Semesters

IKF103 Undervisningslære i kroppsøving og idrett

Course code: 
IKF103
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2019 Spring
Assessment semester: 
2019 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen. 

Course content

Emnet er ei grunnleggjande innføring i det å vere kroppsøvingslærar eller trenar innan idretten. Undervisningslæra bygger på ei eksemplarisk og praktisk tilnærming.

Studenten får prøve seg på ulike aktivitetsformer og variert undervisning, samt reflektere rundt korleis dette er eigna til å fremje kroppsleg læring og meistring, positiv sjølvforståing og rørsleglede for for barn og ung med ulike føresetnader.

Dei praktiske kursa i emnet er i hovudsak arbeid gjennom kroppsleg læring- og erfaring, arbeid med relevante didaktiske problemstillingar og fagleg kunnskap knytt til tilrettelegging for læring.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

 Studenten: 

  • har kunnskap om kroppsøvingsfaget sitt føremål, eigenart og legitimering til andre skulefag 

  • har kunnskap om kva som kan fremje rørsleglede for ulike individ/målgrupper på ulike nivå og med ulike føresetnader

  • har kunnskap om korleis ein kan planlegge, legge til rette for, tilpasse, gjennomføre og evaluere praktisk undervising

  • har kunnskap om klasse- og gruppeleiing og utvikling av gode relasjoner til og mellom elever/utøvarar
  • har kunnskap om grunnleggjande element knytt til tilpassa opplæring for barn og ungdom med ulike føresetnader og funksjonsnedsettingar

  • har fagkunnskap og didaktisk erfaring- og kunnskap knytt til å leie instruksjon/undervisning i dans, ski, friluftsliv og fysisk aktivitet 

Learning outcome skills

Studenten: 

  • kan, med utgangspunkt i gjeldande styringsdokument og forskings- og erfaringsbasert kunnskap, planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisning, individuelt og i samarbeid med andre
  • kan vurdere barn og ungdom/eleven si kroppslege utvikling og føresetnader som grunnlag for tilpassa opplæring og læringsfremjande tilbakemeldingar 

  • kan utvikle og utforske eigne dugleikar og kunnskapar i varierte rørsleaktivitetar som dans, ski, friluftsliv og fysisk aktivitet med tanke på opplæring og undervisning/instruksjon 

  • kan utforske eigne kroppslege uttrykk og leie og gjennomføre skapande prosessar der rørsleglede og refleksjon er sentralt 

  • kan identifisere og arbeide systematisk med grunnleggjande dugleikar
  • kan planleggje, leie, leggje til rette for, gjennomføre og vurdere allsidig aktivitet for ulike målgrupper på ulike utviklingsnivå og med ulike føresetnader og funksjonsnedsettingar 

  • kan motivere og rettleie elevane/utøvarane, og tilpasse opplæringa til eleven/utøvaren sine evner og anlegg, interesser og sosiale og kulturelle bakgrunn
  • har erfaring med grunnleggjande fagdidaktikk i praksis, og kan vise fagleg kunnskap og didaktisk refleksjon 

Learning outcome qualification

Studenten: 

  • kan drøfte på kva måte kroppsøving bidreg til eleven si allmenndanning 

  • kan kommunisere om problemstillingar knytt til kroppsøving, organisert idrett, kroppsleg læring og tilrettelagt undervisning 

  • kan reflektere og kommunisere om problemstillingar knytt til opplæring- og instruksjon i dans, ski, friluftsliv og fysisk aktivitet  

  • kan ta ansvar for kontinuerlig utvikling av eigen profesjonalitet 

Working and learning activities

Ein vil variere mellom forelesningar, seminar, webinar, gruppe- og individuelt arbeid. Undervisning i dans, ski, friluftsliv, fysisk aktivitet og funksjonsnedsettingar vil foregå i sal, ute, i nærmiljøet og andre eigna områder (avhengig av snøtilhøve).  

Canvas vert nytta i kommunikasjon med studentane. Gjennom undervisninga vil studentane få eit bevisst forhold til bruk av digitale verktøy. Dette vil vere ein reiskap i samband med informasjonssøking, studentpresentasjonar, arbeidskrav og undervisning i faget. 

 

Emnet vil bestå av: 

Kurs 1: Undervisningslære i kroppsøving og idrett

Praktiske kurs med fokus på didaktiske problemstillingar knytt til tilrettelegging av aktivitetar i ulike rørslemiljø i kroppsøving og idrett:

Kurs 2: Dans 

Kurs 3: Ski 

Kurs 4: Friluftsliv, fysisk aktivitet og funksjonsnedsettingar 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Krav om 80 % oppmøte i kurs 1 og 2. 

Krav om 100 % deltaking i kurs 3 og 4. 

Arbeidskrav:

  • Obligatorisk seminar i kurs 1. 

  • Individuell skriftleg innlevering i kurs 1. Omfang: ca. 1500 ord 

  • Godkjent praktisk metodisk oppgåve (PMO) med individuell/gruppevis rapport i utvalt kurs.  

  • Godkjent idrettsteorioppgåve/prøve i kurs 2. 

  • Refleksjonsnotat knytt til praksis vedrørande friluftsliv, fysisk aktivitet og funksjonshindringar. Omfang: ca. 1000 ord. 

Evaluation system

Sensur vert gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda, § 5-11 (http://lovdata.no/forskrift/2014-12-04-1697/%C2%A75-11)

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem. (http://www.hivolda.no/hivolda/om-hogskulen/kvalitetsarbeid)

Maximum number of students: 
55
Person in charge: 
Elisabeth Innselset
Expenses

200 kr

Used in other programs
  • Bachelor in friluftsliv/outdoor life education
  • Physical Education - bachelor
  • Sports/physical education - year course
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Digital examination
Individual
3 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
100
Kurs 1: Undervisningslære i kroppsøving og idrett
Annen vurderingsform, definer i kommentarfelt
Individual
5 Days
Pass / fail
Kurs 3: Ski
Gjennomføring og godkjenning av kurset. Vurderingsgrunnlag: Aktiv deltaking på kurset, førebuing og etterarbeid. Det er krav om 100% deltaking.
Annen vurderingsform, definer i kommentarfelt
Individual
5 Days
Pass / fail
Kurs 4: Friluftsliv, fysisk aktivitet og funksjonshindringar.
Gjennomføring og godkjenning av kurset. Vurderingsgrunnlag: Praktisk dugleik og aktiv deltaking på kurset, førebuing og etterarbeid. Det er krav om 100% deltaking.
Approval signature: 
Catarina Andersson