Semesters

MGL1-7PE4 Pedagogikk og elevkunnskap 4: Skulen si rolle i eit demokratisk og pluralistisk samfunn

Course code: 
MGL1-7PE4
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Master
Teaching semester: 
2021 Autumn
Assessment semester: 
2021 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite courses
MGL1-7PE3 Pedagogy and student knowledge 3: The professional teacher in meeting with student diversity and collaborators
Course content

Emneplanen er utarbeidd i samsvar med nasjonale retningslinjer for Pedagogikk og elevkunnskap, grunnskulelærarutdanninga 1.-7. Emnet er fjerde del av faget Pedagogikk og elevkunnskap, og inneheld 10 studiepoeng pedagogikk og 5 studiepoeng religion, livssyn og etikk. 

Emnet omhandlar læraren og skulen si rolle i lys av det komplekse, demokratiske og pluralistiske samfunnet. Det vert lagt vekt på utvikling av analytiske ferdigheiter, kritisk tenking og sjølvstende i pedagogisk verksemd. Skulen sitt verdigrunnlag, moglegheiter og utfordringar knytt til realisering av gjeldande læreplan og styringsdokument vert behandla. Emnet går inn på skule og utdanning i historiske, kulturelle, etiske og politiske perspektiv og på sekularisering og religions- og livssynskritikk som kunnskapsområde. Det vert gjort ei fordjuping i temaa demokrati, danning og identitet i det pluralistiske samfunnet og samanhengar mellom læringsprosessar og deltaking i eit elevfellesskap.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten har

  • kunnskap  om skulen sin funksjon og rolle i utvikling av demokrati, danning og identitet i ei pluralisert verd
  • inngåande læreplanforståing og kan drøfte utfordringar i realisering av gjeldande læreplan og øvrige styringsdokument
  • inngåande kunnskap om kritisk perspektiv på skulen sitt verdigrunnlag, utdanningspolitiske styringar og endringar
  • inngåande kunnskap om historiske og samtidige samanhengar mellom religion, kultur og samfunnsliv i Norge, inkludert sekularisering og religions- og livssynskritikk
  • inngåande kunnskap om norsk og samisk skulehistorie
  • kunnskap om utanforskap, diskriminering, rasisme og kritisk pedagogikk 
Learning outcome skills

Studenten kan

  • kritisk analysere og anvende styringsdokument og skulen sitt verdigrunnlag inn mot læraren sitt arbeid og læraridentitet
  • analysere og kritisk vurdere innhald i styringsdokument, offentleg diskurs/debatt og mediedekning knytt til kulturelt, språkleg og religiøst- og livssynsmessig mangfald
  • fremje dialog og gjensidig anerkjenning og respekt i læringsfellesskap prega kulturell og livssynsmessig mangfald
  • anvende forskingsbasert kunnskap for å forebygge og setje i verk tiltak som skal motverke utanforskap, diskriminering og rasisme
  • analysere og legge til rette for elevane si læring i eit mangfaldig fellesskap
Learning outcome qualification

Studenten

  • kan identifisere og kritisk analysere utfordringar skulen står overfor i utvikling av demokrati, danning og identitet i ei pluralistisk verd
  • kan nytte forskingsbasert og profesjonsretta kunnskap i utøving av lærarrolla
  • har kunnskap om og kan drøfte didaktiske konsekvensar, utfordringar og moglegheiter i ein skule prega av språkleg, kulturelt og religiøst mangfald.
Working and learning activities

Undervisningsformene vekslar mellom plenumsførelesing, seminar med studentaktivitet, arbeid i grupper og individuelt arbeid.

Studentane skal gjennomføre tre individuelle skriftlege arbeidskrav. Arbeidskrava skal saman med andre tema danne grunnlag for ein munnleg eksamen. Studentane får i denne eksamensforma vise breidde i sin kompetanse, både når det gjeld faginnhald, og formidling. For å også knytte munnlege ferdigheiter til tema som er behandla i skriftlege arbeidskrav skal studentane delta i seminar i samband med oppgåvene. Studentane får også ei aktiv rolle i arbeid med studentrespons på skriftlege arbeidskrav.

Det er obligatorisk oppmøte til all timeplanfesta aktivitet, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6.

Assessment requirements
  1. Krav om 70 prosent frammøte/deltaking til obligatorisk undervisning, jamfør Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda §4-6
  2. Tre skriftlege oppgåver (arbeidskrav).
  3. Aktiv deltaking i alle seminar knytt til dei skriftlege oppgåvene.
Maximum number of students: 
45
Person in charge: 
Siv Therese Måseidvåg Gamlem
Used in other programs
  • Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7 - master (5 years)
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Oral examination
Individual
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Approval signature: 
Arne Myklebust