Semesters
SAFE151 Strukturelle vilkår for profesjonsutøving
Ingen.
Emnet legg vekt på å opparbeide kunnskap om sosialt arbeid sin plass i samfunnet og samfunnsinstitusjonane sin påverknad på sosialt arbeid. Profesjonsutøving har ein sentral plass i forvaltning av gode og verdiar i velferdssamfunnet. Utøvinga av sosialt arbeid går ofte føre seg i offentlege institusjonar, og alltid innanfor juridiske, organisatoriske og politiske strukturar.
Sosialarbeidaren er ofte i rolla som bakkebyråkrat, med mynde til å avgjere tildeling av gode til menneske som står overfor sosiale problem. Dei kanskje tydelegaste rammene finst i lovverk og rettssystem, som legg føringar på korleis profesjonsutøvinga i velferdssektoren kan og skal utførast for å sikre brukarane sine rettar. Samtidig set politiske modellar og mål grenser for kva verktøy ein har tilgjengeleg til å gi hjelp. Men også dei meir utydelege maktstrukturane i og mellom organisasjonar, der ulike profesjonar arbeider, påverkar handlingsrommet. Desse strukturane utgjer system av rammer som legg føringar (vilkår) på korleis sosialt arbeid kan utøvast: Rammene gir moglegheiter, men set også grenser for kva handlingsrom sosialarbeidaren har til å gi hjelp.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten:
- Har grunnleggande kunnskap om velferdsstaten og ansvars- og oppgåvefordelinga i velferdsstaten
- Har kunnskap om lover si grunnleggande tyding som strukturell ramme og kjennskap til sentrale rettsområde
- Har kunnskap om strukturar og profesjonar i velferdsforvaltninga
- Har kunnskap om velferdspolitiske mål og verkemidlar
- Har forståing for tverretatleg og tverrprofesjonelt samarbeid
- Har grunnleggande kunnskap om korleis organisasjonar fungerer og teoriar om dette
- Har kjennskap til ulike velferdsmodellar
- Har kjennskap til samspelet mellom offentleg, privat og frivillig sektor
- Har kjennskap til vitskapsteori og samfunnsvitskapleg forskingsmetode
Studenten:
- Kan arbeide i grupper som planlegg, gjennomfører og evaluerer fagleg arbeid
- Kan skrive enkle akademiske tekster med rett kjeldebruk og god struktur
- Kan hente inn og vurdere relevant informasjon, som vitskapleg kunnskap, juridiske og politiske vilkår i ein praktisk samanheng
Studenten:
- Har kunnskap om strukturar som bidreg til makt og kontroll
- Har kunnskap om politiske og administrative beslutningsprosessar
- Kan presentere og delta i diskusjonar om institusjonelle, juridiske og politiske krav i yrkesfeltet, skriftleg og munnleg
I emnet vert det brukt fleire arbeidsmåtar; førelesingar, sjølvstudiar, ekskursjon, seminar og arbeid med individuelle oppgåver og gruppearbeid.
Arbeidskrav:
1a: Deltaking i innhenting av informasjon om strukturelle vilkår for profesjonsutøving
1b: Deltaking i seminarpresentasjonar om strukturelle vilkår for profesjonsutøving og som tilhøyrar til andre grupper
1c: Individuell oppgåve om strukturelle vilkår for profesjonsutøving, 2000 ord
2: Deltaking i presentasjonar i kasusseminar om velferds- og sosialpolitikk og som tilhøyrer til andre grupper
3a: Deltaking i seminarpresentasjonar om heimkommunar og som tilhøyrar til andre grupper
3b:Gruppeoppgåve om heimkommunar, 4000 ord
4: Gruppeoppgåve om juridiske tema. 2000 ord
5: Skriftleg arbeid ved slutten av emnet (pensumprøve eller liknande). Kravet fell bort dersom studenten kan dokumentere minimum 70 prosent frammøte til undervisningsaktivitetar.
Alle arbeidskrav skal skrivast/gjennomførast på norsk. Nærare retningslinjer vil gå fram av informasjon i Canvas. Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-7 om arbeidskrav.
- Social Work - bachelor
- Social work, Child Welfare Work - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Written Exam | Individual | 6 Hours | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | 100 | Studenten vel sjølv om eksamen skrivast på norsk eller engelsk | Lovsamling eller Lovdata og ‘Huskelapp’ i samsvar med føringar i Canvas. |