Semesters

MID211 Nye Medium

Course code: 
MID211
Duration: 
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Specialization level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Nye Medium
Teaching semester: 
2019 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Nye medium
Assessment semester: 
2019 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Curriculum: 

 

 

Required prerequisite knowledge

MID131, MID111/MID111MEK og MID112/MID115 or minimum 60 stp from other media education.

Course content

Emnet er en fordypning på kommunikasjonspraksiser innen nye medier, med fokus på sosiale immersive medier. Studentene vil få en innføring i teorier fra persepsjon og metoder fra multimedieproduksjon og interaksjonsdesign. Emnet dekker de nødvendige tekniske og analytiske ferdigheter for å skape sosiale immersive medier av høy kvalitet.

Studentene skal jobbe i små grupper for å utvikle interaksjonsdesign til engasjerende brukeropplevelser. Studentene vil kunne delta i prosjekter i samarbeid med eksterne partnere fra både museer og reiseliv. 

Emnet inngår som felles fordypningsemne i bachelorprogrammene i medieproduksjon og mediedesign.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgende læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

- Kunnskap om teoretiske aspekter av sosiale immersive medier 

- Kunnskap om persepsjons teori relevant til å forstå brukernes opplevelser i virtuelt og augmentert virkelighet 

- Kunnskap om hvordan tradisjonelle film konvensjoner kan anvendes på sosiale immersive medier

Learning outcome skills

- Forståelse av relevant persepsjon, multimedia, film og interaksjonsdesign teori, samt evne til å anvende den i kritisk refleksjon

- 360 foto / video og 3D lyd

- Redigering av immersive medier

- Hvordan publisere immersive medier på sosiale plattformer

Learning outcome qualification

Studentene vil kunne jobbe i små grupper. Studentene vil kunne forstå historiske og teoretiske perspektiver rundt sosiale immersive medier, og bruke denne kunnskapen til å produsere engasjerende brukeropplevelser. 

Working and learning activities

Emnet består av forelesninger, workshops og praktiskeøvelser. Studentene vil kunne delta i prosjekter i samarbeid med eksterne partnere fra museer og reiseliv.

Assessment requirements

For å kunne levere eksamen må studentene fullføre tre arbeidskrav:

1) Akademisk essay (1000 ord)

2) Teknisk øvelse 

3) Prosjekt beskrivelse

Eksamen er en immersive medier produkt for publisering på sosiale medier og presentasjon av produktet på en justerende muntlig eksamen.

Evaluation system
Minimum number of students: 
20
Maximum number of students: 
60
Person in charge: 
Ana Luisa Sanchez Laws
Used in other programs
  • Bachelor in Medieproduction
  • Media, IKT og design - Mediadesign
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Portfolio
Individual
1 Week
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Eksamen blir levert gjennom Inspera
Approval signature: 
Audhild Gregoriusdotter Rotevatn