Semesters

MGL1-7KR1 Kroppsøving 1

Course code: 
MGL1-7KR1
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
30
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Teaching semester: 
2026 Spring
Assessment semester: 
2026 Spring
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen.

Course content

Faget kroppsøving for grunnskulelærarutdanning 1.-7. trinn skal kvalifisere for undervisning i kroppsøving i dei første sju trinna i grunnskulen.

Undervisninga i faget skal vere integrert, forskingsbasert og profesjonsorientert. Den tek utgangspunkt i kroppsøving som eit allmenndannande fag og skal vere knytt til praksisfeltet. Faget skal gi studenten fagleg, pedagogisk og fagdidaktisk kompetanse til å arbeide ut frå gjeldande læreplan, utvikle faget i framtida og ivareta dei kroppslege dimensjonane hjå mennesket.

Studenten skal tileigne seg kunnskap og erfaring om og med undervisning i ulike rørslemiljø som er relevant for trinn 1-7. Kunnskap om kva som fremjar kroppsleg læring, positiv sjølvforståing og rørsleglede er sentralt. Faget skal styrke profesjonsidentitet og studenten sitt arbeid med mangfald og ulikskap i skulen. Undervisninga skal utvikle studenten si lærarkompetanse, individuelt og i samarbeid med andre.

Emnet er ei innføring i det å vere lærar i kroppsøving på trinn 1-7 i grunnskulen. Det vert lagt vekt på kroppsøving som ein del av begynneropplæringa i skulen, og at faget har eit særleg ansvar for allsidig kroppsleg læring og oppleving. Tilrettelegging for leik i varierte former, bruk av nærmiljø og begynneropplæring i rørsle- og kroppsøvingsaktivitetar, står sentralt

Emnet bygger på ei eksemplarisk og praktisk tilnærming. Studenten får prøve seg i ulike aktivitetsformer og i variert undervisning i kroppsøving, samt reflektere rundt korleis dette er eigna til å fremje kroppsleg læring, positiv sjølvforståing og rørsleglede for alle elevar. Samarbeid med praksisskule er av vesentleg betyding for å nå målsetingane i emnet. Den fagspesifikke kompetanse vert tileigna gjennom praktisk og teoretisk undervisning og profesjonspraksis.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Kandidaten har kunnskap om

  • kroppsøvingsfaget sitt føremål, eigenart og legitimering til andre skulefag

  • undervisnings-, arbeids- og vurderingsformer i kroppsøving

  • kva som kan fremje rørsleglede for elevar

  • tilpassa opplæring og inkludering i kroppsøving

  • kroppsleg læring på bakgrunn av motorisk utvikling  

  • samspel, medverknad, likestilling og likeverd i kroppsøving  

  • ulike aktivitetar, idrettar, naturferdsel og trygg og bærekraftig ferdsel  

Learning outcome skills

Kandidaten

  • kan planlegge, gjennomføre, vurdere og grunngje undervisning i kroppsøvingsfaget, tufta på mål for opplæringa, lokale og individuelle behov 

  • kan leie og motivere elevar i fagleg arbeid og skape eit trygt og inkluderande læringsmiljø for alle elevar gjennom varierte aktivitetar

  • kan gje undervegs- og sluttvurdering, informere om elevane sitt faglege nivå og utvikling, og gje faglege vurderingsgrunngjevingar  

  • kan fremme kritisk tenking om kroppsideal som kan pårvirke sjølvkjensle, hele, trening og livsstil 

  • kan identifisere farer, vurdere og ivareta eleven si sikkerheit i ulike aktivitetar og rørslemiljø 

  • kan utvikle og utforske eigne ferdigheiter og kunnskapar i varierte aktivitetar 

  • kan utføre livbergande førstehjelp og livberging i vatn
Learning outcome qualification

Kandidaten

  • kan formidle fagdidaktiske problemstillingar og kritisk reflektere over profesjonsetiske spørsmål  

  • kan orientere seg i faglitteratur, reise relevante problemstillingar, undersøke og drøfte desse kritisk og utvikle sin eigen faglege praksis

  • arbeide tverrfagleg med utgangspunkt i kroppsøving  

  • kan inkludere dei fem grunnleggjande ferdighetene på faget sine premissar 

Working and learning activities

Ein vil variere mellom forelesingar, seminar, digitalt læringsarbeid, multimodale arbeidsformer og arbeidskrav, gruppe- og individuelt arbeid. Praktisk undervisning vil i hovudsak foregå i basseng, ute, i nærmiljø, i sal og på stadion.  

 

Emnet vil bestå av:

Kurs 1: Undervisninglære

Kurs 2: Motorisk læring

Praktiske kurs med fokus på didaktiske problemstillingar knytt til tilrettelegging av aktivitetar i ulike rørslemiljø i kroppsøving:

Kurs 3: Dans, bevegelse til musikk og alternative aktivitetar

Kurs 4: Naturferdsel i nærmiljøet

Kurs 5:  Leik, utvalde ballspel og alternative aktivitetar

Kurs 6: Symjing, sjølvberging og livberging 

Assessment requirements

Frammøtekrav:

Krav om 80 % oppmøte i kurs 1, 2, 3, 4 og 6.

Kurs 5: Ballspel: Ein krev 80% frammøte totalt og med minstekrav om 60% frammøte pr. delkurs.

Obligatorisk undervisning kjem fram av kvar einskild kursplan.

Arbeidskrav:

  • Kurs 2. Samarbeid med praksisfeltet. Tilrettelegging av rørslemiljø og observasjon av barn/ungdom i leik og fysisk aktivitet. Godkjent skriftleg innlevering i små grupper 1500 ord (+/- 10%). 

  • Godkjent arbeidskrav/innlevering i kurs 3, 4, 5 og 6.

  • Livbergingsprøve i basseng

  • To godkjente praktisk metodiske oppgåver (PMO) med individuell/gruppevis skriftleg rapport

Evaluation system
Minimum number of students: 
1
Maximum number of students: 
25
Person in charge: 
Elisabeth Innselset
Expenses

400 kr som skal dekkje bruk av utstyr og materiell.

Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Written Exam
Individual
4 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
60
Kurs 1: Undervisningslære
Written Exam
Individual
4 Hours
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
40
Kurs 2: Motorisk læring
Approval signature: 
Unni Hagen