Semesters

REL113N-AVG Tru og tradisjon

Course code: 
REL113N-AVG
1 semester
Credits (ECTS): 
15
Level of study: 
Foundation level (bachelor’s degree level)
Course name in Norwegian Nynorsk: 
Tru og tradisjon
Teaching semester: 
2016 Autumn
Course name in Norwegian Bokmål: 
Tru og tradisjon
Assessment semester: 
2016 Autumn
Language of instruction: 
Norwegian
Required prerequisite knowledge

Ingen

Course content

Dette emnet kombinerer studium av kristendommens historie med systematisk teologi. I dei to første delemna er perspektivet historisk, med vekt på arbeid med å formulere kristen tru og vedkjenning i skiftande kontekstar, frå urkyrkja til reformasjontida. I dei to neste er det kristen truslære og kristen etikk som er i fokus.

Delemne 1: Frå urkyrkje til reformasjonstid (3 p) 
 Delemnet framstiller kyrkja si utvikling frå å vere religiøs minoritet under fiendsleg statsmakt, til folkekyrkje med politisk makt. Det blir lagt vekt på oldkyrkja og mellomalderkyrkja si misjonerande verksemd fram til kristninga av Noreg. Studiet vert ført fram til reformasjonen i Danmark-Noreg.

Delemne 2: Kyrkjeleg mangfald (4 p) 
 Delemnet tek utgangspunkt i den lutherske, kalvinske og engelske reformasjonen og skal gje ei innføring i det protestantiske mangfaldet i nytida. Det vert lagt vekt på kyrkja og teologien sitt møte med nye vitskapar, sekularisering og demokratisering. Delemnet vil vidare gje ei framstilling av utviklinga frå reformasjonen til nyare tid i Noreg.

Delemne 3: Kristen tru (6 p) 
 Dette delemnet gjev innføring i truslære i ein luthersk læretradisjon. Ved sida av kjem ei truslære i økumenisk form som ei utlegging av den nikenske truvedkjenninga.

Delemne 4: Kristen etikk (2 p) 
 Delemnet gir ei kristen grunngiving av etikken, og drøftar nokre utvalde etiske tema. Det blir lagt vekt på følgjande delemne: Etikk og kristen tru; kristen etikk og anna etikk; menneskesyn og menneskeverd, familie og samliv; mennesket som forvaltar; arbeid og yrke; økonomi; naturen; politikk.

Learning outcome

I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:

Learning outcome knowledge

Studenten skal ved fullført studium

  • har kunnskap om den kristne kyrkja i oldtid, mellomalder, reformasjonstid og nytid.
  • har kunnskap om kristendommen på eit anna kontinent.
  • har kunnskap om hovudtrekka i luthersk kristendomsforståing i høve til andre konfesjonar
Learning outcome skills
  • kan vurdere verknaden av moderne vitskap på kyrkja si rolle i samfunnet
  • kan drøfte prinsipielle og aktuelle etiske spørsmål med basis i det kristne normgunnlaget
Learning outcome qualification
  • grunnleggande digital kompetanse 
Working and learning activities

Studiet er nettbasert, og primært lagt til rette i undervisningsprogrammet Fronter. Studiet går over eit semester og vert organisert etter ein fastlagt kalender for leksjonar og oppgåver. Fristar for innlevering av oppgåver, plan for utlegging av leksjonar osv. vert kunngjort ved semesterstart. Kontakt mellom student og faglærarane skjer på Fronter.

Assessment requirements

For å kunne gå opp til eksamen skal studenten ha gjennomført følgjande arbeidskrav i emnet innanfor tidsfristar som vert opplyste ved semesterstart:

  • ha fått godkjent to kunnskapsprøver
  • ha fått godkjent tre faglege arbeid
Evaluation system

Sensur blir gjennomført i samsvar med Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda.

Evaluation

Emnet vert evaluert i samsvar med HVO sitt kvalitetssikringssystem.

Minimum number of students: 
5
Maximum number of students: 
150
Person in charge: 
Jostein Garcia de Presno
Costs

Kr. 4000 pr. 15 stp.

Used in other programs
  • Cristianity, Religions and World Views
  • Cristianity, Religions and World Views
  • Postgraduate Education for Teachers in Christianity, Religion and Wolrd Views 2x15 stp
VurderingsformGrupperingVarighetKarakterskalaAndelKommentarHjelpemidlerOmfang
Home exam
Individual
2 Days
A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade
Digital eksamen.
Alle
Inntil 3000 ord.