Semesters
SOS156 Teori og arbeidsmåtar i sosialfagleg arbeid
Det er eit mål at studentane skal tileigne seg kunnskap og utvikle fagleg og metodisk kompetanse som gjer at dei kan forstå og utøve sosionomen sine yrkesfunksjonar. Brukarorientering, etisk refleksjon og kunnskapsbasert analytisk tilnærming står sentralt i emnet, og det blir lagt vekt på bevisstgjering av eige verdigrunnlag og eigne haldningar. Målet er utvikling av personleg kompetanse: ein kombinasjon av kunnskap, eigenskapar, haldningar og ferdigheiter er viktig for utøving av godt sosialt arbeid.
Sosionomen si yrkesrolle inneber utøving av omsorg, støtte, tenesteformidling og sosial kontroll. Relasjonell kompetanse er sentralt i yrkesrolla som sosionom. I dette semesteret vert det difor lagt vekt på øvingar som kan bidra til utvikling av god samarbeids- og relasjonskompetanse, som inneber å kunne etablere tillit og gode samarbeidsrelasjonar til brukarar, pårørande og andre hjelpetenester. I undervisninga vil dilemma kring skjøn og etisk refleksjon bli tematisert, og sett i samanheng med forståing for mandat, yrkesrolle, ulike teoretiske perspektiv og arbeidsmåtar.
Sosialt arbeid skjer i eit tverrfagleg landskap der det er nødvendig å samarbeide med andre tenesteytarar på ulike forvaltningsnivå for å skape gode løysingar for brukaren. Utvikling av tverrprofesjonell samhandlingskompetanse blir difor særskilt vektlagt dette semesteret.
Forvaltning av velferdstenester førset gode vurderingar som ivaretek brukarane sin rettstryggleik. Gjennom undervisning og gruppearbeid blir det lagt til rette for utvikling av god forvaltningskompetanse i arbeid med ulike metodiske og faglege utfordringar.
I samsvar med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket har studenten følgjande læringsutbytte etter fullført emne:
Studenten skal ha:
brei kunnskap om sosialt arbeid sitt teorigrunnlag, arbeidsmåtar og metode som rettar seg mot individ, familiar, grupper og samfunn
brei kunnskap om teoretiske perspektiv, og verdien av erfarings- og brukarkunnskap i sosialt arbeid
kunnskap om kommunikasjon, relasjon og samhandling
kunnskap om vilkår for meistring og utvikling gjennom heile livsløpet
kunnskap om sosiale og helsemessige problem inkludert omsorgssvikt, vald, overgrep, rus- og sosioøkonomiske problem
kunnskap om tverrprofesjonelt samarbeid
kunnskap om sakshandsaming i Nav og i barnevernet
kjennskap til ulike former for omsorgssvikt
kjennskap til rehabilitering og habilitering
Studenten kan:
meistre ulike metodiske arbeidsmåtar på individ-, familie,-gruppe- og samfunnsnivå
beherske aktuelle metodar for kartlegging, dokumentasjon, analyse og avgjerd
bruke fagleg kunnskap om relasjon og kommunikasjon i rettleiing, motivasjon og systematisk endringsarbeid i samarbeid med brukarar og pårørande
samarbeide tverrfagleg i møte med menneske med behov for koordinerte tenester
beherske metode i samfunnsarbeid som fremmer makt, deltaking og representasjon
reflektere over eigen veremåte og kva innverknad denne har i samhandling med brukarar, pårørande og andre samarbeidspartar
Studenten skal:
ha brei innsikt i menneskesyn og verdiar i sosialt arbeid, profesjonsetikk og relevante etiske teoriar
ha innsikt i tverrprofesjonelt samarbeid og bidra til tverrprofesjonelle perspektiv på tiltak for brukarane
utøve profesjonelt skjøn i møte med teoretiske og praktiske problemstillingar
analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringar i arbeidet som sosionom
Undervisning, seminar, gruppearbeid og øvingar. Delar av undervisninga er organisert felles for barnevernspedagogutdanninga og sosionomutdanninga.
Arbeidskrav
- Individuelt skriftleg arbeid (kasusanalyse)
- Individuelt refleksjonsnotat knytt til samtaleøvingane
- SOM-seminar: bekymringsmelding
- Skriftleg arbeid ved slutten av emnet (pensumprøve eller liknande). Kravet fell bort dersom studenten kan dokumentere minimum 70 prosent frammøte til undervisingsaktivitetar.
Arbeidskrava må vere innleverte og godkjende til fastsett tid, slik det går fram av informasjon i Canvas. Alle arbeidskrav må skrivast/gjennomførast på norsk. Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-7 om arbeidskrav.
Obligatorisk deltaking:
Det er krav om 80 % deltaking på kurs i drama og kommunikasjon.
Det er krav om 80 % deltaking på samtaleøvingar.
Det er krav om 80 % samla deltaking på følgjande ferdigheitstreningar:
- SOM-seminar
- Nettverksarbeid
- Sosialt arbeid med grupper
- Sosialt arbeid med familiar
- Individuelt sosialt arbeid
- Samfunnsarbeid
Nærare informasjon om obligatorisk deltaking vert gitt i Canvas. Vi viser til Forskrift om opptak, studium og eksamen ved Høgskulen i Volda § 4-6 om obligatorisk frammøte/deltaking.
- Social Work - bachelor
Vurderingsform | Gruppering | Varighet | Karakterskala | Andel | Kommentar | Hjelpemidler | Omfang |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Home exam | Individual | 5 Days | A-F, A is the best grade and E is the lowest passing grade | Studenten vel sjølv om eksamensbesvarelsen vert skrive på norsk eller engelsk. |