Semesters

KOMPASS Kompetanseutvikling for assistentar i barnehage (KOMPASS)

Course code: 
KOMPASS
Duration: 
2 semesters
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Kompetanseutvikling for assistentar i barnehage (KOMPASS)
Teaching semester: 
2016 Autumn
2017 Spring
Course name in Norwegian Bokmål: 
Kompetanseutvikling for assistentar i barnehage (KOMPASS)
Assessment semester: 
2017 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Kompetanseutvikling for assistentar i barnehagen - KOMPASS er eit læringsprogram med vekt på erfaringsbasert læring og arbeidsplassen som læringsarena. Målet er å gi assistentar medvit om eigne ressursar og rolle i barnehagen, og i kominasjon mellom praksis, teori og nyare forsking utvikle sin barnehagefaglege kompetanse. Det er ein føresetnad at deltakande kommunar og barnehagar ønskjer å arbeide med temaet i eigne organisasjonar. Barnehagane og assistentane som deltek på kurset skal i fellesskap arbeide med eigen praksis i barnehagen for å sikre utvikling i barnehagen som organisasjon.

Studiet kan gjennomførast som etterutdanning og utan at ein avlegg eksamen, eller som vidareutdanning og kvalifsering for 15 studiepoeng med skriftleg eksamen.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

I arbeidet med studiet skal deltakarane ha kunnskap om:

  • aktuelle styringsdokument; inkl.formålsparagraf og rammeplan
  • det heilskaplege læringsomgrepet der omsorg og leik, læring og danning inngår
  • språkleg og kulturelt mangfald i barnehagen
  • dei yngste barna i barnehagen
  • leiken sin verdi i barnets liv
  • vaksenrolla i barnehagen
  • relasjonen mellom barn og vaksen i barnehagen.
Learning outcome skills

I arbeidet med studiet skal deltakarane ha ferdigheiter i:

  • kunne delta i lokalt utviklingsarbeid
  • kunne bruke pedagogisk dokumentasjon og observasjon som grunnlag for didaktisk tenking og planlegging
  • kunne delta i samarbeid med foreldre/føresette og andre samarbeidspartnarar
Learning outcome qualification

I arbeidet med studiet skal deltakarane ha generell kompetanse i:

  • barnehageassistenten si yrkesrolle 
  • profesjonalitet og utvikling yrkesetiske problemstillingar  
Working and learning activities

4 obligatoriske samlingar a 2 dagar. På samlingane vil arbeidsmåten variere mellom teoriformidling, drøftingar, øvingar, individuelt og gruppebasert arbeid med praktiske og teoretiske problemområder.

Undervisninga er knytt til erfaringar frå det daglege arbeidet på arbeidsplassen. Studentane vert organisert i lokale nettverksgrupper. Mellom samlingane vil det vere arbeid knytt til obligatorisk arbeidskrav. 

Assessment requirements

Arbeidskrava vil basere seg på studentane si eigen lesing, observasjon, utprøving, praksis i barnehagen, drøfting i nettverksgruppene og rettleiing med rettleiar i barnehagen.

Studentane skal ha ein rettleiar på sin arbeidsplass.

Obligatorisk frammøte til samlingane

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Maximum number of students: 
30
Person in charge: 
Kari Pauline Longva
Used in other programs
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oral examination
Individual
20 Minutes
Pass / fail