Semesters
IKF102 Pedagogikk og samfunn
Ingen.
Emnet gir ei grunnleggjande innføring i temaet pedagogikk og samfunn i i kroppsøving og idrett.
Denne delen omhandlar pedagogiske og samfunnsmessige problemstillingar retta mot kroppsøving og den organsierte barne- og ungdomsidretten.
Hovudtemaet for kurset er motivasjon, meistring, sjølvoppfatning, sosialisering, danning, læring, utvikling, kjønn, likestilling/likeverd og kropp.
Dei praktiske kursa i emnet er i hovudsak arbeid med didaktiske problemstillingar og fagleg kunnskap knytt til tilrettelegging for læring og utvikling for ulike grupper i orientering, friidrett, kystfriluftsliv, leik og idrettsaktivitetar.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten:
har innsikt i grunnleggjande pedagogiske teoriar om kva som fremjer meistring, trivsel, utvikling, læring, danning og motivasjon i kroppsøving og idrett
har innsikt i tema idrett, kroppsøving og sjølvbilete
har innsikt i relevant forsking- og utviklingsarbeid innanfor fagområdet
har innsikt i den organiserte barne- og ungdomsidretten si historie, verdigrunnlag og samfunnsmandat
har kunnskap om grunnleggande kystfriluftsliv og ferdsel i kystnære strøk
har fagkunnskap og didaktisk kunnskap knytt til å leie instruksjon i orientering, friidrett, kystfriluftsliv, leik, idrettsaktivitetar og tidsaktuelle rørsleformer
har kunnskap om korleis ein kan planlegge, legge til rette for, tilpasse og gjennomføre praktisk metodiske opplegg i utvalde aktivitetar
Studenten:
kan forholde seg kritisk til kroppsøving- og idrettspedagogiske teoriar og praksis
kan kommunisere om problemstillingar knytt til kroppslig læring som er relevante i kroppsøving og den organiserte idretten
har erfaring med grunnleggjande fagdidaktikk i praksis, og kan vise fagleg kunnskap og didaktisk refleksjon
kan ferdast i kystnære strøk
kan ta seg fram og leggje til rette for ferdsel i ukjent terreng ved hjelp av kart og kompass
kan identifisere farer og ivareta tryggleik i ulike aktivitetar og rørslemiljø
kan planleggje, leie, leggje til rette for, gjennomføre og vurdere allsidig aktivitet for ulike målgrupper på ulike utviklingsnivå og med ulike føresetnader
har erfaring med grunnleggjande fagdidaktikk i praksis, og kan vise fagleg kunnskap og didaktisk refleksjon
Studenten:
kan vurdere analytisk og kritisk korleis kroppsøving saman med andre skulefag bidreg til eleven si allmenndanning
kan kommunisere om problemstillingar knytt til kroppsøving, organisert idrett og kroppsleg læring
kan reflektere- og kommunisere om problemstillingar knytt til opplæring- og instruksjon i orientering, leik og idrettsaktivitetar, friidrett og kystfrilufliv.
kan ta ansvar for kontinuerlig utvikling av eigen profesjonalitet
kan forstå, utøve og utvikle eigen profesjonalitet som trenar og kroppsøving/idrettslærar
Ein vil variere mellom forelesningar, seminar, webinar, gruppe- og individuelt arbeid. Undervisning i orientering, friidrett, leik og idrettaktivitetar vil foregå i sal, ute, på treningssenter og eigna områder i nærområdet. Undervisning i kystfriluftsliv vert gjennomført på basen vår på Yksnøya.
Canvas vert nytta i kommunikasjon med studentane. Gjennom undervisninga vil studentane få eit bevisst forhold til bruk av digitale verktøy. Dette vil vere ein reiskap i samband med informasjonssøking, studentpresentasjonar, arbeidskrav og undervisning i faget.
Emnet vil bestå av:
Kurs 1: Pedagogikk og samfunn
Praktiske kurs med fokus på didaktiske problemstillingar knytt til tilrettelegging av aktivitetar i ulike rørslemiljø i kroppsøving og idrett:
Kurs 2: Orientering
Kurs 3: Leik og idrettsaktivitetar
Kurs 4: Friidrett
Kurs 5: Kystfriluftsliv
Frammøtekrav:
Krav om 80 % oppmøte i kurs 1, 2, 3 og 4
Krav om 100 % deltaking i kurs 5
Arbeidskrav:
Seminarpresentasjon i grupper med respons i kurs 1
Individuell skriftleg innlevering i kurs 1. Omfang: 1500-2000 ord
- Skuleovertaking. Eit samarbeid med praksisfeltet. Førebuing, gjennomføring og evaluering av skuleovertaking (16.11.2018). Godkjent refleksjonsnotat på ca. 400 ord
Godkjent praktisk metodisk oppgåve (PMO) med individuell/gruppevis rapport i utvalt kurs
Godkjent idrettsteorioppgåve/prøve i kurs 2, 3 og 4.
Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)
Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)
200 kr
- Bachelor in friluftsliv/outdoor life education
- Physical Education - bachelor
- Sports/physical education - year course
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oral examination | Individual | ca. 25 Minutes | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | 100 | Kurs 1: Pedagogikk og samfunn | ||
Annen vurderingsform, definer i kommentarfelt | Individual | 3 Days | Pass / fail | Kurs 5: Kystfriluftsliv. Vurderingsgrunnlag: Praktisk dugleik og aktiv deltaking på tur, førebuing og etterarbeid. |