi. - Effekten av mentale ferdigheiter i eit idrettsperspektiv. - Motivasjonens betyding for prestasjon. - Konkurranse (konkurranseplan, førebuing, gjennomføring, evaluering, praktiske eksempel) innan idrett.- ”Gruppeprosessar - coaching” i livssituasjon, trenings- og konkurransesituasjon.Emnet inngår som obligatorisk del av Bacholor I Idrett.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten har

• Kunnskap til å planlegge og gjennomføre trening med fokus på utvikling av prestasjon.

• Kunnskap om arbeidskrav og kapasitetsanalyse innan utvalde idrettar.

• Kunnskap innan metodar for testing av fysisk kapasitet.

• Kunnskap til å analysere bevegelsar med fokus på funksjonell teknikk.

• Kunnskap til å kunne reflektere over effekten av mentale ferdigheiter i eit idrettsperspektiv.

• Kunnskap om motivasjon si betyding for prestasjon innan idrett.

• Kunnskap om mentale prosessar i høve prestasjon.

Learning outcome skills

Studenten har

• Ferdigheiter til å planlegge og gjennomføre trening med fokus på utvikling av prestasjon.

• Ferdigheit til å utarbeide arbeidskrav og kapasitetsanalyse innan utvalde idrettar.

• Ferdigheiter innan metodar for testing av fysisk kapasitet.

• Ferdigheiter til å analysere bevegelsar med fokus på funksjonell teknikk.

• Kunnskap til å kunne reflektere over effekten av mentale ferdigheiter i eit idrettsperspektiv.

• Kunnskap om motivasjon si betyding for prestasjon innan idrett.

• Ferdigheit til å gjennomføre mental trening med fokus på betring av prestasjon.  

• Ferdigheiter til å vurdere mentale prosessar knytt til trening og  prestasjon.

Learning outcome qualification

Studenten har

• Kunnskap og ferdigheiter til å sjølvstendig analysere rørsler, fysiske og mentaleferdigheiter, vurdere, planlegge og gjennomføre fysisk og mental trening med tanke på betring av prestasjon.

• Evne til refleksjon og kritisk tenking med tanke på tilpassing til ulike nivå og individ. 

Working and learning activities

Studiet har både teoretisk og praktisk tilnærming til fagområda. Innanfor prestasjonsutvikling vil både lagidrettar og individuelle idrettar ha fokus, og studentane skal jobbe sjølvstendig og kritisk til idrettsfaglege problemstillingar. Studiearbeidet vil veksle mellom forelesing / plenumsdrøftingar, seminar, individuelt arbeid, gruppearbeid, praktiske prosjekt, ekskursjonar, aktivitetar i nærmiljø/symjehall/sal/ treningsrom / testlab. Studenten sine opplevingar, observasjonar og erfaringar vil gje grunnlag for drøfting og refleksjon. Undervisninga baserer seg på studentaktive arbeidsmåtar som krev eigenstudium, deltaking og medansvar.Obligatorisk frammøte og aktiv deltaking i Kurs 2. Bevegelseslære. IKTFronter vert nytta for kommunikasjon med studentane. Gjennom undervisninga vil studentane få eit bevisst forhold til bruk av IKT. Informasjonsteknologi vil vere eit reiskap i samband med informasjonssøking, arrangement, testing, studentpresentasjonar og undervisning i faget.

Assessment requirements

Godkjent obligatorisk frammøte/deltaking i tråd med forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, §4-6. Semesterplanen gjev nærare informasjon om obligatoriske delar i studiet. 

Eit skriftleg laboratoriearbeid i grupper på 2-3 studentar. Omfang ca 1500 ord.

Ei gruppevis (2 pr. gruppe) skriftleg analyseoppgåve i bevegelseslære med utgangspunkt i observasjon. Omfang ca. 1500 ord.

Ei gruppevis (2 pr. gruppe) analyseoppgåve i bevegelseslære med hjelp av video og videoanalyseprogram. 30 minutt munnleg presentasjon av analyseoppgåva for resten av klassa.

Eit skriftleg arbeid med utgangspunkt i idrettspsykologi. Omfang ca. 1500-2000 ord.

 

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, kap 5

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem

Maximum number of students: 
20
Person in charge: 
Kjetil Laurits Høydal
Expenses

Kr 200 som skal dekke bruk av utstyr og materiell.

Used in other programs
  • Bachelor in Sports Education
  • Sports, intermediate course
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oppgave
Individual
1 Semester
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
60
Individuell semesteroppgåve
Alle
ca 3500 ord, referanser og vedlegg kjem i tillegg
Written Exam
Individual
3 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
40
Digital eksamen. Individuell skriftleg skuleeksamen i idrettspsykologi.
Approval signature: 
Aud Folkestad